Xuri skrev:
mattestig skrev:
jag tycker du ska köpa ms för du kommer aldrig bli nöjd med effekten och vill bara trimma vidare hela tiden kan jag lova
och har du ms så är du redo för o kunna ta ut lite mer effekt sen
jo men som han ska få till ms ordentligen får han kanske lägga upp runt 8000kr å sen ska kanske någon mappa bilen åt han om han inte kan själv.
slänger han dit 16t å chip nu så kan han spara tills nästa vinter å montera värre grejer då.
Xuri, jag tror inte du riktigt läst min motorsetup rätt
Gamla motorn som sitter i nu är:
16T 7ans vinklade avgashus.
KG2T kamaxel
3" från turbon med sportkat
490cc spridare
74mm lmm (för liten ska mätas upp)
Vikingchip ecomax
Tändchip -219
Hårdare wastegate
1.3 bar ladd
98 Oktan
Nya:
B230fk
O-ringad
LG H-profil
Orginal fk-kolvar med nya ringar
531 topp (TTR modifierad med portad avgas/insug, mirafräst, omgjort förbränningsrum, 38mm rostfria avgasventiler och grupp a kylning)
Delphi 895cc spridare
KG2T kamaxel eller någon STS kamaxel
KKK K27 turbo Inducer 51mm på kompressor och 82mm inducer på turbin med avgashus 20.
Ajdén pulssplit grenrör.
Tial 38mm wg
Alu ic 600*300*76
Orginal lh 2.4 i början och senare Megasquirt II v3.0
1.2-1.4 bar i laddtryck
3" avgas med sportkat och en fullflödesdämp
Bosch -040 pump.
10mm bränsleslang
98 Oktan
Tycker min motor jag bygger låter aningen för vass för Lh 2.4 egentligen ... men men