Hur många stör sig på andra bilister?

prodrive Avstängd
23 februari 2009 · 962 Inlägg

Jag stör mig på folk som kör under hastighetsbegränsningen och folk som tror att bilen välter i rondeller om dom håller över 25km/h.

Edit: kom på en sak till, folk som ligger i innerfilen i rondeller och blir livrädda när man kör in i ytterfilen och måste då tydligen tvärbromsa och tuta?! Folk lider av allvarliga skador har jag kommit fram till. Och sen busschaförer som bara kör ut utan någon känsla bara för dom har lagen på sin sida, lite fingertoppskänsla kan dom väll förfan ha?

Senast redigerat av prodrive (23 februari 2009)

Lazurblau_Metallic
23 februari 2009 · 127 Inlägg

alla som köra för sakta, folk som stannar i rondeller för att släppa in folk och sånna som inte kan köra bil stör jag mig på som fan

Soderqvist
23 februari 2009 · 660 Inlägg

Brains skrev:
Anledningen till att det finns så många lastbilar är för att du ska kunna köpa det du vill ha i affärerna.
Men visst, du kanske vill åka 80 mil för att hämta dina möbler och köpa din mat cool
Oj då, utan lastbilar så skulle vägarna vara helt oplogade. Ja då får du ta och gå istället.

Ok och vilken stackare bor 80 min från närmaste tågstation i Sverige? Visst att vi kanske behöver en lastbil att frakta från tågstationen till affären men som det ser ut idag så åker typ lastbilarna med varor från tyskland direkt till äffären och det tycker iaf jag är idioti,

EDIT: Angående din sista mening, jag klanka inte ner på arbetsfordon så som vägunderhållsfordon plogbilar/traktorer etc etc

//Soderqvist

Senast redigerat av Soderqvist (23 februari 2009)

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
fredriq Olika
23 februari 2009 · 907 Inlägg

Framförvarande bilar som inte håller avståndet verkar vara det värsta som finns, eller hur resonerar folk som prompt ska ligga 2 meter bakom oavsett rådande hastighet och väglag ?

Mvh
Fredrik
Pedaln Rättvikarn
23 februari 2009 · 142 Inlägg

Stod i en korsning, skulle ut på en 90 Väg. kom massa bilar och åkte förbi, ÄNDÅ så skulle det stå en jefla V70 med Takbox bakom och tuta. Då hängde jag mig på tutan och visade att min oxå funkade.  Hade jag ens tänkt på att smita ut när han tutade så hade jag haft en långtradare i sidan och en buss + 5 personbilar i arselet.  Man kan ju undra hur vissa tänker

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!
Volvo_Mannen Volvoskadad
23 februari 2009 · 6 017 Inlägg

Folk som inte släpper fram en i vänsterfilen, jag tvekar inte att köra om på insidan!
Lastbilar som envisas med att köra om varann för att den ene kör 3km/h snabbare än den andre.
Folk som inte underlättar för andra i trafiken vid omkörningar tex.

Jonas
Volvo_Mannen Volvoskadad
23 februari 2009 · 6 017 Inlägg

Rquired skrev:
Speciellt, "här är inte mer än 70 så jag tänker hindra dig från att köra eftersom du då kommer köra för fort". De har inte ett dugg med det och göra, speciellt inte med tanke på att 70 i mätarfart är 60 i verkligheten dvs vi kör för sakta...

Håller med till 110%

Jonas
DusanMandick Random Hero
23 februari 2009 · 4 047 Inlägg

rövslickare o folk som blåser förbi en på 90 vägar fast man håller 100 110 o de inte e nån trafik alls, tanter som ligger i 30 hela tiden o dessa jävla bmw´s o 740is som sick sackar över farthindren fast de har hur mkt markfrigång som helst hatar ja mest, de kan bara avlida dirr!

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
snoddas
23 februari 2009 · 1 142 Inlägg

ja irriterar mig på dom som snackar om att andra gör fel i trafiken när dom gör exakt samma sak.... menar ingen här då ja bara läst första inlägget men....

Volvo_Mannen Volvoskadad
23 februari 2009 · 6 017 Inlägg

DusanMandick skrev:
rövslickare o folk som blåser förbi en på 90 vägar fast man håller 100 110 o de inte e nån trafik alls, tanter som ligger i 30 hela tiden o dessa jävla bmw´s o 740is som sick sackar över farthindren fast de har hur mkt markfrigång som helst hatar ja mest, de kan bara avlida dirr!

är det bättre att köra fort när de är trafik? :S

Jonas
erixon89
23 februari 2009 ·

Folk som mellangasar

DusanMandick Random Hero
23 februari 2009 · 4 047 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

DusanMandick skrev:
rövslickare o folk som blåser förbi en på 90 vägar fast man håller 100 110 o de inte e nån trafik alls, tanter som ligger i 30 hela tiden o dessa jävla bmw´s o 740is som sick sackar över farthindren fast de har hur mkt markfrigång som helst hatar ja mest, de kan bara avlida dirr!

är det bättre att köra fort när de är trafik? :S

nej men e de tomt på vägarna o man redan ligger i 100-110 så e de väl helt onödigt o köra om för ja kommer bara bli sura o köra om dom ? tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Rushman Evolution Garage
23 februari 2009 · 1 299 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Folk som inte släpper fram en i vänsterfilen, jag tvekar inte att köra om på insidan!
Lastbilar som envisas med att köra om varann för att den ene kör 3km/h snabbare än den andre.
Folk som inte underlättar för andra i trafiken vid omkörningar tex.

Absolut!!! Idioter som inte flyttar sig ur vänsterfilen är det värsta som finns, kör mer än gärna om på högersidan (när det är säkert) för att markera att personen i fråga är ett arsle som inte orkar ändra farthållaren.

Lastbilar har jag dock förståelse för, ska man åka 90 mil och framförvarandra lastbil håller 3km/h lägre fart så är det klart dom kör om. Och stora som dom är så är dom alltid i vägen men någon gång måste det ske, och dom är dessutom nyckeln till den största delen av allt näringsliv. Men som sagt privatbilister....

Sky´s the limit...
ErnadG
23 februari 2009 · 212 Inlägg

Jag tror att jag har världens största problem i trafiken, stör mig nästan på 90% av alla billisterna, kör någon 48 och d e 50 väg börjar jag tuta och svära, kör någon i 2km/h över en farthinder och hans bil är en helt vanlig bil med 15 tummare, men bara för att det är en 07 så kör han som en fi**a, och tusen andra grejer. Men tutar någon till mig för att jag kör om på motorvägen på höägra körfältet för att det tar 40min för den andre att köra om bilen före, ja, då kan man säga att jag flippar ut totalt. Jag stannar bredvid denna bilo och påpekar att om denne kanske vill stanna åt sidan så kan vi lösa skitet som män.

MEN, blir jag sur och det e en gammling som kör, fan va jag skämms.

decib3L Körv
23 februari 2009 · 3 535 Inlägg

bmw530iA skrev:
Jag tror att jag har världens största problem i trafiken, stör mig nästan på 90% av alla billisterna, kör någon 48 och d e 50 väg börjar jag tuta och svära, kör någon i 2km/h över en farthinder och hans bil är en helt vanlig bil med 15 tummare, men bara för att det är en 07 så kör han som en fi**a, och tusen andra grejer. Men tutar någon till mig för att jag kör om på motorvägen på höägra körfältet för att det tar 40min för den andre att köra om bilen före, ja, då kan man säga att jag flippar ut totalt. Jag stannar bredvid denna bilo och påpekar att om denne kanske vill stanna åt sidan så kan vi lösa skitet som män.

MEN, blir jag sur och det e en gammling som kör, fan va jag skämms.

Anger Management förfan..

Truckdriving Man
snoddas
23 februari 2009 · 1 142 Inlägg

bmw530iA skrev:
Jag tror att jag har världens största problem i trafiken, stör mig nästan på 90% av alla billisterna, kör någon 48 och d e 50 väg börjar jag tuta och svära, kör någon i 2km/h över en farthinder och hans bil är en helt vanlig bil med 15 tummare, men bara för att det är en 07 så kör han som en fi**a, och tusen andra grejer. Men tutar någon till mig för att jag kör om på motorvägen på höägra körfältet för att det tar 40min för den andre att köra om bilen före, ja, då kan man säga att jag flippar ut totalt. Jag stannar bredvid denna bilo och påpekar att om denne kanske vill stanna åt sidan så kan vi lösa skitet som män.

MEN, blir jag sur och det e en gammling som kör, fan va jag skämms.

Ärligt talat så hade ja sett till satt din bil aldrig hade gått att köra om du hade tutat på mig....men du hade ju aldrig kommit ikapp mig så skulle ju aldrig ha de problemet ....

Volvo_Mannen Volvoskadad
23 februari 2009 · 6 017 Inlägg

snoddas skrev:

bmw530iA skrev:
Jag tror att jag har världens största problem i trafiken, stör mig nästan på 90% av alla billisterna, kör någon 48 och d e 50 väg börjar jag tuta och svära, kör någon i 2km/h över en farthinder och hans bil är en helt vanlig bil med 15 tummare, men bara för att det är en 07 så kör han som en fi**a, och tusen andra grejer. Men tutar någon till mig för att jag kör om på motorvägen på höägra körfältet för att det tar 40min för den andre att köra om bilen före, ja, då kan man säga att jag flippar ut totalt. Jag stannar bredvid denna bilo och påpekar att om denne kanske vill stanna åt sidan så kan vi lösa skitet som män.

MEN, blir jag sur och det e en gammling som kör, fan va jag skämms.

Ärligt talat så hade ja sett till satt din bil aldrig hade gått att köra om du hade tutat på mig....men du hade ju aldrig kommit ikapp mig så skulle ju aldrig ha de problemet ....

Sånt där är ju farligt, folk som ska jävlas i trafiken! Mitt råd till alla: ta de lugnt och släpp fram de som vill fram och underlätta för andra bilister så blir alla glada. Vad tjänar man på att jävlas?

Senast redigerat av Volvo_Mannen (23 februari 2009)

Jonas
TMW-Performance Avstängd
23 februari 2009 · 914 Inlägg

Händer ofta att man vill slita ur personen i bilen bakom/framför/bredvis och ge honom/henna riktigt mycket stryck. Hehe, men alla gör vi fel i trfiken.. finns ingen som gör allt rätt hela tiden. Så är det bara.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
ErnadG
23 februari 2009 · 212 Inlägg

snoddas skrev:

bmw530iA skrev:
Jag tror att jag har världens största problem i trafiken, stör mig nästan på 90% av alla billisterna, kör någon 48 och d e 50 väg börjar jag tuta och svära, kör någon i 2km/h över en farthinder och hans bil är en helt vanlig bil med 15 tummare, men bara för att det är en 07 så kör han som en fi**a, och tusen andra grejer. Men tutar någon till mig för att jag kör om på motorvägen på höägra körfältet för att det tar 40min för den andre att köra om bilen före, ja, då kan man säga att jag flippar ut totalt. Jag stannar bredvid denna bilo och påpekar att om denne kanske vill stanna åt sidan så kan vi lösa skitet som män.

MEN, blir jag sur och det e en gammling som kör, fan va jag skämms.

Ärligt talat så hade ja sett till satt din bil aldrig hade gått att köra om du hade tutat på mig....men du hade ju aldrig kommit ikapp mig så skulle ju aldrig ha de problemet ....

jag tror nog jag inte bara hade kunnat hinna ikapp dig utan piska skiten ur dig.

Senast redigerat av bmw530iA (23 februari 2009)

stor_lindberg Skogsbo
23 februari 2009 · 209 Inlägg

finns ju mycke man kan störa sig på. men ärligt finns det nån som egentligen kör HELT enligt lagboken?
tror faktiskt att alla har gjort nån eller några missar i trafiken på flera olika punkter.
men det här var ju ganska roande kvällsläsning tongue

Kenwood Listen to the Future
I reject your reality and substitute my own
kvalificerad som en idiot, men fullt kvalificerad.
läs även min projekt tråd.http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104618/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang