2403
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

1 160 Inlägg
5 mars 2011
starta inte svarven med chucknyklen i chucken"läraren blev inte glad"
gamla ford transit har felgängade hjulbultar på en sida tog tid innan man kom på det
är du närsynt lägg ej glasögonen på luftburken o stäng ej huven=ikeaglasögon 3 delar i platt format

Forummoderator
18 314 Inlägg
5 mars 2011
På 80-talet när man var en liten knatte skulle grannen dra igång sin Bubbla med en traktor. Hans fru hade inget körkort men nöden har ingen lag så tanten planterades bakom ratten. Bubblan gick glatt igång på bara nån meter och hon hade platten duktigt planterad i botten...

Bubblan rätt i baken på traktorn som ju har rätt stora hjul. De greppade fint i bubblans skärmar och slet loss dem och stötfångaren lätt som en plätt! Farsan undrade stillsamt varför han inte frågade honom? Fast han väntade med att gå ner till saker och ting "hade lugnat ner sig lite"

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
7 mars 2011
Om man byter olja på en bil som har oljepluggen på sidan av tråget, placera inte byttan rakt under pluggen å se glad ut, då står man där med en tom bytta å en pöl på golvet...

Stila inte me skotern på en fjällsjö framför ett gäng stockholmare på hyrskotrar, de blir så saaatans pinsamt när man kraschar...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

226 Inlägg
25 mars 2011
Glöm inte att säga till polaren att mopeden tankas med bensin, INTE diesel..

145 744 782 965 V50

226 Inlägg
25 mars 2011
Om du skall rota i ett bagageutrymme med en lucka som knappt blir uppe, tänk på att det blåser om du är utomhus innan du kör ner huvet i skuffen.. Hänt 2 eller 3 gånger nu..

145 744 782 965 V50

210 Inlägg
25 mars 2011
Nibbor2 skrev:
Om du skall rota i ett bagageutrymme med en lucka som knappt blir uppe, tänk på att det blåser om du är utomhus innan du kör ner huvet i skuffen.. Hänt 2 eller 3 gånger nu..

Känner igen det där starkt.. det gör ont!

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

100% ninja
342 Inlägg
25 mars 2011
Kör inte om en civilare i Norge på insidan i 157 km/h. blir dyrt.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

BilRekondare
232 Inlägg
25 mars 2011
Eller som jag gjorde med min första 745'a, GLÖM inte att dra åt spenrullen när ni har bytt topplockspackning på en 16v, de resulterar i ventilras tongue

415 Inlägg
26 mars 2011
Låna inte ut en gamma bil till en kollega. Ens för nödfall.
Resulterade i en trasig drivknut och växelåde ras.

938 Inlägg
26 mars 2011
Stå inte med böjda ben å fötterna lite isär när ni ska lyfta lös en skoter, speciellt inte om ni planerat en fjällresa helgen efter... Då kan ett knä tydligen vika sej inåt, å de är inte speciellt skönt, varken då eller nu 2 dagar senare, å min fjällresa gick därmed åt helvete... sad

MVH // Tobbe, *BECE**

1 567 Inlägg
26 mars 2011
Glöm inte att att åt alla slangklämmor på tryckrören!!

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Evildan
26 mars 2011
Ytterbackspeglarna på Mazda 323 BG är inte infällbara om du ska maskintvätta bilen, det bara känns så när man börjar vika in dom, dessa spricker dock och faller i bitar.

Detta tilltag slutade med att jag köpte bilen och blev skitnöjd med den efter montering utav bättre begagnade (styling då 1.3 har svarta) färganpassade speglar.

938 Inlägg
5 maj 2011
Ha inte ett finger i vägen om ni försöker skära av en bränsleslang med en vass brytbladskniv, då kan man få en fingertopp mindre... Min vart ett par mm kortare, å skär man sej i ett finger så blöder de som satan, minst sagt!

MVH // Tobbe, *BECE**

BilRekondare
232 Inlägg
5 maj 2011
- Be inte kompisarna att lyfta ur blocket ur din projektbil, kan leda till avbruten plast till hållaren för grillen, samt knäckt lykt glas och böjd plåt över lyktan, Vänd istället bilen och använd din motorlyft (som jag borde gjort)

* Voff voff *
10 989 Inlägg
5 maj 2011
Lägg dig inte i bagageutrymmet på en Volvo 760 för att nå innersta fästet av gasdämparna till luckan och samtidigt plocka bort den ena... Luckan slår igen! Hårt och fort!

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (5 maj 2011)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

475 Inlägg
5 maj 2011
Kolla inte ner i slangen där bensin ska komma och be polaren försöka starta bilen....
man kan lätt få bensin i hela ansiktet......

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

597 Inlägg
5 maj 2011
Glöm inte att skruva på oljefiltret efter oljebyte kan lova att det blir en fin röra i motorrummet när du skall köra iväg!

Elektriker
718 Inlägg
5 maj 2011
Såg att det stod nått liknande innan.

Men lita inte på att fulla personer utan bälte verkligen stänger dörren när man säger åt dom att göra det, blir en förvånad stämmning i bilen när rondellen tas med lite fart och karln som så nöjt ropat åt massa brudar igenom öppen dörr rullar ut på vägen...

Sen så dra inte sönder hålet som man kan placera en förlängare i för att slacka multiremmen på en Saab 93, blir ett jävla bök efter det..

Som att kasta vatten i sjön.

1 482 Inlägg
5 maj 2011
Ta inte i dåliga tändkablar... gör fruktansvärt ont i hjärtat wink

BLT Service
Theracords Music Label

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
8 maj 2011
Backa inte nära ett staket med öppen bakdörr. Dörren får väldigt dålig passform efter det lol

(Inte jag som lyckats med det.)

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Sök