2105
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

I En Gran Nära Dig
303 Inlägg
19 mars 2010
man var lite klåfingrig när man praoade på märkesverkstad, sänkte ner en bil upp och ner på en 2-pelarlyft(pga service) till slut slutade lyften att fungera och man fick skruva ner den från högsta höjden men en 17mm spärr ,mm för mm, skruva ner en 2 pelare är jobbigt en pelare i taget...

KOMIHÅG!, Serva era gräsklippare nu om ni vill slippa dyra reparationer!

Pontiac Firebird 1989.

5 111 Inlägg
19 mars 2010
Säg INTE åt din far att oljepumpen är trasig på din Volvo 164 eftersom svaret du får är "du har ju inte kört nog länge för att få upp tryck begriper du väl" varpå han kommer starta bilen och sätta sig och tokvarva till det knackar utav helvete och upplyser dig om att du nog måste byta oljepump... roll

4 586 Inlägg
19 mars 2010
ifall du har is på större delen av garagenedfarten  så ställ inte bilen där och tro att du hinner öppna porten. Resultatet blev audi 80 som stog på garageport som inte gick att öppna. Tur att det finns folk som hjälper en. 60 ögon tittade och två hjälpte. big_smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 mars 2010
jocke_gronberg skrev:
ifall du har is på större delen av garagenedfarten  så ställ inte bilen där och tro att du hinner öppna porten. Resultatet blev audi 80 som stog på garageport som inte gick att öppna. Tur att det finns folk som hjälper en. 60 ögon tittade och två hjälpte. big_smile

Det påminner mig att upplysa er alla om att INTE hoppa ut från en L70 utan att säkert veta att handbromsen fungerar, det kan sluta med att kundbilen som skulle repas för en krockskada fram kommer att behöva en reparation även i bakvagnen wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
20 mars 2010
Starta aldrig en Alfa 75 (eller annan bil med växellådan bak) med  kardanet släppt ifrån lådan. Jag lovar att kardanet vevar sönder det mesta i sin väg under bilen hmm

Svenska Subaru Imprezaklubben...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 mars 2010
Om du har tänkt skaffa chaffis på din bil nån helgkväll och du har satt i en "tuffare" växelspaksknopp, tala då om för chaffisen var fan backen ligger! En polares BMW M3 (E36) fick en stötfångare mindre fram för rätt länge sen p.g.a detta. lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

130 Inlägg
23 mars 2010
felsök inte två kvällar i rad en bil som inte startar utan att först kolla säkringarna..

16 197 Inlägg
23 mars 2010
sthlm_145 skrev:
Överskatta inte sin egen förmåga.

försöker man inte så lär man sig inte heller.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

43 Inlägg
23 mars 2010
Peka aldrig ut vart vattenpumpen läcker på en subaru från 80talet när motorn är igång ... tongue
En kompis som gjorde det blev av med fingret mellan remmen och remskivan, gick fort till akuten !

1 482 Inlägg
24 mars 2010
Skruva inte fast ett svänhjul utan locktite....... kan få ganska förödande resultat.

BLT Service
Theracords Music Label

1 217 Inlägg
24 mars 2010
Försök inte läsa av fel-koder på en 9000-90 med en tech 2, det går inte.

100 Inlägg
24 mars 2010
Tanka inte metanol i en 125:a! Jävligt svårt att få stopp på motorn när den börjar självantända och varva hejdlöst i ca 5 min tills soppan är slut i föggen tongue

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
25 mars 2010
Newport skrev:
Tanka inte metanol i en 125:a! Jävligt svårt att få stopp på motorn när den börjar självantända och varva hejdlöst i ca 5 min tills soppan är slut i föggen tongue

Lägga i växel, håll broms, släpp koppling?

OT, men kunde inte låta bli...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

1 722 Inlägg
25 mars 2010
Finns det metanol o köpa tongue?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

1 062 Inlägg
25 mars 2010
släpp inte oljepluggen till motorn med mutterknack

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
25 mars 2010
Stirra dig inte blind på vad serviceboken säger ang vätskevolymer för när oljan börjar rinna genom avluftningen på lådan är det INTE bra

Rock'n Roll

100 Inlägg
26 mars 2010
TobbeE_87 skrev:
Newport skrev:

Lägga i växel, håll broms, släpp koppling?

OT, men kunde inte låta bli...

Stog inne i garaget och bromsarna är väl inte så jätte bra roll

100 Inlägg
26 mars 2010
Kanelbullen skrev:
Finns det metanol o köpa tongue?

Japp, till metanoldrivna radiostyrda bilar. Fast det är ju inte ren metanol utan det finns lite nitrometan och annat grejs i det.

+Uppfinnare+
643 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
jocke_gronberg skrev:

Det påminner mig att upplysa er alla om att INTE hoppa ut från en L70 utan att säkert veta att handbromsen fungerar, det kan sluta med att kundbilen som skulle repas för en krockskada fram kommer att behöva en reparation även i bakvagnen wink

Mvh Tommy

haha, den har jag också gjort, fast med en splitterny fendt. Dock så hann jag hoppa in innan den han rulla in i en vagn som stod framför, nästan hjärtstillestånd på den ^^

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Sök