Saab 90 -85 goes T16!

Hillbill Redneck life
14 mars 2009 · 357 Inlägg

ser riktigt bra ut. synd bara att halva din tråd är full med sura kommentaren för du skrotat en aero:/ tycker du gör helt rätt, kul bygge;)

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Chevrolet K1500 "Vinterbilen" (1990)
calmestrand
15 mars 2009 · 214 Inlägg

reaser skrev:
ser riktigt bra ut. synd bara att halva din tråd är full med sura kommentaren för du skrotat en aero:/ tycker du gör helt rätt, kul bygge;)

Tackar, jo jag vet hmm Men men, jag gör som jag gör, om folk vill gnälla så får dom göra det smile

calmestrand
15 mars 2009 · 214 Inlägg

Elda skrev:
usch så rostigt sad men det blir ju bra iaf.

Japp, tråkigt att den var så rostig faktiskt hmm

saabgutten
17 mars 2009 · 756 Inlägg

bra at du nu har kommit igång tongue. typ klar med min nu jag tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd
Saab 90 t16 aero "webtangen.com" (1987)
rs niklas saab expert
18 mars 2009 · 248 Inlägg

fan va ni hackar på johan jag har slaktat över 10 aeros på några år inte fan gråter jag för det vill ingen betala för bilen så går den till skrot inte simplare än så jag tog allt på denna aero förutom motor å låda å el system resten tog johan.

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
calmestrand
18 mars 2009 · 214 Inlägg

Hejsan! Varit i garaget en del idag.. Men helvete vad rost det är på aeron. Inget släpper ju. Nu är iallafall allt lossat förutom bultarna på länkarmarna. Dom blir det till att ta med vinkelslip imorgon eller på torsdag. Kommer lite bilder, (ursäkta kvalitéen, mobil)


https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/597226_0w8o4n.jpg
Gott med billyft smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/597227_ysj67u.jpg
Underredet på Aeron

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/597228_2jicy3.jpg
Avgassystemet på Aeron gick av på mitten när jag bara ryckte lite i det (Y)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/597229_dk16d6.jpg
Rost, rost och mera rost smile Börjar ni fatta varför vi tog isär den?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/597230_gih502.jpg
Avslutningsvis blev det pizza idag, vilket inte var helt fel smile

Mvh Johan

calmestrand
18 mars 2009 · 214 Inlägg

rs niklas skrev:
fan va ni hackar på johan jag har slaktat över 10 aeros på några år inte fan gråter jag för det vill ingen betala för bilen så går den till skrot inte simplare än så jag tog allt på denna aero förutom motor å låda å el system resten tog johan.

Tack Niklas! smile För alla er som gnällt, tjatat och haft er.. Detta är min vän Niklas. Gå in och kolla hans bilar. Försök att hitta finare, kom sedan tillbaka när ni lyckats med det!
Vi strippar inte en Aero för att vi tycker det är roligt. Utan för att om vi inte gjort det så hade inget på den kunnat användas. Nu tog vi vara på det som gick!

Senast redigerat av calmestrand (18 mars 2009)

calmestrand
18 mars 2009 · 214 Inlägg

saabgutten skrev:
bra at du nu har kommit igång tongue. typ klar med min nu jag tongue

Japp, det är riktigt skönt big_smile

saabgutten
18 mars 2009 · 756 Inlägg

tråkigt med fast rostade boltar tongue men ser bra ut det här tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd
Saab 90 t16 aero "webtangen.com" (1987)
darkwizard Fordonstekniker
18 mars 2009 · 1 740 Inlägg

Calmestrand, nu när man ser hur misshandlad den Aeron var, så gjorde du Sverige en tjänst och det var när du tog av den från vägen. Tryckluft drivna verktyg är det enda mot fastrostade saker.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
calmestrand
18 mars 2009 · 214 Inlägg

saabgutten skrev:
tråkigt med fast rostade boltar tongue men ser bra ut det här tongue

Skojjar du eller? tongue det är sjukt jobbigt!!

calmestrand
18 mars 2009 · 214 Inlägg

darkwizard skrev:
Calmestrand, nu när man ser hur misshandlad den Aeron var, så gjorde du Sverige en tjänst och det var när du tog av den från vägen. Tryckluft drivna verktyg är det enda mot fastrostade saker.

Tackar big_smile Jo, den var verkligen misshandlad. Tråkigt tycker jag.. Men inget jag kan göra något åt hmm Får bli till att kapa bultarna!

rs niklas saab expert
27 mars 2009 · 248 Inlägg

det händer ju ingenting det är inga tag i dig grabben bilen står fortfarnade utanför garaget????

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
Da_Bear Lökare
27 mars 2009 · 128 Inlägg

Alla ni som har gnällt på att han inte ska skrota Aeron, varför lassar ni själva inte upp en vettig slant och köper den istället för att klaga?
Inte första gången man ser att det klagas på att någon skrotar en speciell bil, och när den väl är ute till försäljning är det inte en j**el som vill ha den?!

calmestrand
2 april 2009 · 214 Inlägg

Da_Bear skrev:
Alla ni som har gnällt på att han inte ska skrota Aeron, varför lassar ni själva inte upp en vettig slant och köper den istället för att klaga?
Inte första gången man ser att det klagas på att någon skrotar en speciell bil, och när den väl är ute till försäljning är det inte en j**el som vill ha den?!

Tack, och bra skrivit!

calmestrand
2 april 2009 · 214 Inlägg

rs niklas skrev:
det händer ju ingenting det är inga tag i dig grabben bilen står fortfarnade utanför garaget????

Jag har ju varit i Polen Niklas wink kan ju inte jobba därifrån!

calmestrand
3 april 2009 · 214 Inlägg

Hejsan smile

Varit bortrest, därför det inte kommit upp någon update.. Kommer snarast!

ha det / calmestrand

calmestrand
19 april 2009 · 214 Inlägg

Hejsan, tänkte bara informera er om hur det ligger till.. Så ni inte tror att jag lagt ner eller så smile Var ju bortrest en vecka på semester och skulle köra stenhårt direkt igen när jag kom hem. Till min stora förvåning när jag skulle betala mina räkningar så hade jag inga pengar på kontot..

Visade sig att jag råkat ut för en tömning av hela mitt konto under semestern. Så nu står jag med lite skulder jag tog för att ha råd med räkningarna.. Så just nu är jag luspank och har hyrt ut min lokal, men är inne i den igen den 30:e april nu smile Hoppas ni är redo för mer uppdateringar då smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/631419_kz2yu4.jpg
När vi tömde lokalen, två kompisar som hjälpte till på bilden! Tack!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/631422_ihlfws.jpg
Alla tre bilarna på plats.. hehe

Ha det gott / Calmestrand

calmestrand
20 april 2009 · 214 Inlägg

jonnielahti skrev:

Elda skrev:
tråkigt att höra! hmm hoppas det löser sig så du kommer igång igen.

håller med elda
mycke tråkigt att höra sad
men ska bli kul att se dina updates sen när du fått igång bygget sen smile

Ja, det var riktigt, riktigt tråkigt hmm Det var ju strax efter löning också, så det var ju mer än en hundring hmm Men men.. Banken säger att jag inte kan räkna med att få tillbaka pengarna, har ju polisanmält och sådär nu. Men jag hoppas på det bästa! Men som sagt, jag är inne i garaget igen den 30:e big_smile

Tack för kommentarerna smile

saabgutten
23 april 2009 · 756 Inlägg

tråkit at höra sad. hur var turen?

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd
Saab 90 t16 aero "webtangen.com" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang