2661
Sök

Byte av växelspaksknopp på Saab 900NG 1994

18 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Hej! Är ny här men har endån hunnit söka lite men inte hittat något om just Saab 900NG(1994).
Jag har införskaffat mig en ny knopp som är en universal knopp. Har som sagt läst lite och sådant och kommit fram till att det kan bli problem eftersom jag har backspärr på växelspaken.
Frågan är ju då, är det någon här som har satt dit en universal knopp på en växelspak med backspärr och fått spärren att funka? (helst 900)

Om någon snäll själ kan skriva lite lätt hur man ska göra vore det ypperst uppskattat!

Tack på förhand! /Marcus

40 Inlägg
25 februari 2009
jag bytte knopp på en 9000 jag hade och den hade min bror gjort själv, vi borra bara ett hål så den passa och den var tillräckligt kort så backspärren inte tog i så det funka fint smile
så du lär nog ha en knopp som inte går ner alltför mycket så backspärren får det utrymme den behöver, det är vad jag tror iaf tongue

Idioten ser på handen när handen pekar på himlen

18 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
du fick det att låta lätt smile Började å kolla hur den gamla satt fasst idag, under växelindikations "biten" sitter det en vid triangelformad "skruv?", dock har jag inte fått tag på nått vwerktyg som passar, ska se om jag kan få tar på ett imorgon.

http://img87.imageshack.us/img87/6775/hpim3909.th.jpg
Senast redigerat av Konnyckel (25 februari 2009)

Sök