Ja, som sagt. Ingen semsester, men jag åkte i alla fall utomlands en sväng och fick med mig hem ett vrak av en 575M Maranello -02 med registreringshandlingar. Till att börja med så ska den repareras. Sen ska den förses med vårt karosskit och den kommer även att gatreggas. Tack vare att där är papper på den så kan man regga den med väldigt mycket effekt och den kommer ju då såklart att bli reggad som en ferrari Detta bygget är på uppdrag till en kund.
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (28 juli 2011)
Ja, de hade tydligen kört på en liten kaninunge Det är en dock inte så extremt jobbigt att göra vid då det är en relativt enkel konstruktion uppbyggd på en ram av raka fyrkantsprofiler i grunden, sen är kaross-strukturen fastsatt på den. Reparationsplåt är även relativt billigt i förhållande till vad priset på bilen är. T.ex innerstommen till taket, alltså hela nr 1 på bilden nedan, kostar inte mer än 18000:- nytt!
Så med tanke på att en sån här 575 F1 börjar på 1 miljon begagnad så är det värt att göra vid.
Såja, fräsrummet inklätt, spackling och målning kvar + sätta upp ett par lysrör sen är det äntligen dags att fräsa lite formar till de numera två ferraribyggena och cossien! Den röde ska dock först repareras, det kommer att ske under hösten. Och ja, det kommer bilder på det.. Den byggs på uppdrag åt en kund.