5035
Sök

Tips på fälgar till Volvo 940

553 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#1
Tjena.

Jag har en volvo 940 som jag ska ha fälgar till och har väldigt svårt att bestämma mig för vilka jag vill ha. har tittat runt på olika fälgar och även läst många trådar här i forumet men de flesta leder till super dtm som är väldigt snygga men alldeles för vanliga.

Så jag skulle gärna vilja ha lite förslag från er på fälgar som skulle kunna sitta fint på min bil. Det jag är ute efter är 18" i prisklass runt 10-13 tusen med däck.

En annan fråga är hur breda däck och fälgar jag kan köra på utan att behöva valsa skärmkanterna. kommer till våren att montera 40mm sänkningsats runt om på bilen.
Senast redigerat av Chrill27 (3 februari 2009)

Gorgilus addictus
4 782 Inlägg
1 februari 2009
#2
Ace Targa kanske? smile

Kräver dock spacers om jag inte minns helt fel.

Allt för den där jävla hatten!

553 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#3
THEBADGUY skrev:
Ace Targa kanske? smile

Kräver dock spacers om jag inte minns helt fel.

Ace targa har jag tittat lite på och de är inte helt fel smile

1 562 Inlägg
1 februari 2009
#4
polaris fälgar är alltid läckert

4 005 Inlägg
1 februari 2009
#5
Jag har 235or på min s90, men det skulle gå att få på 245 utan problem.

Antar att 940 har multilink bak också så det borde väl vara samma?


553 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#6
mange_240 skrev:
polaris fälgar är alltid läckert

Också väldigt vanliga och det är väl inte så konstigt heller att polaris och super dtm är vanliga då de passar rakt på. Vill ha något som inte sitter på alltförmånga 940is runt om i landet hmm

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
1 februari 2009
#7
940 har ej multilink som nån tidigare skrev.. Finns bara ett. Compomotive fälgar smile

961 Inlägg
1 februari 2009
#8
antracitgrå DTM fälgar ? fast är ju fortfarande en fälg som många har , men blir ju mycke snyggare i antracit grå

Pure DieselPower

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
1 februari 2009
#9
http://www.zatzy.com/projekt/314589-ekl … 244-a.html såna i den färgen eller vita. får fan gåshud

553 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#10
air_denka skrev:
http://www.zatzy.com/projekt/314589-eklund-tpr-x-treme-makeover-volvo-244-a.html såna i den färgen eller vita. får fan gåshud

De klarar väl kanske inte min prisklass kanske ?

553 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#11
talibangran skrev:
antracitgrå DTM fälgar ? fast är ju fortfarande en fälg som många har , men blir ju mycke snyggare i antracit grå

Finns de att köpa i antracit grå eller måste jag lacka ? klarar man att få plats med t.ex 8.5" breda och 225or ? känns som att det kan bli lite tajt hmm

1 142 Inlägg
1 februari 2009
#12
skaffa ett par shyssta MiM juventus fälgar... dom är jädrans fina dom...

961 Inlägg
1 februari 2009
#13
Chrill27 skrev:
talibangran skrev:
antracitgrå DTM fälgar ? fast är ju fortfarande en fälg som många har , men blir ju mycke snyggare i antracit grå

Finns de att köpa i antracit grå eller måste jag lacka ? klarar man att få plats med t.ex 8.5" breda och 225or ? känns som att det kan bli lite tajt hmm

har enbart sett att dom finns i den vanliga silver färgen så de blir nog att lacka dom .. jaa de borde gå att få dit ju , finns dom som kör med bredare ju smile

Pure DieselPower

Blyfot
829 Inlägg
1 februari 2009
#14
kolla på gummihuset

"bara en mor kan älska en sån son"

Pan
1 februari 2009
#15
http://www.dackobilsport.se/bilder/alu/dino.jpg
Ace dino

http://www.l-t-d.se/images/monaco.jpg

Ace monaco

238 Inlägg
2 februari 2009
#16
Om du kollar på min sida så har jag 18" tycker dom är helt ok

JP Samlare

553 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
#17
det lutar åt ace monaco/ targa. ser inte skillnaden på dem riktigt tongue Många bra förslag iaf smile

Sen vill jag väldigt gärna veta från någon som kör med eller garanterat vet att man får plats med 8,5" breda och 225or. tack på förhand smile
Senast redigerat av Chrill27 (2 februari 2009)

Blyfot
829 Inlägg
2 februari 2009
#18
super dtm är 8,5" breda iaf dom från gummihuset o den funkar och passar med 225or

"bara en mor kan älska en sån son"

553 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#19
volvokrille12 skrev:
super dtm är 8,5" breda iaf dom från gummihuset o den funkar och passar med 225or

Okej det låter ju bra, då vet man hur brett man kan köpa smile

518 Inlägg
3 februari 2009
#20
snoddas skrev:
skaffa ett par shyssta MiM juventus fälgar... dom är jädrans fina dom...

Ja det ska du ha för det har alla andra!

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.


Sök