1978
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

Svetsare
3 150 Inlägg
11 juli 2009
Mr_dOhC skrev:
MoffeGreven skrev:
De va ju inte dricker han hade hällt i utan de va ju nå flasker typ som STP o.s.v som tydligen ska ge en liten kick för motorn och skydda o ha sig!

Du får nog läsa lite mer....han har ju t.o.m skrivit det vid sin avatar som är en bild på energidrycken ifråga

Förövrigt är den god som fan (smakar exakt som alla andra energidrycker) och finns här på Autoexperten  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

214 Inlägg
11 juli 2009
FireTraXX skrev:
Jag lär mig inte ens av mina egna misstag för fan.

Du är inte ensam om det, fast det kanske funkar bättre att lära sig av andra. tongue

Vid inträffat misstag :
http://img243.imageshack.us/img243/6323/lsaproblem.png
Senast redigerat av Mr_dOhC (11 juli 2009)

Arg Snickare
875 Inlägg
11 juli 2009
Rquired skrev:
Om ni åker vattenskidor och ser en gäng fiskmåsar i vattnet längre fram, ta inte för givet att de flyttar på sig. De gör de inte, inte tillräckligt fort i alla fall...

det är likadant med bilar tycker jag. fågelförbannelse har nog min bil tongue

MoffeGreven
12 juli 2009
Mr_dOhC skrev:
MoffeGreven skrev:
De va ju inte dricker han hade hällt i utan de va ju nå flasker typ som STP o.s.v som tydligen ska ge en liten kick för motorn och skydda o ha sig!

Du får nog läsa lite mer....han har ju t.o.m skrivit det vid sin avatar som är en bild på energidrycken ifråga

Ja iofs, så här såg dom flaskerna ut ja.. http://www.bedug.com/pics/Fun2/nos-23.jpg

got stance?
546 Inlägg
12 juli 2009
försök inte impa på brudar i din kusins skoda felicia

夢の力

626 Inlägg
12 juli 2009
tanka inte med vatten i din diesel bil, den går inge bra, om den överhuvudtaget går..

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
12 juli 2009
Dra åt kamremskivan på Ford ficus årsm 2002, en kompis i klassen gjorde inte det på en kundbil, resulterade i ett schysst motorras big_smile

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
13 juli 2009
Kom ihåg att inte hålla om B-stolpen på en 244 när polarn slänger igen den låsta bakdörren för att ni har bråttom in på bolaget.. cool

Bryt dig inte in i din bil för att du låst in nycklarna, du har dom egentligen i byxfickan..

Kolla kylarvattnet ibland på din daily-driver om den har trasig temp-mätare och dricker "lite" vatten

Om du har dåliga gasfjädrar till bakluckan på din kombi så ska du inte ställa upp luckan med ett kvastskaft mot rutan, det kan komma en kompis o hänga sig i luckan när man är på en stormarknadsparkering.

När du byter koppling på din volvo 240, kolla att den nya lamellen har 22 fina splines och inte 10 grova, växellådan går så trögt att få dit den sista biten... lol

Och ett par tips om du ska ut o sladda ringar o sånt nån gång:

Se till att du inte har ett ilsket mens-troll i högerstolen, det kan resultera i örfilar o liknande

Kolla att bakluckan på din volvo-kombi verkligen har gått i lås, annars ligger ditt bagageinnehåll utspritt över hela parkeringen där du nyss sladdat runt.. tongue
Senast redigerat av turbotompa (13 juli 2009)

108 Inlägg
13 juli 2009
lägg ur växeln innan du startar bilen när den är upphissad o hjulet är bortplockat

veva ner rutan innan du ska köra ut huvudet genom fönstret

don't cry just suck

R1 driver!
5 128 Inlägg
13 juli 2009
Som påpekats många gånger, kolla efter verktyg innan du stänger huven! (körde med en avbitare liggandes på grillen och en fast nyckel på tändkassetten ett tag)

Tro inte att du ska kunna få en nippel som är gjord för dubbelkona att fungera med en enkelkona när du fixar bromsrör. Det blir många svordommar och ett par timmars arbete i onödan..

Om du ska byta topplockspackning på bilen, glöm inte att dubbelkolla så veven verkligen är nollad innan du börjar montera tillbaka allt! Blev väl en halvtimmes extra jobb enbart för det! Kan ju även se till så kammarna är 100% nollade innan du monterar tillbaka varenda liten del för att provstarta och inse att du får riva allt igen (kvällen innan besikning..)

PKW
115 Inlägg
14 juli 2009
En kompis snubblande med en slägga rakt in i framturan på förarasidan.. så INGA släggor runt bilen.. smile

Withlimb
210 Inlägg
14 juli 2009
Få inte punktering när du har 145 mil hem, en lördag, 17:00.

105hk rent vansinne!

379 Inlägg
14 juli 2009
Frippe1 skrev:
glöm inte kvar några vertyg under huven sen när du slår igen fan allt va man kan=)

där satt den!!!
ja gjorde samma sak när ja lämmna en skift nyckel på framlyktan o stängde huven så sprack glaset på lyktan sad
fyfan aldrig igen
nu chekkar ja 3 gånger så de inte finns nårra verktyg när ja stänger

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

379 Inlägg
14 juli 2009
terazzi skrev:
Säger som jag sagt tidigare: LITA INTE PÅ TJEJER på garaget!

tjejer ska väll inte va i nårra garage alls tongue
min syster trodde ju ett tag att man  bokstavlingen "cyklar sig fram med bilen" genom att trampa på koppling o gas koppling o gas HAHAHA XD

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 juli 2009
Deutsch-style skrev:
Frippe1 skrev:
glöm inte kvar några vertyg under huven sen när du slår igen fan allt va man kan=)

där satt den!!!
ja gjorde samma sak när ja lämmna en skift nyckel på framlyktan o stängde huven så sprack glaset på lyktan sad
fyfan aldrig igen
nu chekkar ja 3 gånger så de inte finns nårra verktyg när ja stänger

Vet en som lämnade en spärrnyckel under huven på en helt ny Mercedes C-klass, precis när den modellen var helt ny. Där blev ett märke "som efter en spärrnyckel" i huven, lagom kul. Skall man ha en stor motor och en snyggt lutande huv finns där inte plats för sådana misstag lol

Edit: Tänkte att någon säkert kommer påpeka att detta inte är möjligt, men det finns dels ett utrymme där det inte går "balkar/förstärkningar" i huven. Och isoleringen är inte i närheten så tjock som det behövs för att dämpa en allt för stor spärrnyckel i ett allt för smalt område. Vips så har man ett märke i huven...
Senast redigerat av Rquired (14 juli 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

537 Inlägg
14 juli 2009
Kör inte med dubbla packningar till oljefiltret roll

Dra ur säkring / koppla bort batteriet innan du börjar pilla med elen. Det kan resultera i en stöt.

Skruva åt hjulbultarna på en gång, tänk inte "jag tar de sen"

264 Inlägg
14 juli 2009
Åk inte till bilprovningen 1år för tidigt...
Tro inte att du kan köra  26 mil utan någon olja i växellådan...

54 Inlägg
21 juli 2009
Kivik skrev:
Åk inte till bilprovningen 1år för tidigt...
Tro inte att du kan köra  26 mil utan någon olja i växellådan...

26 mil är väll inga problem tongue

Be Quick Or Be Dead

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
21 juli 2009
_DamnIt skrev:
Som påpekats många gånger, kolla efter verktyg innan du stänger huven! (körde med en avbitare liggandes på grillen och en fast nyckel på tändkassetten ett tag)

Har själv letat mig galen efter verktyg man har saknat i ngn vecka eller mer bara för att upptäcka den/dem i motorrummet när man lyft på huven nästa gång :S

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

362 Inlägg
21 juli 2009
Glöm inte att sätta in oljereturslangen från växellådan till kylaren efter att du har renoverat växellåda!

Slarva inte med sista torxen på växellådskåpan på 850 så att du får borra upp den!

Sök