4588
Sök

värmefläkt

7 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
jag är ganska säker på att kolet är slut i fläkten, då jag har gått igenom det mesta andra saker som det skulle kunna vara fel på, men nu har jag problem med att få ut fläkten och konsollen den sitter i, ifrån bilen.

tips på hur man bäst får ut den uppskattas.

bilen är en audi 100e 2,3L från 92, det är min vinterbil så en fungerande fläkt är ett måste.

tack för svar.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 februari 2009
Går fläkten på något läge alls? Har du ECC?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

7 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
nej fläkten snurrar inte alls, ecc vet jag inte vad det är, men bilen har helautomatisk klimatanläggning.
men jag kollade så att det kom fram ström till fläktens motor, med en diod som jag kopplade till elmotorns strömktrets, och den lös, så det bör inte vara något fel på bilens dator eller liknade, som matar fläkten med ström. men jag är inte 100% säker.

det jag inte är säker är hur man bäst får ur fläkten så att man kan se om den är sönder, med tanke på kylmydel och sånt.

tack så mycket för svar.

peter

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 februari 2009
jucklo skrev:
nej fläkten snurrar inte alls, ecc vet jag inte vad det är, men bilen har helautomatisk klimatanläggning.
men jag kollade så att det kom fram ström till fläktens motor, med en diod som jag kopplade till elmotorns strömktrets, och den lös, så det bör inte vara något fel på bilens dator eller liknade, som matar fläkten med ström. men jag är inte 100% säker.

det jag inte är säker är hur man bäst får ur fläkten så att man kan se om den är sönder, med tanke på kylmydel och sånt.

tack så mycket för svar.

peter

Okay. Den är riktigt svår att byta, mycket jobb. Finns en sk Fulmetod som nog är det bästa alternativet.

Gå in på www.nordicaudi.com och sök.

Edit: http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho … Post452307

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (1 februari 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Reparatör
306 Inlägg
1 februari 2009
Som sagt är den rätt jobbig att byta eftersom du har ecc så måste man plocka isär nästan hela instrumentbrädan.
Tar väl en eftermiddag att byta den.

7 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
tack så mycket, tack vare fulmetoden så vet jag att det inte är någon större idee att försöka använda sig av finmetoden, verkar också vara ett problem som andra haft. men det var bra beskrivet synd bara på att det inte fanns några bilder, men få jag väl ta å knäppa lite.

uppskattar hjälpen som jag fått

mvh peter

Sök