3825
Sök

Förstörd 3telefon

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
Hejsan det är så att idag så tappade jag min Z800i  imarken så den gick i tre delar alltså telefonen och luckan med skärmer det är nu 2st seperata delar sad

Jag har ca: 10 månader kvar på abunumanget nu kommer kännas lite halv surt att betala en telefon i 1år nästan som inte funkar..

tänkte kolla med er om nån har vart med om något likande och vet hur 3 handskar sånna här saker.. innan men skickar ett mejl eller ringer dom så vill man ju ha lite kött på benen..

Mvh.Jimmy!

Bmw osv..

1 231 Inlägg
18 mars 2006
Polaren fick sin lagad nu i veckan. Dessutom lånetelefon under tiden.

Mitt projekt: Evo III

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
Lone Star skrev:
Polaren fick sin lagad nu i veckan. Dessutom lånetelefon under tiden.

Hade han inte försäkring då rå? min telefon går nog inte att laga så krachad som den är..

Bmw osv..

Carpenter
310 Inlägg
18 mars 2006
Man har väll 1 års garanti på den men om det är drulle försäkring vet jag inte! Köpte mig en Sharp gx30 för snart två år sen av vodafone den höll 1 månad och jag har suttit snart och betalat 300 varje månad. Försäkringen gällde inte jag sa att jag bara hade den ute i regnet och pratade samtidigt!

Det köpte dom dock inte dessutom så pajjade den för att jag ramla ner för en kajj!! smile

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
Delerium skrev:
Man har väll 1 års garanti på den men om det är drulle försäkring vet jag inte! Köpte mig en Sharp gx30 för snart två år sen av vodafone den höll 1 månad och jag har suttit snart och betalat 300 varje månad. Försäkringen gällde inte jag sa att jag bara hade den ute i regnet och pratade samtidigt!

Det köpte dom dock inte dessutom så pajjade den för att jag ramla ner för en kajj!! smile

mm men om den pajjar av tekniska fel är det ju en helt annan sak.. känns som det är mer äns eget problem om man tappar den i marken

Bmw osv..

24 Inlägg
18 mars 2006
jag jobbar i butik som säljer såna telefoner som du jiddrar om. en såpass dyr telefon o med tanke på att du har ett abb. på 10 månader till så ska du ta ut en ny på din hemförsäkring. där får du betala en självrisk på max 1500kr. ring ditt hemförsäkringsbolag så löser sig allt.

ett tips för framtiden är att du inte skall va så klantig wink

24 Inlägg
18 mars 2006
UseDubbelTurbo skrev:
Delerium skrev:

mm men om den pajjar av tekniska fel är det ju en helt annan sak.. känns som det är mer äns eget problem om man tappar den i marken

det finns väl itne så mycket att säga om det. garanti är något som tillverkaren lovar.  Du har förstört din telefon, då får du stå ditt kast.

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
19 mars 2006
Garantin täcker ju ej yttre åverkan, och Z800 är en såpass gammal telefon, att hemförsäkringen med en hög självrisk inte är ett alternativ, Ring 3 och tala om problemet å fråga dem ifall du kan få förlänga ditt abbonemang ytterligare 12 månader samt att du får en ny telefon. Ta då en ny alltså en annnan modell.

Mvh

Christoffer

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

24 Inlägg
19 mars 2006
spunk_totte skrev:
Garantin täcker ju ej yttre åverkan, och Z800 är en såpass gammal telefon, att hemförsäkringen med en hög självrisk inte är ett alternativ, Ring 3 och tala om problemet å fråga dem ifall du kan få förlänga ditt abbonemang ytterligare 12 månader samt att du får en ny telefon. Ta då en ny alltså en annnan modell.

Mvh

Christoffer

det spelar ingen roll hur gammal modellen är, det som är viktigt är hur länge sen det var han köpte den. om han har 10mån kvar på abonnemanget så har han kanske 18 lr 12 totalt gissar jag på. har han 10 mån kvar så får han itne förlänga, först vid 6mån.

comprende?

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
19 mars 2006
callekula skrev:
spunk_totte skrev:

Mvh

Christoffer

det spelar ingen roll hur gammal modellen är, det som är viktigt är hur länge sen det var han köpte den. om han har 10mån kvar på abonnemanget så har han kanske 18 lr 12 totalt gissar jag på. har han 10 mån kvar så får han itne förlänga, först vid 6mån.

comprende?

Han kan visst förlänga den, 3 är väldigt intresserade av att han skall ringa ifrån telefonen, därfär vill dom förse honom med en ny telefon, givetvis mot längre bindningstid, allt handlar om att kunna snacka för sig, Jag hade en z800 som gick sönder, jag fick en ny telefon fick behålla den gamla samt allting utan längre bindningstid. Its all in the words,

Comprende?

(Sedan är det ju inte säkert att det funkar för alla, men det är ju värt ett försök.)

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

137 Inlägg
19 mars 2006
det var ungefär likadant för mig som för "spunk_totte" no probs

Brake em' down like a shotgun !!!

24 Inlägg
20 mars 2006
lycka till...
men har du 10månader kvar så bryr dem sig inte.
dem får in sina pengar ändå, även om du inte ringer.

69 Inlägg
21 mars 2006
sålde såna ett tag och om du har tappat den i backen så är det nog kört tyvärr! ta ut en ny på hemförsäkringen eller så kollar du på blocket där du troligen hittar en ny billigare än vad självrisken är. Tipset med att förlänga funkar inte det får man bara göra om man har mindre än 6 månader kvar! ( har själv provat åt en kompis)
hoppas det löser sig!!!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
21 mars 2006
Trådstartare
totte81 skrev:
sålde såna ett tag och om du har tappat den i backen så är det nog kört tyvärr! ta ut en ny på hemförsäkringen eller så kollar du på blocket där du troligen hittar en ny billigare än vad självrisken är. Tipset med att förlänga funkar inte det får man bara göra om man har mindre än 6 månader kvar! ( har själv provat åt en kompis)
hoppas det löser sig!!!

har ju kvar min gamla lg u8110 kör med den nu.. men ändå synd på telefonen ju men skiter nog i den betalar dom 10månaderna ja har kvar och kör med kontantkort sen smile

Bmw osv..

69 Inlägg
23 mars 2006
ja det är nog det ända rätta! har ett batteri som ligger på jobbet och skräpar till LG 8110 pm:a till mig om du vill ha!

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
23 mars 2006
spunk_totte skrev:

Mvh

Christoffer

det var inte en z800 utan en z800i som inte alls är så gammal och kostar ganska mycket smile

MVH Fredrik

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
23 mars 2006
UseDubbelTurbo , såhär ska du göra:

Du ska ringa till kundtjänst och klaga: ( dock väldigt trevligt, försök att få en tjej med alltid plus.., abbonemangsavdelningen ska du till).

Säg att du har problem med telefonen:

: Den hänger sig, starta om sig, bryter samtal, etc. Allt du kan komma på. Du har även haft inne telefonen hos någon tre-butik i närheten och fått den mjukvaru-uppgraderad 2-3ggr. Utan att det har hjälpt dig ett piss.

Du tycker att det är väldigt tråkigt, eftersom att du gillar verkligen Tre, och tror på dom. Något som dina vänner inte gör wink , det är ett lite psykologiskt spel det här..

Tillslut så kommer det till en punkt då dom försöker hitta på saker för att lösa situationen:

Då har du helt plötsligt bollen på din sida:

Du vill ha en ny telefon helt enkelt, annars vill du häva abbonemanget. Du kan inte ha ett abbonemang tillsammans med en telefon som inte fungerar. Påpeka även att du har sett/läst/hört att dom har haft mycket problem med telefonen.

Dom kommer troligen först neka dig, men stå på dig. Vad du kan få för telefon hänger helt på ditt abbonemang. Har du ett 3Kombo(Fri) abb kan du välja vilken telefon du vill.
Har du ett 3Bomben kan du dock endast välja på de lite "billigare" mobilerna. Men där finns ju bl.a din telefon med , utan kostnad...

Efter mycket diskutioner kopplar dom nog bort dig, går och pratar med chefen ( eller ringer upp lite senare.. )
Då vill dom att du ex betalar en liten "avgift" för telefonen, mellan 500 - 1000:-. eller att du förlänger ditt abbonemang. Du kan ju inte för tusan börja betala på ett nytt, när du precis tecknat ett? wink
Detta vägrar du självklart, och fortsätter stå på dig.

Tillslut kommer hon/han att ge med sig, och föreslå någon telefon helt fritt efter mycket tjaffs.. Dom kommer då att be dig returera din gammla telefon mot komp på en ny, ( någonting som dom struntar fullständigt i, du behöver inte skicka tillbaka din gammla lur ).

Jag har fått ut en SE k608i, och en Nokia 6280 helt gratis på det här sättet. Även mina chefer kör den här, med lyckat resultat. Men som sagt, allting hänger på hur pass trevlig och tillmötesgående du är vid start, ingen vill hjälpa en idiot.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

166 Inlägg
23 mars 2006
Jag hade första LGn tidigare, den va så jävla kass, så jag slängde den i marken flera gånger, bilade på den, borra hål, till slut gick skärmen sönder, senare fick jag en nyare..
men då hade jag försäkring yikes

M-Sport

24 Inlägg
23 mars 2006
_Fredde_volvo_ skrev:
spunk_totte skrev:

Mvh

Christoffer

det var inte en z800 utan en z800i som inte alls är så gammal och kostar ganska mycket smile

MVH Fredrik

det är samma telefon. dem skriver däremot inte alltid ut "i" för att det glöms.

24 Inlägg
23 mars 2006
n0ll skrev:
UseDubbelTurbo , såhär ska du göra:

Du ska ringa till kundtjänst och klaga: ( dock väldigt trevligt, försök att få en tjej med alltid plus.., abbonemangsavdelningen ska du till).

Säg att du har problem med telefonen:

: Den hänger sig, starta om sig, bryter samtal, etc. Allt du kan komma på. Du har även haft inne telefonen hos någon tre-butik i närheten och fått den mjukvaru-uppgraderad 2-3ggr. Utan att det har hjälpt dig ett piss.

Du tycker att det är väldigt tråkigt, eftersom att du gillar verkligen Tre, och tror på dom. Något som dina vänner inte gör wink , det är ett lite psykologiskt spel det här..

Tillslut så kommer det till en punkt då dom försöker hitta på saker för att lösa situationen:

Då har du helt plötsligt bollen på din sida:

Du vill ha en ny telefon helt enkelt, annars vill du häva abbonemanget. Du kan inte ha ett abbonemang tillsammans med en telefon som inte fungerar. Påpeka även att du har sett/läst/hört att dom har haft mycket problem med telefonen.

Dom kommer troligen först neka dig, men stå på dig. Vad du kan få för telefon hänger helt på ditt abbonemang. Har du ett 3Kombo(Fri) abb kan du välja vilken telefon du vill.
Har du ett 3Bomben kan du dock endast välja på de lite "billigare" mobilerna. Men där finns ju bl.a din telefon med , utan kostnad...

Efter mycket diskutioner kopplar dom nog bort dig, går och pratar med chefen ( eller ringer upp lite senare.. )
Då vill dom att du ex betalar en liten "avgift" för telefonen, mellan 500 - 1000:-. eller att du förlänger ditt abbonemang. Du kan ju inte för tusan börja betala på ett nytt, när du precis tecknat ett? wink
Detta vägrar du självklart, och fortsätter stå på dig.

Tillslut kommer hon/han att ge med sig, och föreslå någon telefon helt fritt efter mycket tjaffs.. Dom kommer då att be dig returera din gammla telefon mot komp på en ny, ( någonting som dom struntar fullständigt i, du behöver inte skicka tillbaka din gammla lur ).

Jag har fått ut en SE k608i, och en Nokia 6280 helt gratis på det här sättet. Även mina chefer kör den här, med lyckat resultat. Men som sagt, allting hänger på hur pass trevlig och tillmötesgående du är vid start, ingen vill hjälpa en idiot.

du är ju för helvete dum i hela jävla huvvet. bedrägeri kallas det som du håller på med.
att utnyttja systemet på det sätt som du gör borde resultera i ett nackskott.
det är på grund av såna som dig som gör att systemet ibland inte funkar.
jag tycker synd om dig för att du är så jävla dum i huvvet.

pusshej

Sök