1995
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

2 763 Inlägg
26 juli 2012
Jag har minst 8 mil ToR till närmsta biltema, inte fan har jag gråtit för de. Man vet nästan alltid någon som ska till något ställe där biltema finns, då kan man ju fråga om de kan springa in där för att köpa den produkt man behöver, mycket svårare än så är det väl inte? smile

Volvo - For Life

JFfoto
26 juli 2012
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Jag har minst 8 mil ToR till närmsta biltema, inte fan har jag gråtit för de. Man vet nästan alltid någon som ska till något ställe där biltema finns, då kan man ju fråga om de kan springa in där för att köpa den produkt man behöver, mycket svårare än så är det väl inte? smile

Jo, när dom kommer med 1m lång inköpslista wink Så man vill helst inte avslöja till någon att man ska till Biltema :p

Nåja, va till Biltema idag och köpte deras gasolbrännare på burk smile funkar fint, höll på att elda upp bilen direkt när jag skulle bränna på en fastrostad skruv i bromsoket wink inte bra med lättantändliga vätskor :p

711 Inlägg
26 juli 2012
Jag tycker dom har jävligt bra öppettider,vart förvånad över 08-20 på vardagar.
Är det nån som har kassa tider här så är det Meca då dom stänger 1630.Där kan man snacka kasst...

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
26 juli 2012
Ska vi snacka om kass så är det nog mekonomen! Tar 148kr för en sprayburk med färgkod. Meca tar nästan alltid 100kr jämt (för var det ännu billigare). Biltema tror jag tar runt 75-80kr så nog visst fan är det skillnad på pris. tror faktiskt inte Biltemas egna burk är så stor skillnad på tex Mekonomens eller mecas som är samma fast som de kan sälja för halva priset på ena stället.

Stölle
199 Inlägg
26 juli 2012
Extrazz skrev:
Ska vi snacka om kass så är det nog mekonomen! Tar 148kr för en sprayburk med färgkod. Meca tar nästan alltid 100kr jämt (för var det ännu billigare). Biltema tror jag tar runt 75-80kr så nog visst fan är det skillnad på pris. tror faktiskt inte Biltemas egna burk är så stor skillnad på tex Mekonomens eller mecas som är samma fast som de kan sälja för halva priset på ena stället.

Finns ett ställe som heter Karossen Bildelar här i KD som även säljer billack. Dom blandar själva o säljer både  sprayburk o för spruta, och för en 330ml sprayburk tar dom mellan 100-110 kr lite beroende på kulör. Alltid rätt kulör oavsett hur konstig färg man än ska ha.

Jag anar ugglor som får kläder.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
26 juli 2012
MrInsane skrev:
evilaudio skrev:
MrInsane skrev:

Tycker Biltema borde stänga kl 21 istället

de går säkert men då blir sakerna dom säljer dyrare.

jag ser inte riktigt varför man ska ha en sån typ av butik öppen så sent.

Nu menar ja generellt. Här stänger dom 19:00 om ja inte minns fel och ofta har man kommit på att man ska ha något efter 19-20 tiden och då man ar ett jobb där man slutar efter 19 gör inte saken bättre.

Lägg på 5-10 kr per pryl för o ha öppet längre då dom gör ändå en vinst på det

För att planera, det ligger utanför din kompetens?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Sothora <3
1 201 Inlägg
26 juli 2012
Den här tråden borde fan stängas ned den...

Man får vad man betalar för, o meca inriktar sig på företagskunder.

Det bra med biltema är att även fast vissa delar är kass kan dom kosta som 1/3 av samma på "märkesbutik"

O dom som örsar om att dom ska ha öppet längre.. Det är inte för fem öre ekonomiskt försvarbart... Efter 18.00 börjar OB tillägg.

Tex. Säg att det är 15 pers som jobbar på biltema "samma skift" dom har säkert lön på 125kr i timmen? lite grov räknat så kostar en anställd då ca 250 kr timmen.. x15= 3750 kr timmen kostar de då att ha dom där CA! Om biltema har öppet 2 timmar längre på en måndag så måste dom sälja prylar för minst 7500 för o gå +- noll. Stor chans..

Bildemonterare samt egen verkstad. !

2 656 Inlägg
26 juli 2012
Mercedesturbodiesel skrev:

Det bra med biltema är att även fast vissa delar är kass kan dom kosta som 1/3 av samma på "märkesbutik"

O dom som örsar om att dom ska ha öppet längre.. Det är inte för fem öre ekonomiskt försvarbart... Efter 18.00 börjar OB tillägg.

Tex. Säg att det är 15 pers som jobbar på biltema "samma skift" dom har säkert lön på 125kr i timmen? lite grov räknat så kostar en anställd då ca 250 kr timmen.. x15= 3750 kr timmen kostar de då att ha dom där CA! Om biltema har öppet 2 timmar längre på en måndag så måste dom sälja prylar för minst 7500 för o gå +- noll. Stor chans..

fast de där med obtilläg varierar ju beroende på vad företagen har för avtal

Sothora <3
1 201 Inlägg
26 juli 2012
jag räkna utan OB

Bildemonterare samt egen verkstad. !

3 466 Inlägg
26 juli 2012
Mercedesturbodiesel skrev:

7500kr i ren vinst ja. Säg att dom skulle ha 25% vinst på grejerna. Då hade dom behövt sälja för 30 000 för att gå +-0..

Dock tror jag inte att det är mer än 4-5 anställda där kvällstid innan stängning.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

577 Inlägg
26 juli 2012
Extrazz skrev:

Där jag bor tar mekonomen 205 spänn för en burk så det var ju inge synd om dig trots allt.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

grön aktivist
846 Inlägg
26 juli 2012
MECA är ju numera uppköpta av Mekonomen så jag gissar på att MECA kommer trycka upp priset så smått.
Att det sedan inte är prisvärt att handla på Mekonemen har väl dom flesta andra redan kommit på däremot tongue.
Köpte deras ledade mini-spärrskaft.
Fungerar kanon, kommer åt på jäääävligt tighta ställen!

7 487 Inlägg
26 juli 2012
MrInsane skrev:
evilaudio skrev:
bor man på norra sidan så åk till Uppsala.

Ja men vissa vill inte åka så "långt" enbart för o köpa grejer för 200 kr. Enbart mitt tycke dom borde öppna ett i Sollentuna men man kan inte få allt nära

Arninge tycker jag skulle funka wink

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
26 juli 2012
Confide skrev:
MECA är ju numera uppköpta av Mekonomen så jag gissar på att MECA kommer trycka upp priset så smått.
Att det sedan inte är prisvärt att handla på Mekonemen har väl dom flesta andra redan kommit på däremot tongue.
Köpte deras ledade mini-spärrskaft.
Fungerar kanon, kommer åt på jäääävligt tighta ställen!

Surt!  även om det kanske är två olika bolag som utåt och även inåt pressar/höjer priser så hade jag sett det att det inte får finnas så..  Kollar man runt så är det egentligen bara ett par stor företag som äger massa företag som äger företag.

158 Inlägg
27 juli 2012
Hej alla tänkte kolla om nån har köpt en obd2 på tema? . Jag kan nämligen inte installera den på datan. Plus att när jag åker och kollar hästarna så visar den upp till 350 kW. Men bil ska Max ha 205 kW. En inställning eller visar den helt fel bara.

177 Inlägg
28 juli 2012
biltemas sprayburkar är verkligen inget jag rekomenderar! ingen av dom... verkar vara nån dålig drivgas då trycket blir ojämnt och den sprutar konstigt sen så räcker dom inge länge häller, köp hällre ctc's burkar.

16 197 Inlägg
28 juli 2012
olsson1337 skrev:
biltemas sprayburkar är verkligen inget jag rekomenderar! ingen av dom... verkar vara nån dålig drivgas då trycket blir ojämnt och den sprutar konstigt sen så räcker dom inge länge häller, köp hällre ctc's burkar.

deras sprayfärger tycker jag funkar hur bra som helst (har dock har nån platsgrund som inte funkat riktigt som den borde)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

177 Inlägg
28 juli 2012
evilaudio skrev:
olsson1337 skrev:

deras sprayfärger tycker jag funkar hur bra som helst (har dock har nån platsgrund som inte funkat riktigt som den borde)

kanske var nån dålig leverans... de va inte bara 1 burk som jävlades för mig häller hmm

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
28 juli 2012
Biltemas sotningssats till 530 topp mm hur är den? värdelös?  Har ett helvete att få dit ventiltätningarna. ska iväg och köpa nya/andra på typ meca.

875 Inlägg
28 juli 2012
Köpte plastprimer på biltema idag...någon som vet hur den är?

Sök