Toyota supra 1200hk

Detta är ett projekt som spårat ur:)
  • 75 Följare
  • 368 364 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 mars 2014
beemern .......
19 mars 2009 · 2 655 Inlägg

lika stolar som jag har, sköna som fbig_smile.  såg den nåra gånger inne i stan i sommras, riktigt fin smile.


men nu måste jag få de förklarat för mej, varför bygger man om till singelturbo och får en jävulska ketchupeffekt iställe för att bygga på dubbelturbokonceptet?, jag skulle ju hellre göra de och få mycke ladd hela vägen än ett okontrollerat spinnande hela tiden så fort man ligger och drar lite på höga varv.

någon som har en bra förklaring? tongue...

mkiv77
19 mars 2009 · 1 153 Inlägg

Grejen är ju de att få aggregaten att lira med varandra.Sen blir de typ dubbelt så dyrt.Min turbo är god för ca 1130hk men fullt ladd runt 4-5000rpm.Köper man en riktig turbo som är anpassad för en motor på runt 3 liter så funkar det.Men ta en turbo från en scania så får man allt eller inget effekt pga den är byggd för 8-10 liters motorer.

mkiv77
22 mars 2009 · 1 153 Inlägg

Uppstart på går .Men nåt el fel har uppståt .Men i morron så bytts massa kabel ut o nya start försök kommer göras .Nu ska bilen igång:)

hansen
22 mars 2009 · 294 Inlägg

Härligt att få igång den så pass tidigt på året smile

Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)
Toyota Mr2-Turbo 5S-GTE "Team Roar Racing" (1991)
-Sebbe-
22 mars 2009 · 1 Inlägg

Läcker supra! Hoppas få se den mkt i sommar! smile

Du var inte på marknaden i oviken med volvon din..?

Mvh Sebbe

mkiv77
23 mars 2009 · 1 153 Inlägg

-Sebbe- skrev:
Läcker supra! Hoppas få se den mkt i sommar! smile

Du var inte på marknaden i oviken med volvon din..?

Mvh Sebbe

Stämmer bra de de va min bil.Va tyckte du om min vinter bil då?
Supran kommer gå allt i från till o från jobbet, crusia o även natte tid:D

mkiv77
23 mars 2009 · 1 153 Inlägg

hansen skrev:
Härligt att få igång den så pass tidigt på året smile

Ja de är ju de.Bilen ska så fort som möjligt va klar så den kan mappas o bäckas hos ppf .
Sen ska de ut o njutas hela sommaren;)

Jutman_
23 mars 2009 · 29 Inlägg

Så jävla härligt bil! Man har sett dig en och en annan gång kommit och fin åkt och som vanligt så stannar man upp och kikar:)
Mycket härligt, hoppas man får se mer av den till sommarn!
/Jutman

mkiv77
23 mars 2009 · 1 153 Inlägg

Jutman_ skrev:
Så jävla härligt bil! Man har sett dig en och en annan gång kommit och fin åkt och som vanligt så stannar man upp och kikar:)
Mycket härligt, hoppas man får se mer av den till sommarn!
/Jutman

Du kommer både se o garanterat höra den i sommar.Singel turbo o 4" hela vägen  .hehe:cool:

Xabin
23 mars 2009 · 391 Inlägg

beemern skrev:
lika stolar som jag har, sköna som fbig_smile.  såg den nåra gånger inne i stan i sommras, riktigt fin smile.


men nu måste jag få de förklarat för mej, varför bygger man om till singelturbo och får en jävulska ketchupeffekt iställe för att bygga på dubbelturbokonceptet?, jag skulle ju hellre göra de och få mycke ladd hela vägen än ett okontrollerat spinnande hela tiden så fort man ligger och drar lite på höga varv.

någon som har en bra förklaring? tongue...

Håller med dig helt och hållet smile men problemet är nog att det kostar mer än singel därför många bygger singel turbo men inte alla big_smile

mkiv77
23 mars 2009 · 1 153 Inlägg

Nu är allt klart för upp start.Ikväll kommer en ny grund mapp .Så i morron blir de vrida på nyckeln.
Så nervös så jag kommer inte kunna sova i natt.haha:)

Mäki Långsam Perfektionist
23 mars 2009 · 4 800 Inlägg

Lycka till! Håller båda tummarna smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
hansen
24 mars 2009 · 294 Inlägg

lycka till med uppstarten smile

Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)
Toyota Mr2-Turbo 5S-GTE "Team Roar Racing" (1991)
mkiv77
24 mars 2009 · 1 153 Inlägg

Tack de kan behövas.Nu är allt trippel kollat så nu är spänningen olidlig.fortsättning följer:)

Eljest
24 mars 2009 · 22 Inlägg

fan va spännande:) är det bart på vägen i stan nu? bor en bit utanför, så har inte vart där på ett tag:(

BMW 325 e36 coupé "Roken" (1992)
mkiv77
24 mars 2009 · 1 153 Inlägg

Nä kom mer än 1dm snö i går.Men de va bart förra veckan.

Eljest
24 mars 2009 · 22 Inlägg

okej, det va ju dumt:(

Men lycka till med uppstarten, sitter här och väntar på bilder och kanske till och med en film:)

BMW 325 e36 coupé "Roken" (1992)
mkiv77
24 mars 2009 · 1 153 Inlägg

Lite bilder kommer.Film om de finns nått att filma;)

Jutman_
24 mars 2009 · 29 Inlägg

mkiv77 skrev:

Jutman_ skrev:
Så jävla härligt bil! Man har sett dig en och en annan gång kommit och fin åkt och som vanligt så stannar man upp och kikar:)
Mycket härligt, hoppas man får se mer av den till sommarn!
/Jutman

Du kommer både se o garanterat höra den i sommar.Singel turbo o 4" hela vägen  .hehe:cool:

Det låter mycket bra det! Ser fram emot att få se dig ute efter vägarna!
/Jutman

mkiv77
24 mars 2009 · 1 153 Inlägg

Nått skumt fel har uppståt men vi river all kabel till soppa pumparna i kväll.Pumparna står o går även när täningen är av.Skumt.Det är någonting som triggar i gång pumparna.Ska ta lite bilder i kväll på en ner plockad supra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang