4493
Sök

Bilspelet Gran Turismo Tråden; Officiel trailer till GT 5 finns i tråden!!

62 Inlägg
13 december 2010
Jag vill ha båda! yikes big_smile
Testa nyss lite med min 300a. Hela Eiger = 21500 och hela Grand Valley = 37000 smile
Kom till min lounge: JoKeR-_-SWEDE-_-

/Totte
Senast redigerat av ford_mk2 (13 december 2010)

102 Inlägg
13 december 2010
Manken skrev:
Om det är någon som är sugen på en Volvo 240 Estate '88 eller BMW 2002 turbo '73 (2 mycket roliga bilar) så hojta till då jag har dubbletter på båda.

BMWN låter intressant tongue

“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

3 Inlägg
13 december 2010
Manken skrev:
Om det är någon som är sugen på en Volvo 240 Estate '88 eller BMW 2002 turbo '73 (2 mycket roliga bilar) så hojta till då jag har dubbletter på båda.

Hur ska ska man ta sig till för att få 240in  är uppe i level 19 nu men ingen 240 sad

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
13 december 2010
McWik skrev:
Manken skrev:

Hur ska ska man ta sig till för att få 240in  är uppe i level 19 nu men ingen 240 sad

Det är bara att fortsätta att hålla utkik på Used cars.
Den kommer, den verkar dock komma vääääääldigt sällan tongue.
Senast redigerat av THEBADGUY (13 december 2010)

Allt för den där jävla hatten!

102 Inlägg
13 december 2010
McWik skrev:
Manken skrev:

har en full trimmad 240 lackad i ferraris nero black, sugen på att byta mot något annat?

“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

194 Inlägg
13 december 2010
Blev några köp från begagnat nyss då en del fina erbjudanden ploppade upp.

Caterham Seven Fire Blade '02
RUF CTR "Yellow Bird" '87
BMW M Coupe '98
Audi quattro '82

smile

747 Inlägg
13 december 2010
PlatinumRacing skrev:
tonimakaroni skrev:
chrillzter skrev:

Har inte spelat GT5 Prologue, men kan hålla med dig i övrigt. Kör bara inifrån ifall jag kör för skojs skull. I Skarpt läge blir man alltför sinkad av det bara.

Skönt att veta av att någon lider utav samma problem, blir ju som sagt att spela med takvinkeln för det mesta när man kör lite seriösare.

"går att ändra hur "nära" man vill vinkeln ska vara när man har cockpit view." Hur gör man då detta och råder detta bort problemet?

Finns på options innan du startar racet, vet dok inte om det råder bot på problemet.

Ska kika på det imorgon, ropar till om jag inte hittar!

/ Toni Larsson

1 801 Inlägg
14 december 2010
PlatinumRacing skrev:
tonimakaroni skrev:
chrillzter skrev:

Har inte spelat GT5 Prologue, men kan hålla med dig i övrigt. Kör bara inifrån ifall jag kör för skojs skull. I Skarpt läge blir man alltför sinkad av det bara.

Skönt att veta av att någon lider utav samma problem, blir ju som sagt att spela med takvinkeln för det mesta när man kör lite seriösare.

"går att ändra hur "nära" man vill vinkeln ska vara när man har cockpit view." Hur gör man då detta och råder detta bort problemet?

Finns på options innan du startar racet, vet dok inte om det råder bot på problemet.

Annars kan man under racet pausa och välja någon speciell options. Där finns d et lite olika saker.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
14 december 2010
Jag har en fråga om man ska spela Gran Turismo 5 online ? Om jag ska spela online mot någon ?  Kommer bara han och jag köra emot varandra då ? Eller kommer jag och han spela och trängas med alla andra som spelar Gran Turismo 5 online ? Jag blir tacksam för alla svar jag får. mvh wink

Nissan Silvia

62 Inlägg
14 december 2010
Du kan starta din egen "lounge" som dina vänner kan joina smile

/Totte

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
14 december 2010
ford_mk2 skrev:

/Totte

Vad betydet ordet " lounge " ?  tongue

Nissan Silvia

747 Inlägg
14 december 2010
BlauMes skrev:
PlatinumRacing skrev:
tonimakaroni skrev:

Annars kan man under racet pausa och välja någon speciell options. Där finns d et lite olika saker.

Var som du sa, kommer åt det under quick options under spelets gång sen "Interior View Angle" tyvärr löste det inte problemet så hoppas på fix i mjukvaran i framtiden. Men tack för tipset!

/ Toni Larsson

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
15 december 2010
Bullet--- skrev:
s12 skrev:
ford_mk2 skrev:

/Totte

Vad betydet ordet " lounge " ?  tongue

engelska för:
1.SÄLLSKAPSRUM
2.VESTIBUL
3.FOAJE
4.SALONG
5.HALL
6.VÄNTRUM
7.DIVAN
8.VARDAGSRUM

det ahn menar är att man skapar en virtuell "lounge" som ens kompisar kan gå in på etc.

Om jag förstår de hela rätt så är de ( bara mina vänner ) som man lägger till. Som man kan spela emot ? Och inga andra kan man köra race emot ? Bara om man lägger till dom bland mina vänner i PS3 konsolen. ?

Nissan Silvia

62 Inlägg
15 december 2010
Inne i GT5 menyn så finns det en flik som heter Community.
Där under hittar du alla dina vänner, ser vilken level de har osv.
Där kan du även välja att joina dom på den public servern dom
spelar på eller joina deras lounge om dom har startat ett sådant.

Så vem som helst kan joina din lounge egentligen. Men den som
joinar måste ju ha en vän som är inne i den loungen för att kunna
se den, vad jag har förstått i alla fall. Om du vill kunna spela med
vem som helst är det ju bara att starta en egen public server och
helt enkelt kicka dom du inte vill ha där allt eftersom.

Är inte helt 100a på allt detta, så någon får rätta mig i så fall/ Totte smile

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
15 december 2010
ford_mk2 skrev:
Inne i GT5 menyn så finns det en flik som heter Community.
Där under hittar du alla dina vänner, ser vilken level de har osv.
Där kan du även välja att joina dom på den public servern dom
spelar på eller joina deras lounge om dom har startat ett sådant.

Så vem som helst kan joina din lounge egentligen. Men den som
joinar måste ju ha en vän som är inne i den loungen för att kunna
se den, vad jag har förstått i alla fall. Om du vill kunna spela med
vem som helst är det ju bara att starta en egen public server och
helt enkelt kicka dom du inte vill ha där allt eftersom.

Är inte helt 100a på allt detta, så någon får rätta mig i så fall/ Totte smile

Aaa jag får kolla in fliken som heter Community på GT5. Jag fick reda för första gången att man kunde spela online på GT4. Att man skulle ha nån USB kabel mellan Playstation och sin dator.

Nissan Silvia

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
16 december 2010
Jag blir helt nere av att läsa detta. Kört Forza 2 och 3 i typ  tre år och är snuskigt avundsjuk på alla med ps3 för tillfället. Är det värt att punga ut ett par tusen för ps3+gt5+ratt&pedaler tro?

1 801 Inlägg
16 december 2010
Stoner_fuzz skrev:
Jag blir helt nere av att läsa detta. Kört Forza 2 och 3 i typ  tre år och är snuskigt avundsjuk på alla med ps3 för tillfället. Är det värt att punga ut ett par tusen för ps3+gt5+ratt&pedaler tro?

Eftersom du är van med forza kommer du nog säkert hitta otroligt mycket negativt om gt5.
Sen tror jag att det är väldigt olika från person till person vilket spel man gillar. Vissa tycker Forza är skönare vissa tycker GT5

Crusty69
16 december 2010
Vore kul ifall folk började kasta ut deras ps network nick här, och så styr vi upp ett garaget.org race nån kväll tongue

97 Inlägg
16 december 2010
Crusty69 skrev:
Vore kul ifall folk började kasta ut deras ps network nick här, och så styr vi upp ett garaget.org race nån kväll tongue

Mitt PSN Gustavsson555
Adda big_smile

Är man tyst så säger man inget och säger man något, då tystnar man efter ett tag och går därifrån..

Sök