2209
Sök

Biltemas solskyddsfilm ?

1337
1 343 Inlägg
23 februari 2009
Okej. Då är Biltemas film den bästa på marknaden.
Fattar inte ens varför seriösa solfilmsföretag använder filmer som kostar 200-400kr/m när man kan köpa biltema film för 39kr.

proffsfilm lämnar företag 5-7års garanti på men biltemas film klarar ju 20 år utan att ens bli varm.
Vakna upp, helt givet att biltemas film inte håller den kvalité som riktig film.

BILTEMA FILM BLEKS!!

I'm not a fighter, I'm a lover!

1337
1 343 Inlägg
23 februari 2009
no_fake skrev:
Xtravagant skrev:
no_fake skrev:

nå min 240 stod på en parkeringsplats i ca 3,5år och har kvar rutorna lika svarta e dom ännu...

Det är kanon om dina rutor är lika svarta.
Jag ser bilar dagligen med film som knappt syns längre.
Därför talar jag av egen erfarenhet när jag säger att det bleks.

Sen slår jag vad hur mycket du vill att din film är inte svart en sommardag utan lila aktig...
Rätta mig om jag har fel.

ne dom vart svarta det enda dom har e en massa repor på insidan... men jag tyckte det sög att försöka få bort biltemas film från rutorna fick kämpa som bara den...

Du har ju biltema film på din volvo nu också??
eller är det den filmen du tagit bort?

Varningar. 36
1 200 Inlägg
23 februari 2009
Vad fan spelar det för roll om den bleks? Den kostar 89:-/rullen och är pisslätt att använda så hur jobbigt är det att tona om rutorna i så fall?

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

767 Inlägg
23 februari 2009
Inget fel på biltemas film om det är en lite äldre bil. Har haft det på volvobilarna och det har funkat klockrent. Dock inte den återanvändbara utan den med klister. bara man är noga när man monterar och undviker veck och dam så blir det bra. det går däremot inte värma filmen så den formar sig efter rutan om den är böjd utan då måste man dela den i remsor.
Om det är en lite finare bil skulle jag nog ha lämnat in den.smile

865 Inlägg
23 februari 2009
Xtravagant skrev:
no_fake skrev:
Xtravagant skrev:

Det är kanon om dina rutor är lika svarta.
Jag ser bilar dagligen med film som knappt syns längre.
Därför talar jag av egen erfarenhet när jag säger att det bleks.

Sen slår jag vad hur mycket du vill att din film är inte svart en sommardag utan lila aktig...
Rätta mig om jag har fel.

ne dom vart svarta det enda dom har e en massa repor på insidan... men jag tyckte det sög att försöka få bort biltemas film från rutorna fick kämpa som bara den...

jo på 240 fast den har jag inte kvar nå mer..m men inte på dom andra bilarna som jag har...  855an har en solfilm minns inte namnet på den men den vart lila redan när jag montera den men gillar inte lila färgen så den ska bytas ut...

1337
1 343 Inlägg
23 februari 2009
TFkarlsson skrev:
Vad fan spelar det för roll om den bleks? Den kostar 89:-/rullen och är pisslätt att använda så hur jobbigt är det att tona om rutorna i så fall?

Att den är billig finns det ingen som säger emot.
Att det bara är till att montera ny är det ingen som säger emot heller.

Men den dagen du ska rensa bort biltema film från alla dina rutor så kommer du tänka en extra gång
innan du monterar tillbaka det.
ALLA som har tagit bort biltema film vet vad jag pratar om.
Och det är om man har kombi. har man sen en sedan så har man en heldag på sig att rensa film...
så att "bara" byta kan jag lova att det inte är. det gamla ska bort först

1337
1 343 Inlägg
23 februari 2009
no_fake skrev:
Xtravagant skrev:
no_fake skrev:

jo på 240 fast den har jag inte kvar nå mer..m men inte på dom andra bilarna som jag har...  855an har en solfilm minns inte namnet på den men den vart lila redan när jag montera den men gillar inte lila färgen så den ska bytas ut...

Solfilmen på båda dina volvo är antingen biltema eller volvo orginal.
Finns ingen annan film med den nyansen.
Skulle luta åt volvos egna om jag ska vara ärlig.

865 Inlägg
23 februari 2009
Xtravagant skrev:
TFkarlsson skrev:

Men den dagen du ska rensa bort biltema film från alla dina rutor så kommer du tänka en extra gång
Och det är om man har kombi. har man sen en sedan så har man en heldag på sig att rensa film...

där håller jag med dig att ta bort biltemas solfilm e ingen lek så hellre att det kostar mer än att förstöra en dag till att skrapa rutorna

1 142 Inlägg
23 februari 2009
Xtravagant skrev:
TFkarlsson skrev:

mmm nu blir ja riktigt sugen på att ta bort på min kombi:P har biltemas på min och den är lila.... så nu blir de att beställa från soyafilm

Avstängd
285 Inlägg
23 februari 2009
Jag har från biltema, inga som helst fel på den tongue handlar ju om vem som sätter dit den big_smile

865 Inlägg
23 februari 2009
Xtravagant skrev:
no_fake skrev:
Xtravagant skrev:

Solfilmen på båda dina volvo är antingen biltema eller volvo orginal.
Finns ingen annan film med den nyansen.
Skulle luta åt volvos egna om jag ska vara ärlig.

ja en sak e säker det e inte biltemas... paketet vart iaf blått sen står det med gul text solfilm säger nog inte mycket men det e det jag minns och det som e på rutorna e ultra mörk som e lila färgad köpte ett bunt rullar då en firma som syssla med dekaler gick omkull...

1337
1 343 Inlägg
23 februari 2009
V0LV0-850 skrev:
Jag har från biltema, inga som helst fel på den tongue handlar ju om vem som sätter dit den big_smile

Spelar ingen roll hur duktig montör man är så kommer man aldrig få ett bra* resultat med biltema film.
Bara det faktum att filmen inte går att montera i ett stycke på bakrutor vittnar om att det inte är nån vidare kavlité.. Sen oavsett vad folk säger så bleks biltema film.
Jag ser det dagarna långa så har egen erfarenhet av det.

*godkänt resultat av en utbildad montör.

Xenoholic
2 559 Inlägg
23 februari 2009
snoddas skrev:
Xtravagant skrev:
TFkarlsson skrev:

mmm nu blir ja riktigt sugen på att ta bort på min kombi:P har biltemas på min och den är lila.... så nu blir de att beställa från soyafilm

Soyafilm var det en tråd om häromdan o den fick väl inte så väldigt bra kritik.
Nä låt Xtravagant Hjälpa dig i stället, vi kanske kan få bra rabatt där. cool

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1337
1 343 Inlägg
23 februari 2009
Aerocombi skrev:
snoddas skrev:
Xtravagant skrev:

Soyafilm var det en tråd om häromdan o den fick väl inte så väldigt bra kritik.
Nä låt Xtravagant Hjälpa dig i stället, vi kanske kan få bra rabatt där. cool

Inget fel på soyafilm. betydligt mycket bättre alternativ än biltema.
MEN den är skit att se genom.
Rabatter har jag gott om wink

267 Inlägg
23 februari 2009
den återanvändbara lossnar inte då om man vevar ner rutorna? eller sitter den bra

rostskyddsmålare

1337
1 343 Inlägg
23 februari 2009
germ424 skrev:
den återanvändbara lossnar inte då om man vevar ner rutorna? eller sitter den bra

Fungerar på samma sett som displayskydd när man köper en ny mobil.
Sitter statiskt på nåt vis...
dvs, sitter den löst i nått hörn så lossnar det annars borde den sitta om man räknar bort yttre påverkan
som fingrar och kanske blåst när man kör.

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
23 februari 2009
Jag har den återanvändbara på min passat och det är jag nöjd med än så länge, som sagt lätt att montera osv. Har inte haft problem med att den lossnar eller nåt, den har suttit där i över 3 år..

1337
1 343 Inlägg
24 februari 2009
g-man skrev:
Jag har den återanvändbara på min passat och det är jag nöjd med än så länge, som sagt lätt att montera osv. Har inte haft problem med att den lossnar eller nåt, den har suttit där i över 3 år..

ser ut som om du har olika film på sidorutorna bak och dörrarna?
eller är det bara som det ser ut?

ps. hur är skärpan när man tittar genom filmen???
Senast redigerat av Xtravagant (24 februari 2009)

629 Inlägg
24 februari 2009
Måste då också göra ett utlåtande!

Jag har är inne på mitt 3e år med biltemas svart återanvändabara film, förutom bakrutan!
De andra rutorn har jag gjort själva och där är inte en luftbubbla så långt ögat kan se!

Nej det åker inte av när man kör ner rutorn smile

OBS! Deras blåa återanvändningsbara film är bättre på främre rutorna om man ska tona dom big_smile = ser lättare ut!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
11 april 2009
Om man skulle försöka sig på den återanvändningsbara filmen från Biltema, hur gör man då när rutorna går att veva ner? Så inte bilmen viker sig när man rutan är högst upp?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Sök