1844
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Nu snackar vi big_smile Problemet är bara att nu måste jag lätta ännu mer för att kompensera för alla rör kors och tvärs wink Ifrågasätter inte dig, men hur kan de främre anslutningarna till fjädertonen vara tillräckligt starka? De ser väldigt O-krocksäkra och O-styva ut tongue Men är det godkänt så lär det vara tillräckligt.

När kan vi komma och hämta den? Är sugen på att måla lite.

Äsch då, lite kolfiber är ju inte så svårt att ordna wink
Anslutningarna på strävorna som går till främre fjäderbenstornen är gjorda enligt SBF och FIA normer.
De är således dimensionerade för att klara de eventuella laster som de kan utsättas för.
Jag ska svetsa fast de sista stagen på förstärkningen till bakvagnsinfästningen idag, sen är det lite täckplåtar kvar samt elen som ska snyggas till.
Kan ni hämta den i veckan?

mvh

SVK Customs
1 639 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
MrJAM skrev:
Hur är man i kroppen efter en dag med svetsande i en bil? Jag kan inte ens föreställa mig hur min rygg och knän skulle påverkas av det där, hehe.

Jag har en kotkompression på tre kotor sen en mc-olycka för några år sedan, så det är faktiskt inte så jätteskönt alltid.

854 Inlägg
8 januari 2011
Sportvagnskonsult skrev:
Kmarcus skrev:
Nu snackar vi big_smile Problemet är bara att nu måste jag lätta ännu mer för att kompensera för alla rör kors och tvärs wink Ifrågasätter inte dig, men hur kan de främre anslutningarna till fjädertonen vara tillräckligt starka? De ser väldigt O-krocksäkra och O-styva ut tongue Men är det godkänt så lär det vara tillräckligt.

Anslutningarna på strävorna som går till främre fjäderbenstornen är gjorda enligt SBF och FIA normer.
De är således dimensionerade för att klara de eventuella laster som de kan utsättas för.
Jag ska svetsa fast de sista stagen på förstärkningen till bakvagnsinfästningen idag, sen är det lite täckplåtar kvar samt elen som ska snyggas till.

mvh

Dörrar blir svårt att fixa till en coupe va? Känns som att det är där man sparar mest vikt. Annars är det väl en huv som ligger bäst till ur balanssynpunkt.
Har du möjlighet att ta hem 6p-bälten?

Ja, det räknar jag med. Var inställd på att hämta den i torsdags redan men hade problem med att få tag i släpa, och det vär väl lika bra det med tanke på att allt inte var klart tongue

Tror du det blir någon skillnad i vridstyvhet om du sätter dit ett stag mellan dämparinfästningarna bak? Eller räcker det med de du kör på i dagsläget?

SVK Customs
1 639 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Kmarcus skrev:

mvh

Dörrar blir svårt att fixa till en coupe va? Känns som att det är där man sparar mest vikt. Annars är det väl en huv som ligger bäst till ur balanssynpunkt.
Har du möjlighet att ta hem 6p-bälten?

Ja, det räknar jag med. Var inställd på att hämta den i torsdags redan men hade problem med att få tag i släpa, och det vär väl lika bra det med tanke på att allt inte var klart tongue

Tror du det blir någon skillnad i vridstyvhet om du sätter dit ett stag mellan dämparinfästningarna bak? Eller räcker det med de du kör på i dagsläget?

Dörrar går att lösa, man får göra rutramar på dem bara. Kan visa sen när du kommer ner.
Jag kan ta hem en hel del olika bälten, vi kan kika på det också när du kommer.

Eftersom det inte är mcpehrson bak (tack gode gud för det..), samt det endast är stötdämparen som är infäst i tornet, så blir det inte lika mycket belastning på dem.
Men om du kanske tänker bygga om till coilovers bak i framtiden så är det en bra idé att sätta ett stag där emellan också. Det är inte mycket extra arbete nu när vi ändå håller på.

854 Inlägg
8 januari 2011
Låter bra, man vet aldrig när det är dags för ytterligare uppgraderingar så lika bra att du förstärker det också. Pratade med en gammal racingräv när vi köpte 3,2 motorn och han tyckte helt klart att vi skulle bygga om till coilovers bak. Men en sak i taget smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Låter bra, man vet aldrig när det är dags för ytterligare uppgraderingar så lika bra att du förstärker det också. Pratade med en gammal racingräv när vi köpte 3,2 motorn och han tyckte helt klart att vi skulle bygga om till coilovers bak. Men en sak i taget smile

Nåt sånt.
Så nu var sista röret notchat = svetsdags!

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs787.ash1/167754_117022935036281_115702491834992_119308_2491747_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1366.snc4/163850_117022985036276_115702491834992_119309_3365042_n.jpg
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (8 januari 2011)

1 803 Inlägg
8 januari 2011
Jag har ju missat denna tråd totalt, har suttit ett par dagar nu och plöjt igenom 99sidor projekttråd och kan inget annat säga än att jag är imponerad! Inte enbart på det ni tillverkar utan även på all tid och energi ni verkar lägga ner smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
8 januari 2011
Hilmer skrev:
Jag har ju missat denna tråd totalt, har suttit ett par dagar nu och plöjt igenom 99sidor projekttråd och kan inget annat säga än att jag är imponerad! Inte enbart på det ni tillverkar utan även på all tid och energi ni verkar lägga ner smile

Hade det varit mitt jobb också så hade jag ju automatiskt lagt minst 8h per dag lol

1 803 Inlägg
8 januari 2011
CarbonLoader skrev:
Hilmer skrev:

Hade det varit mitt jobb också så hade jag ju automatiskt lagt minst 8h per dag lol

Alltså jag är inte rädd för att jobba, men "gnistan" försvann av nån anledning och därför imponeras man om mer över dom som verkligen ligger i med sina projekt:)

SVK Customs
1 639 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Hilmer skrev:
CarbonLoader skrev:
Hilmer skrev:

Alltså jag är inte rädd för att jobba, men "gnistan" försvann av nån anledning och därför imponeras man om mer över dom som verkligen ligger i med sina projekt:)

Tack så mycket smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
1 Inlägg
10 januari 2011
Sportvagnskonsult skrev:
100 sidor projekttråd nu ju big_smile

Nöjd nu eller ? hahah big_smilecool

SVK Customs
1 639 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
lobbin skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
100 sidor projekttråd nu ju big_smile

Nöjd nu eller ? hahah big_smilecool

Nej fan det blir jag aldrig, det vet väl du? tongue

1 432 Inlägg
11 januari 2011
Du har bara 40 sidor för mig tongue (jag har ändrat antalet inlägg per sida)

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

SVK Customs
1 639 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
Fick en fin modellbil idag:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs792.ash1/168251_117807591624482_115702491834992_124116_5419422_n.jpg

Det är en sån som jag tänker bygga av min 3,0cs när jag blivit klar med ferrarin.

258 Inlägg
11 januari 2011
Sportvagnskonsult skrev:
Det är en sån som jag tänker bygga av min 3,0cs när jag blivit klar med ferrarin.

Drömbil efter drömbil alltså! smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
Hoggee_ skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

Ja verkligen smile
Och tack vare att man bygger själv så går det ihop sig rent ekonomiskt också.
Både ferrarin och bmw 3,0cs-en fick jag tag i för vettiga pengar.
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (11 januari 2011)

258 Inlägg
11 januari 2011
Sportvagnskonsult skrev:
Hoggee_ skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

Ja verkligen smile
Och tack vare att man bygger själv så går det ihop sig rent ekonomiskt också.
Både ferrarin och bmw 3,0cs-en fick jag tag i för vettiga pengar.

Förstår det, skönt att höra smile
Måste erkänna att jag hela mitt liv drömt om att äga en styling/trimningsfirma som gjorde allt som var skoj, samtidigt som jag byggde mina egna drömbilar.. Så jag kan ju helt ärligt säga att jag är riktigt avundsjuk smile
Senast redigerat av Hoggee_ (11 januari 2011)

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
12 januari 2011
Om du tror att det är bara skoj och man bara gör det man tycker är kul med egen firma så är du ut och cyklar kan jag säga dig. Du ser ju inte allt skit som händer på baksidan. En del ser du ju här men långt i från allt!

Go Faster Motorevents, TuneTec

258 Inlägg
12 januari 2011
S500R skrev:
Om du tror att det är bara skoj och man bara gör det man tycker är kul med egen firma så är du ut och cyklar kan jag säga dig. Du ser ju inte allt skit som händer på baksidan. En del ser du ju här men långt i från allt!

Jag vet hur det ser ut bakom, det tunga ansvaret och pressen, ingen möjlighet till semester eller sjukdagar, många arbetstimmar osv. Och också det mycket tunga och riskfyllda arbetet med att nå dit Kristian är idag.. smile

Sök