2128
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

88 Inlägg
4 januari 2011
Sportvagnskonsult skrev:
IROC skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Har fixat lite med min engelskspråkiga hemsida nu under nyårshelgen (när jag ändå varit hemma och "ledig") vilken jag har lanserat för att tillgodose det internationella behovet.

www.svkcustoms.com

Är det inte bättre du tar hand om dina kunder istället och dom du har haft innan du utökar?

Vad har du för inblick i min verksamhet som ger dig rätt att uttala dig om vad jag ska fördela min tid på?

Edit: Jag har mina aningar om vem du är. Min gissning är att du bor i Malmö och är storebror till en person vars namn börjar med Z. Är det du så borde du skämmas!
Du kan väl ta och identifiera dig här din fegis!

Det borde vara obligatoriskt med fullständigt Namn i signaturen på garaget som det är på en del andra forum!

Nä jag har ingen inblick i ditt företag mer än vad som skrivs här.
Det är många som frågat när deras saker blir klara, sen bilderna du lägger ut ibland ger inte så seriöst intryck.(Då menar jag inte byggbilder)wink

SVK Customs
1 639 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
IROC skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
IROC skrev:

Är det inte bättre du tar hand om dina kunder istället och dom du har haft innan du utökar?

Vad har du för inblick i min verksamhet som ger dig rätt att uttala dig om vad jag ska fördela min tid på?

Edit: Jag har mina aningar om vem du är. Min gissning är att du bor i Malmö och är storebror till en person vars namn börjar med Z. Är det du så borde du skämmas!
Du kan väl ta och identifiera dig här din fegis!

Det borde vara obligatoriskt med fullständigt Namn i signaturen på garaget som det är på en del andra forum!

Det är många som frågat när deras saker blir klara, sen bilderna du lägger ut ibland ger inte så seriöst intryck.(Då menar jag inte byggbilder)wink

Vad som skrivs här ger dig egentligen inte mycket inblick i hur jag driver företaget.
Vi har jobbat väldigt hårt under 2010 med att förbättra just våra leveranstider och jag erkänner absolut att vi har haft vissa problem förr med att hålla dem.
Det har dock skett en del signifikanta förändringar här under förra året, och det har i sin tur medfört stora förbättringar på just det området.
Att vi lägger upp lite roliga bilder och filmklipp emellanåt är mest för att liva upp tråden lite, vi har ju inte enbart tråkigt på den här arbetsplatsen wink

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
4 januari 2011
Gött mos Krille, mer updates nu.. förövrigt garvade jag läppen av mig när du skrämde skiten ur den stackars port-nissen, mer sånt please x)

//Tommie

En gång Evo alltid Evo...

SVK Customs
1 639 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Dratsab skrev:
Gött mos Krille, mer updates nu.. förövrigt garvade jag läppen av mig när du skrämde skiten ur den stackars port-nissen, mer sånt please x)

//Tommie

Haha ja han fick nog byta kallingar sen lol
Det kommer nya bilder senare idag på M3 buren som vi jobbar på nu, vi ska även förstärka bakvagnsinfästningarna på den smile

258 Inlägg
4 januari 2011
IROC skrev:

Idioter finns det gott om i vårt avlånga land! big_smile
Jag har varit kund hos Kristian och ångrar inte det en sekund, den bästa "mekaniker" jag stött på.. Rekommenderar honom starkt till alla jag känner smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Robban kom förbi med M3 turbon som vi gjorde vid motorn till i fjol.
Så vi hängde på isdäcken och tog en sväng runt byn big_smile

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs069.snc6/167900_116029641802277_115702491834992_113175_3852272_n.jpg

3 860 Inlägg
4 januari 2011
Jaa... den är säkert skit tråkig att köra....!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

2 077 Inlägg
4 januari 2011
Du har fått ta mycket skit krille sad ganska synd för du gör ett jävla bra jobb tycker jag!
Man ska inte stressa sina projekt!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

1 464 Inlägg
4 januari 2011
Isdäck på 500hp turboM3'a... Hjälpte mindre än ni trodde gissar jag på? wink

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

SVK Customs
1 639 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
MrJAM skrev:

Nja, ägaren vart förvånad att det greppade såpass bra ändå.
Det greppar rätt bra när det är is i botten och packad snö ovanpå.
Men det har töat lite på sistone. Skoj var det dock ändå smile
Blir nog lite isracing på torsdag eller i helgen smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Hoggee_ skrev:
IROC skrev:

Jag har varit kund hos Kristian och ångrar inte det en sekund, den bästa "mekaniker" jag stött på.. Rekommenderar honom starkt till alla jag känner smile

Gott att höra Holger smile
Har det blivit mycket sladdande med den nu då? smile
Vart det lagom med spaken? smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
spokenratt skrev:
Jaa... den är säkert skit tråkig att köra....!

Haha ja vi somnade nästan tongue

SVK Customs
1 639 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
Du har fått ta mycket skit krille sad ganska synd för du gör ett jävla bra jobb tycker jag!
Man ska inte stressa sina projekt!

Ja, det finns gott om gnälliga människor.
Jag påstår absolut inte att jag är perfekt själv, men jag försöker iaf göra rätt för mig.

258 Inlägg
4 januari 2011
Sportvagnskonsult skrev:
Hoggee_ skrev:
IROC skrev:

Egentligen skulle den stå still och få manikyr hela vintern, men hittade inget garage så det blev vinterbil av den ändå. Så den har varit mestadels på tvären ja smile
Det blev kalasbra du! Den är dock segväxlad som satan när den är kall.. Funderar på att byta växellådsolja igen.. Hittade en bra hemsida där det stog att M90 lådorna var extremt petiga på oljesort smile

3 124 Inlägg
4 januari 2011
MrJAM skrev:

Var nog för lite is, på sjön bettar det ju lika bra som slicksen gör på torr asfalt smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Hoggee_ skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Hoggee_ skrev:

Egentligen skulle den stå still och få manikyr hela vintern, men hittade inget garage så det blev vinterbil av den ändå. Så den har varit mestadels på tvären ja smile
Det blev kalasbra du! Den är dock segväxlad som satan när den är kall.. Funderar på att byta växellådsolja igen.. Hittade en bra hemsida där det stog att M90 lådorna var extremt petiga på oljesort smile

Åfasen.
Jag hällde i TAF-X som castrol rekommenderar.
Har du hittat någon annan rekommendation?
Om du ordnar en annan olja så byter jag den till dig utan kostnad smile

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
5 januari 2011
Sportvagnskonsult skrev:

De där känns som en dålig raggningsreplik på krogen krille wink feeling lonely? haha

Hur går det med Cossien? Har ni kommit nånstans på högersidan?

//Tommie

En gång Evo alltid Evo...

SVK Customs
1 639 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Dratsab skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

De där känns som en dålig raggningsreplik på krogen krille wink feeling lonely? haha

Hur går det med Cossien? Har ni kommit nånstans på högersidan?

//Tommie

Nu förstår jag inte vad du menar? Ragga? Krogen? Det där var så längesen jag sysslade med sånt så jag har glömt hur man gör big_smile
Angående cossien så har jag begärt in offerter från ett par andra företag än de som vi i vanliga fall anlitar för pluggfräsning. Detta för att se om vi kan hitta någon som är lite billigare smile
Mercan gjuter vi snart fronten till. Det är på begäran av kunden som vi har tagit det lite lugnt med den.

Utöver det så har vi en del väldigt spännande förfrågningar både från sverige och från utlandet som förhoppningsvis leder till jobb.
En av dem är från en herre i Texas som kontaktat oss för han vill ha byggt en V12 motoriserad DeTomaso Mangusta med kolfiber- eller glasfiberkaross på ett rörchassie, alternativt göra vid ramen och hjulupphängningarna på ett fint objekt som jag hittade till honom här i svenska södern.
Motorn har han redan byggt klart och ZF lådan har han också, han hade från början tänkt stoppa drivlinan i en GT40 replika, men ångrade sig för han tyckte att de började bli för vanliga:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/1036345_bqlho2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/1036346_z5laes.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/1036347_cyq70s.jpg

SVK Customs
1 639 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
CarbonLoader skrev:
Liten gullig sak det där smile

Ja, den ser inte så hemskt otrevlig ut smile

Sök