4712
Sök

VR6 läpp till Vento

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#1
Heej.

tänkte kolla om någon vet var man kan komma över en VR6 läpp som passar på en Vento -94, eller kanske tillockmed någon som har en liggande. Trodde att det var precis samma på golfen som venton, Men har börjat tvivla på det nu. Betställde nämligen en ifrån Mstyling men den passade verkligen inte. Felade en bra bit i hörnena, Så om det nu är någon som vet något får ni gärna höra av er

Tack på förhand !

// Karlsson

___
\__
___o__|

Dieselgypsy
538 Inlägg
1 februari 2009
#2
Det är bara åka till VW och beställa en VR6-läpp till din vento wink Produktnummer från VW för en Vento VR6-läpp är:
1H6 803 903 A (vänster)
1H6 803 904 A (höger).

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

1 853 Inlägg
1 februari 2009
#3
Alternativt kolla med någon lokal bil skrot, kanske har några golf vr6:or inne med den kvar på som du kan köpa billigt..

kostar säkert en slant hos VAG ny... men bara en gissning...

Dieselgypsy
538 Inlägg
1 februari 2009
#4
soyd skrev:
Alternativt kolla med någon lokal bil skrot, kanske har några golf vr6:or inne med den kvar på som du kan köpa billigt..

Den lösningen funkar inte för 5 öre tyvärr. Precis som trådskaparen påstod är Golf VR6-läppen för kort. Man behöver specifik till en Vento VR6/GT. Det är eller en skrot eller VW som gäller, men som du säger är priset ganska högt (vill minnas kring 1100 sammanlagt för 3 år sen).

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

1 853 Inlägg
1 februari 2009
#5
fel skrivning av mig där menar givetvis vento... sorry smile

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
#6
Jo jag tror att det får bli att leta begagnat. Har ju hittat några som byter front på sina VR6:or , Men annars får jag beställa en ny. Tror brorsan har lite rabatt på nya VAG delar . Men men vi får se vad ekonomin tillåter. Men om man hittar en golffront måste man väl byta allt eller ? Eller räcker det med att byta stötfångaren . Antar att det blir fel med skärmarna iom att golf stötfångaren är kortare eller ?

___
\__
___o__|

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
#7
Ingen som vet något om detta eller har någon länk till något angående problemet ?

___
\__
___o__|


Sök