Ford Sierra Dohc

Etingelholm
13 februari 2009 · 979 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71234/569281_mut84s.jpg
Denna knopp sitter i en citroën Xm. Lite avlång & jävulskt skön att greppa. Så fort vårkänslan kmr nu så ska växellänkaget i min låda förlängas så det blir korta & tighta lägen samt att detta knoppen ska få ta plats. Kommer bli grymt härligt;)






https://www1.garaget.org/gallery/archive/71234/569282_6sh7ro.jpg
Har fått ett bra pris på dessa stolar. Oxå från Citroën Xm. Styvfar har den som donatorbil till sin andra kärra. De här från denna som ja har plockat vingen & nu knoppen. Tycker att stolarna e lite mer sportigare än org pluss att dom passar med övrig inredning. E lite bredare så blir de inte för tight så tar ja dessa oxåsmile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/71234/569284_nlvsm3.jpg
ja, här stod jag igår & försökte få bilen igång. Härligt som fan=D massa snö & bättre blev det inte. Började snöa rejält 5 min senare. Men bilen startade så ja kunde köra hem den iaf. Ska byta tändspolen idag för den misstände som fan ibland över 3000rpm. även tomgång så höll den på att dö

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Etingelholm
15 februari 2009 · 979 Inlägg

bilen har stått stilla ett tag nu, vi trodde att de va nått med gasspjällsgivaren lr nått sånt för bilen dränkte sig i soppa & gick konstigt på tomgång men gick redigt när man väl fick igång den. Igår kikade vi på bilen igen, efter att ha bytt mappsensor,tomgångsmotor,lufttemp,luftfilter,gasspjällsgivare,tändstift,tändspole,tändkabel ja allt !!! Men inget har hänt. Idag va min styvfar & hämtade en trigggivare, kallas oxå impulsgivare. (sitter i blocket) tydligen va det den som spökade & har gjort hela tiden. Bytte den för en timme sedan & bilen startade hur bra som helst nu i vinter kylan:D Dock så har tomgången givit upp:P HAHA. Alltid ska de ju vara nånting. Ska byta tillbaka till min gamla tomgångsmotor nu ist så lär den gå fin fint. Får väl kika så det inte läcker inte luft lr nått sånt oxå. Så jävla skönt att den går att starta & köra nu iaf. Dock så e vintern över närsom...så blev inte mkt till vinterkörning i år...men snart e de sommar å då blir det däckrök & massa skojj:D Så nu kan jag änrligen börja lägga några hundringar i månaden på att få bilen till att se okej ut. Så i början av Mars nu så blir det en hel del. Ska bli kul...

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Rquired Allmänt envis
15 februari 2009 · 12 512 Inlägg

Kul att du fick igång den, försök få i sätena från Cittran. Ser mkt bekväma ut!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Sketstopp24v STREETRACER
16 februari 2009 · 892 Inlägg

skoj att det fixade sig med bilen iaf smile kommer nog bli jäkligt bra detta...  skoj läsning oxå juh smile

Bmc Crew
Etingelholm
17 februari 2009 · 979 Inlägg

Rquired skrev:
Kul att du fick igång den, försök få i sätena från Cittran. Ser mkt bekväma ut!

Tack så mkt. Ska prov monteram iveckan. Dom verkar vara lite för breda bara:P vill ju helst kunna stänga dörrarna:D

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Etingelholm
17 februari 2009 · 979 Inlägg

Sketstopp24v skrev:
skoj att det fixade sig med bilen iaf smile kommer nog bli jäkligt bra detta...  skoj läsning oxå juh smile

Ja de har vart ett helvete med bilen, allt jag bytte va de inget fel på bara:P Hittade felet sedan. En trigger givare:P haha, men nu har mna iaf reservdelar:P haha..
Tack så mkt för alla kommentarer=) Mera bilder kommerkväll=)

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
SpittaN Hobby-Skruvare
17 februari 2009 · 203 Inlägg

Kul att du dragit igång en projekttråd smile kommer följas

Syns man inte så finns man inte
Min projekttråd 240:n
Volvo 940 "Tuned by Daniel Cramer" (1991)
Etingelholm
17 februari 2009 · 979 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71234/573272_xzcq3r.jpg
Provmonterad med lack på sig. Är dock inte nöjd med lacken, klarlacken ja la va ren skit. Så lackar om den nu i dagarna med riktig 2komponent. Blir susen




https://www1.garaget.org/gallery/archive/71234/573276_wjgzar.jpg
Ja ni vet hur tråkigt de är med plåtisar...vissa lackerar dom vita, andra behåller dom som dom är. Jag målade dom med röd & bred kant big_smile De är ju bara spek fälgar...men häfftigt blev det!

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Etingelholm
18 februari 2009 · 979 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71234/574088_w0gmvs.jpg
Bilen har alltid varigt svajjig i framvagn...men nu va de droppen så jag gjorde en mätning:) Vänster fram






https://www1.garaget.org/gallery/archive/71234/574097_sn1oap.jpg
ja å såhär såg det ut på höger fram. Lite lägre än vänster...why?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/71234/574099_ggtg1d.jpg
Detta är anledningen till varför den va mer dålig i framvagn än normalt. På fredag får jag hem nya fjädrar till framvagnen. Förstärkta sänk fjädrar:) blir godis...så ska jag kapa bak fjädrarna 1,5 varv samtidigt. Lär bli mkt bättre väghållning än vad det är nu.

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Etingelholm
19 februari 2009 · 979 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71234/574939_8jyyat.jpg
Yes då va ena sidan riven, nya fjädrarna kommer ju imorgon så ja får passa på att stå ute i det härliga vädret. Njuta i min emsamhet för det e ingen jävel som vill stå & hålla mig sällskap i 4 minus=)




https://www1.garaget.org/gallery/archive/71234/574940_9f3meh.jpg
Här ligger andra sidan...Gick nyss in & tog en kaffe paus på 5 min samt uppdaterar min tråd lite. Ska ut igen & ta det sista:)

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
MHperformance CNC operatör
20 februari 2009 · 280 Inlägg

Läst igenom hela tråden nu, blir bra detta smile fattar inte varför jag missat den big_smile du får komma upp till sommaren så får vi sladda lite tongue detta är ju rondellernas by, kan inte bli bättre big_smile Lycka till smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Etingelholm
20 februari 2009 · 979 Inlägg

MHperformance skrev:
Läst igenom hela tråden nu, blir bra detta smile fattar inte varför jag missat den big_smile du får komma upp till sommaren så får vi sladda lite tongue detta är ju rondellernas by, kan inte bli bättre big_smile Lycka till smile

Ja det hade fan vart kul:P Har väl inget bättre för mig så visst, jag kommer gärna till Olofströmsmile
Får vi spela in lite video me, ja e enda shnubben här i trakterna som kör sierra så blir inte så mkt lek hahaha...alla kör grävlingar här nere:S

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
MHperformance CNC operatör
20 februari 2009 · 280 Inlägg

AnderssonE30 skrev:

MHperformance skrev:
Läst igenom hela tråden nu, blir bra detta smile fattar inte varför jag missat den big_smile du får komma upp till sommaren så får vi sladda lite tongue detta är ju rondellernas by, kan inte bli bättre big_smile Lycka till smile

Ja det hade fan vart kul:P Har väl inget bättre för mig så visst, jag kommer gärna till Olofströmsmile
Får vi spela in lite video me, ja e enda shnubben här i trakterna som kör sierra så blir inte så mkt lek hahaha...alla kör grävlingar här nere:S

hahaha, jo jag är med ensam om att köra i sidleds med sierra i ofm big_smile kan vara kul att spekka med nån som kör riktig bil tongue aa, jag har precis köpt ny filmkamera så vi kan nog filma lite, och visa svenska folket hur kul man kan ha med sierror tongue

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Etingelholm
20 februari 2009 · 979 Inlägg

MHperformance skrev:

AnderssonE30 skrev:

MHperformance skrev:
Läst igenom hela tråden nu, blir bra detta smile fattar inte varför jag missat den big_smile du får komma upp till sommaren så får vi sladda lite tongue detta är ju rondellernas by, kan inte bli bättre big_smile Lycka till smile

Ja det hade fan vart kul:P Har väl inget bättre för mig så visst, jag kommer gärna till Olofströmsmile
Får vi spela in lite video me, ja e enda shnubben här i trakterna som kör sierra så blir inte så mkt lek hahaha...alla kör grävlingar här nere:S

hahaha, jo jag är med ensam om att köra i sidleds med sierra i ofm big_smile kan vara kul att spekka med nån som kör riktig bil tongue aa, jag har precis köpt ny filmkamera så vi kan nog filma lite, och visa svenska folket hur kul man kan ha med sierror tongue

HAHAHA ja de låter bra:P De e inte bara skogenracing som kör fåååård på bredden:D hahaha

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Etingelholm
20 februari 2009 · 979 Inlägg

Nu är allting på plats ! Sänkfjädrarna gjorde susen! Mkt bra väghållning blev det. Fortfarande lite mjuk men endå stabil. Ska kapa bak fjädrarna bak nu för att jämna ut bilens form. Den e MYCKET högre bak än fram=D

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Etingelholm
25 februari 2009 · 979 Inlägg

Yes då blir de bara till att uppdatera lite nu. i slutet av månaden så kommer det lite nya pengar in på kontot. vad som ska fixas denna månaden är följande.

1. ljusramp.
2. hjulmuttrar till Alu fälgarna.
3. bygga om avgassystemet med nya rör & 1 dämpare mindre.
4. Tona rutorna.
5. Sänka bilen bak.

Jag tycker det är för dåligt med läsare oxå på denna trådtongue hahaha. Men men, jag gör så got jag kan med nya bilder, info samt allt annt uppdateras så fort de går. Blir de ingen ändring snart så lägger jag fan ner tråden:P hahaahha

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
mickemutta Svetsare
25 februari 2009 · 210 Inlägg

MHperformance skrev:

AnderssonE30 skrev:

MHperformance skrev:
Läst igenom hela tråden nu, blir bra detta smile fattar inte varför jag missat den big_smile du får komma upp till sommaren så får vi sladda lite tongue detta är ju rondellernas by, kan inte bli bättre big_smile Lycka till smile

Ja det hade fan vart kul:P Har väl inget bättre för mig så visst, jag kommer gärna till Olofströmsmile
Får vi spela in lite video me, ja e enda shnubben här i trakterna som kör sierra så blir inte så mkt lek hahaha...alla kör grävlingar här nere:S

hahaha, jo jag är med ensam om att köra i sidleds med sierra i ofm big_smile kan vara kul att spekka med nån som kör riktig bil tongue aa, jag har precis köpt ny filmkamera så vi kan nog filma lite, och visa svenska folket hur kul man kan ha med sierror tongue

Haha. du är inte ensam om att åka brett med sierra i olofström wink jag hänger gärna med och åker brett smile

Och de är ett fint bygge du gör. ska bli kul att se slut resultatet smile

Etingelholm
25 februari 2009 · 979 Inlägg

wöööööw, en till om vill köra brett=) Fan vad najs !!!! Man bör samla ihop ett gäng grabbar, ja tjejer med om de finns nån där ute som kan köra. Bra det Mickemutta, nu e vi 3 st Sierra töntar som vill köra brett!!! haha big_smile

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Germax
26 februari 2009 · 12 086 Inlägg

Jag kör gärna brett smile

mickemutta Svetsare
26 februari 2009 · 210 Inlägg

AnderssonE30 skrev:
wöööööw, en till om vill köra brett=) Fan vad najs !!!! Man bör samla ihop ett gäng grabbar, ja tjejer med om de finns nån där ute som kan köra. Bra det Mickemutta, nu e vi 3 st Sierra töntar som vill köra brett!!! haha big_smile

Bara säg till när och vart smile haha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang