Hjälp med sökmotoroptimering

xtreme_v70
26 februari 2009 · 39 Inlägg

Jag har i dag en webshop som jag skulle vilja få ut. Dessvärre är det en "mamut-shop" som inte går att optimera så planen är att köra en ny "förstasida" via typ one.com, där man sen kan länka vidare... Sen e ju grejen att jag vill optiemera den nya sidan. Har varit i kontakt med optimeringsföretag som tyvärr är ganska dyra. Vi snackar alltså 15.000:- /år. Förvisso lär man hamna bra till på google osv. Men ärligt talat - 15.000:- Är det värt det?

Volvo 965 16v Turbo Ambulans "TXR RAKETEN" (1994)
Dodge Viper RT/10 "THE TOY" (1995)
Audi RS4 "XTREME" (2007)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
27 februari 2009 · 1 874 Inlägg

Varför köpa en sida på one.com? Köpa en DNS-pekning och koppla vidare direkt till din webshop bör väl vara billigare?

Jo, det kostar en del. Finns vissa företag som är billigare. Men för 15.000kr får du en bra sökmotoroptimering som oftast omfattar fler sökord än hos billigare optimeringsföretag. Jag skulle aldrig betala så mycket själv. Men här på jobbet tycker dom att det är värt det för att hamna högt på sökmotorerna.

När du väl har hamnat högt på sökmotorerna så kan du ju rent teoretiskt säga upp abonnemanget på sökmotoroptimeringen. För när du väl har ett vettigt antal besökare så kommer du att ligga kvar på topp, om det inte är så att besökandet minskar drastiskt helt plötsligt...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang