4932
Sök

hur är det säkerast att sälja en bil

Pekabow i can see u
644 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
man skriver ägare byte , men vem ska posta den , och hur blir det om de nu får böter innan den reggar ?
menar p böter lr fart kamera

Kanon..
1 473 Inlägg
31 januari 2009
Ägaren postar, fartkamera får den som kör böter på.

Har du mer frågor?
Starta en Abeed's frågetråd eller nåt?

Pekabow i can see u
644 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
forum är för att fråga wink om du inte visste annars kan du starta tråd om vad forum är förngt;)

9 108 Inlägg
31 januari 2009
Säljaren borde vara mest mån om att skicka ägarbeviset för att slippa betala försäkring och p-böter osv men oavsett vilken roll man har i affären så är jag alltid med och postar.

1 854 Inlägg
31 januari 2009
Abeed skrev:
man skriver ägare byte , men vem ska posta den , och hur blir det om de nu får böter innan den reggar ?
menar p böter lr fart kamera

Säkrast är om båda är med och postar.

Skriv 2 lika kvitton 1 till dig och 1 till nya ägaren,
där skriver du reg nr datum tid telenummer mm.

Då är det hur säkert som hellst.

Och en fartkamera måste ta kort på ansikte och reg nr så du kan inte få böter om nån annan kör din nyligen sålda bil.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
tack för all hjälp uppskattar allt hoppas det går bra fö rmig då .
sålde min bil men hon skulle få posta den sj , gick aldrig med henne  .
men vi skrev ett liknande kvitto vilken dag och kl ja sålde bilen och hon är den nya ägaren

Kanon..
1 473 Inlägg
1 februari 2009
Abeed skrev:
forum är för att fråga wink om du inte visste annars kan du starta tråd om vad forum är förngt;)

Forum är en plats för diskussion och debatt, inte en plats att fråga tusen frågor.

12 086 Inlägg
1 februari 2009
Enligt VV ska säljaren posta ägarpapprena.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
leksak skrev:
Abeed skrev:

Forum är en plats för diskussion och debatt, inte en plats att fråga tusen frågor.

vad är diskussion,  vem starta ett ämne , jo tråd skaparen som är jag i detta fallet ... har du inget o komma med så håll dig borta ifrån mina trådar

Kanon..
1 473 Inlägg
1 februari 2009
Abeed skrev:
leksak skrev:
Abeed skrev:

vad är diskussion,  vem starta ett ämne , jo tråd skaparen som är jag i detta fallet ... har du inget o komma med så håll dig borta ifrån mina trådar

Omöjligt att hålla sig borta eftersom hälften av trådarna är dina.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 februari 2009
Köpte en bil för 1½ vecka sedan. Säljaren skulle skicka iväg papprena. Den står fortfarande i hans namn och jag kan inte besikta bilen innan allt är klart. Så kan det ju också gå.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

3 059 Inlägg
1 februari 2009
Abeed skrev:
tack för all hjälp uppskattar allt hoppas det går bra fö rmig då .
sålde min bil men hon skulle få posta den sj , gick aldrig med henne  .
men vi skrev ett liknande kvitto vilken dag och kl ja sålde bilen och hon är den nya ägaren

Det kvittot ni skrivit hjälper dig inte mot diverse p-böter o liknande om hon skulle få det innan bilen blivit registrerad på henne.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 februari 2009
MilleN skrev:
Säljaren borde vara mest mån om att skicka ägarbeviset för att slippa betala försäkring och p-böter osv men oavsett vilken roll man har i affären så är jag alltid med och postar.

Hehe, så om du knallar förbi ngn som utför en bilaffär så går du dit o snor ägarpappret å går å postar de? wink

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
1 februari 2009
leksak skrev:
Abeed skrev:
leksak skrev:

Hoppas att någon får en 3:e varning snart eller blir avstängd. Onödigt dryg du är.

Kanon..
1 473 Inlägg
1 februari 2009
Rspeter skrev:
leksak skrev:
Abeed skrev:

Hoppas att någon får en 3:e varning snart eller blir avstängd. Onödigt dryg du är.

Jag kanske är dryg, men det är ju fakta att han startar ett antal trådar om dan.

Fetast i stan !!
991 Inlägg
2 februari 2009
Leksak :  Han är väl lika mycket medlem på denna sida som du är !!!
jag har inte läst någonstans där det står ett max antal trådar man får skapa per dag !   så sluta gnäll för f.n mad       detta är ett forum där man har rätt att fråga om de är något man undrar över !   med undantag så det inte finns massa likadana trådar !

abeed:   Som svar på din fråga så är det nuvarandeägaren/säljaren som skall posta ägarbytes papprena   // Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Kanon..
1 473 Inlägg
2 februari 2009
Klorin_Elvis skrev:
jag har inte läst någonstans där det står ett max antal trådar man får skapa per dag !   så sluta gnäll för f.n mad       detta är ett forum där man har rätt att fråga om de är något man undrar över !   med undantag så det inte finns massa likadana trådar !

abeed:   Som svar på din fråga så är det nuvarandeägaren/säljaren som skall posta ägarbytes papprena   // Emil

Han har fått svar på sin fråga, du behöver inte svara på den ytterligare en gång endast för att tala om för mig vad jag får och inte får gnälla på.

Har inte jag rätt att ifrågasätta någon som startat merparten av trådarna man ser när man loggar in när du och många andra tydligen har rätt att gnälla på mitt gnäll?
Forum är som sagt en plats för debatt, jag debatterar det han gör och ifrågasätter.
Han är som sagt lika mycket medlem på denna sida som jag är, och jag har rätt att ifrågasätta sånt jag stör mig på.

Fetast i stan !!
991 Inlägg
2 februari 2009
leksak skrev:
Klorin_Elvis skrev:

Han har fått svar på sin fråga, du behöver inte svara på den ytterligare en gång endast för att tala om för mig vad jag får och inte får gnälla på.

Har inte jag rätt att ifrågasätta någon som startat merparten av trådarna man ser när man loggar in när du och många andra tydligen har rätt att gnälla på mitt gnäll?
Forum är som sagt en plats för debatt, jag debatterar det han gör och ifrågasätter.
Han är som sagt lika mycket medlem på denna sida som jag är, och jag har rätt att ifrågasätta sånt jag stör mig på.

Vad har det för betydelse vem det är som startar merparten av alla trådar när det är olika trådar ??    Du verkar störa dig på det mesta du för det är ju inte första gången jag ser dina "gnäll"

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Kanon..
1 473 Inlägg
2 februari 2009
Klorin_Elvis skrev:
leksak skrev:
Klorin_Elvis skrev:

Vad har det för betydelse vem det är som startar merparten av alla trådar när det är olika trådar ??    Du verkar störa dig på det mesta du för det är ju inte första gången jag ser dina "gnäll"

Det har ingen större betydelse vem det är, men när en och samma person skapar flera trådar med diverse frågor så blir det lätt tröttsamt.
Med tanke på att flertalet av hans trådar blir låsta så kan jag inte vara helt ute o cykla med mina åsikter.

Jag kanske är en gnällig person, kanske har mer rätt att gnälla om jag startar en tråd varje gång jag vill gnälla lite istället?

Sök