Resa genom europa till turkiet

DusanMandick Random Hero
17 februari 2009 · 4 047 Inlägg

min far har åkt den resan, dom åkte från tibro då, men börja i danmark om man säger så, sen tyskland-tjeckien-slovakien-ungern-rumänien-bulgarien sen e du i turkiet.

de va lite oroliga för bilpirater för det skulle de tydligen finnas runt tjeckien, slovakien.

annars va de enda klagomålet ja hörde kvaliten på bensinen i nåt land tongue Men lycka till me resan iaf smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Biloz
17 februari 2009 ·

Men det är ändå billigare än ta flyget. till turkiet tror jag att det är 2700km

Biloz
17 februari 2009 ·

Tack så mycket, ja det tror jag oxå det med bilpirater big_smile men så länge man inte stannar och sover där och kör på dagen så klarar man sig big_smile

Chrill27
17 februari 2009 · 553 Inlägg

Nej vi åkte till rumänien då, men vi hade ju flera olika mål på vår resa. Om du bara ska köra hela vägen ner och inte se något på vägen så har jag svårt att förstå varför man skulle ta bilen, då kan man lika gärna sätta sig på ett flyg ner och hyra bil, ta taxi eller buss till de ställen man vill besöka där nere.

BeCe
17 februari 2009 · 364 Inlägg

Åkt från sverige-portugal ett antal gånger med bil tar ca 2 dagar 3100km  varav sovit på hotel, jobbig resa om man har sportchassi som honda:/ annars en kul grej

Senast redigerat av LilD (17 februari 2009)

Saab 9-5 2.0T "-Blacked Out-" (2006)
Biloz
17 februari 2009 ·

Klart att man stannar på vägen och se saker, men det är fär att det är friare att ha bil oxå där nere.

H.T
17 februari 2009 · 197 Inlägg

Jag har bilat ner till turkiet, inte med min s60 då men. Undvik bulgarien bara så e de lugnt.

Mazda Mx-5 (2006)
Erre
17 februari 2009 · 22 Inlägg

Tja Biloz!!
jag har bilat ner till Turkiet flera gånger..
Varför inte ta färjan från italien till Turkiet??
Sverige-Italien o sen färja till Turkiet

Biloz
17 februari 2009 ·

Erre vad kostar färjan till turkiet ? och hur långt tid tar det?

Erre
17 februari 2009 · 22 Inlägg

ärligt talat så kommer jag inte ihåg. kan fråga farsan.. det tar 1.5dag-2dagar..
jag skickar pm till dig när jag vet priset..vart i Turkiet ska du??

MRO
4 mars 2009 · 3 Inlägg

jag skall också åka till turkiet och tillbaka med min bil i sommar smile Min pappa har gjort det flera gånger med olika bilar, mest i slutet av 80-talet och början av 90. Enligt honom fanns det då problem med bensinkvalitet och vissa vägar var ganska dåliga. Så nuförtiden lär det inte vara något problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang