3875
Sök

Bilspelet Gran Turismo Tråden; Officiel trailer till GT 5 finns i tråden!!

58 Inlägg
12 januari 2011
s12 skrev:
Toyotamartin skrev:
Någon mer som har Ferrari F40? köpte den förra veckan tror ja de va och trimma till max.. Förväntade mej mycket mer av den bilen. Men visserligen är de ju bara en 3 liters motor i den. Den är ju så högt utväxlad så den orkar inte något på låga varv hmm Tips på någon bra bil för runt 500000?

//Martin

Jag ska nog prov köra och köpa Ferrari F40. Om den är nått bra i : få bra start , top fart och väghålling. Motorn ska va helt oröd. Inget trim ska jag köpa eller ha i F40:in tongue

Jo fort går den väl. 340 på 4an på Daytona banan. Men 5:an finns också men anser det vara en helt onödig växel då ja aldrig på någon bana kunnat använda den :S inte ens när bilen är trimmad! tongue

//Martin

463 Inlägg
12 januari 2011
Toyotamartin skrev:
s12 skrev:
Toyotamartin skrev:
Någon mer som har Ferrari F40? köpte den förra veckan tror ja de va och trimma till max.. Förväntade mej mycket mer av den bilen. Men visserligen är de ju bara en 3 liters motor i den. Den är ju så högt utväxlad så den orkar inte något på låga varv hmm Tips på någon bra bil för runt 500000?

//Martin

Jag ska nog prov köra och köpa Ferrari F40. Om den är nått bra i : få bra start , top fart och väghålling. Motorn ska va helt oröd. Inget trim ska jag köpa eller ha i F40:in tongue

Jo fort går den väl. 340 på 4an på Daytona banan. Men 5:an finns också men anser det vara en helt onödig växel då ja aldrig på någon bana kunnat använda den :S inte ens när bilen är trimmad! tongue

//Martin

Det är därför du ska dra ner på toppfarten. Om du ställer in den så den toppar kanske 360 så ligger växlingen mellan 4an och 5an lägre, bilen får bättre acc och du får nytta av hela lådan. Den får man anpassa för varje bana då Daytona och Ringen har riktigt snabba partier där det krävs hög toppfart kanske upp mot 350-380 (Med nascar typ 390) medan Tsukuba är betydligt långsammare där man kan ställa in på 250-280..

Man får ju självklart växla oftare när man har ställt ner lådan, men du kommer markant minska dina varvtider..

58 Inlägg
12 januari 2011
habomaster skrev:
Toyotamartin skrev:
s12 skrev:

//Martin

Det är därför du ska dra ner på toppfarten. Om du ställer in den så den toppar kanske 360 så ligger växlingen mellan 4an och 5an lägre, bilen får bättre acc och du får nytta av hela lådan. Den får man anpassa för varje bana då Daytona och Ringen har riktigt snabba partier där det krävs hög toppfart kanske upp mot 350-380 (Med nascar typ 390) medan Tsukuba är betydligt långsammare där man kan ställa in på 250-280..

Man får ju självklart växla oftare när man har ställt ner lådan, men du kommer markant minska dina varvtider..

Jo det förstår jag ju. Men när ja drog ner på det tyckte jag inte det vart någon skillnad alls på den bilen mot innan.

//Martin

58 Inlägg
12 januari 2011
Bullet--- skrev:
Toyotamartin skrev:
Bullet--- skrev:

Klart du inte kan få lika hög toppfart om du drar ner på utväxlingen, man får komprimissa, om du tvunget ska ha bra acc så får man offra lite av topphastigheten.

Like the wind? Hur mycket pengar har du, har ett par bilar i huvudet men dem är ganska dyra.
#Formula gt
#Mazda Furai concept
#Audi R10 TDI race car
mm.mm   finns många.

Nej de förstår ja att man inte kan få! smile Men växlade ner den rätt mycket och tyckte inte det blev någon skillnad alls verkligen hmm Men de är väl den enda bilen hittills ja varit missnöjd med!
Har cirka 500000 att lägga ut på en bil i skrivande stund! smile Man behöver alltså en såpass dyr bil? Det finns ingen "vanlig" bil man kan köra med? Har aldrig behövt en direkt racing bil förut till något race. Tack för svaret.

//Martin

gick precis in o kollade på typical opponents:

#susuki escudo dirt trial car
#Nissan R92CP race car
#Sauber Mercedes C9 Race car
#Nissan R89C race car
#Minolta Toyota 88C-V race car
#Pescaralo C60 hybride-Judd race car
#peugeot 9050 race car
#pescarolo courage-judd gv5 race car
#Mazda 787B race car
#Audi R8 race car
#Nissan r390 gt1 race car.
så du lär behöva en snabb bil wink

yikes Möljer ifrån dem med min Supra eller nått wink

//Martin

1 298 Inlägg
14 januari 2011
Toyotamartin skrev:
Bullet--- skrev:
Toyotamartin skrev:

Nej de förstår ja att man inte kan få! smile Men växlade ner den rätt mycket och tyckte inte det blev någon skillnad alls verkligen hmm Men de är väl den enda bilen hittills ja varit missnöjd med!
Har cirka 500000 att lägga ut på en bil i skrivande stund! smile Man behöver alltså en såpass dyr bil? Det finns ingen "vanlig" bil man kan köra med? Har aldrig behövt en direkt racing bil förut till något race. Tack för svaret.

//Martin

#Nissan R92CP race car
#Nissan R89C race car
#peugeot 9050 race car
#Mazda 787B race car
#Audi R8 race car

//Martin

Polaren klarade Like The Wind med en Corvette C6 som han racekittade. Skickade sen Minoltan han vann till mig så jag kunde glida igenom utan för mycket handsvett. Så det är ett tips! smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

956 Inlägg
14 januari 2011
chrillzter skrev:
Toyotamartin skrev:
Bullet--- skrev:

#Nissan R92CP race car
#Nissan R89C race car
#peugeot 9050 race car
#Mazda 787B race car
#Audi R8 race car

//Martin

Polaren klarade Like The Wind med en Corvette C6 som han racekittade. Skickade sen Minoltan han vann till mig så jag kunde glida igenom utan för mycket handsvett. Så det är ett tips! smile

Jag prova med min Trimmade Veyron.
De gick inte alls. Blev ifrån körd i 350km/h.

747 Inlägg
14 januari 2011
Idag så fick man redbull bilen big_smile level 35 b-spec samt level 28 a-spec, ser inte fram emot alla långlopp att köra själv, speciellt inte 9h o 24h  big_smile

/ Toni Larsson

1 298 Inlägg
14 januari 2011
tonimakaroni skrev:
Idag så fick man redbull bilen big_smile level 35 b-spec samt level 28 a-spec, ser inte fram emot alla långlopp att köra själv, speciellt inte 9h o 24h  big_smile

Hur får man tag i redbullbilen? smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

747 Inlägg
14 januari 2011
chrillzter skrev:
tonimakaroni skrev:

Hur får man tag i redbullbilen? smile

Antingen via tävlingen som låses upp vid level30, tror det är 2 eller 3 banor man får köra som gör att man får den, alt. köper den via butiken från o med level 30, kostar dock 20 miljoner, eller 3:e alternativet är nå level 35 på din b-spec rank. smile

/ Toni Larsson

1 298 Inlägg
14 januari 2011
tonimakaroni skrev:
Antingen via tävlingen som låses upp vid level30, tror det är 2 eller 3 banor man får köra som gör att man får den, alt. köper den via butiken från o med level 30, kostar dock 20 miljoner, eller 3:e alternativet är nå level 35 på din b-spec rank. smile

Jaha, bara att sätta igång då med andra ord. smile

747 Inlägg
14 januari 2011
chrillzter skrev:
tonimakaroni skrev:

Jaha, bara att sätta igång då med andra ord. smile

Javisst wink Alt att man byter sig till den från någon annan då om man vill ha den innan big_smile

/ Toni Larsson

21 Inlägg
15 januari 2011
Noen som har tips på en god drifte bil å oppsett..?? wink

102 Inlägg
15 januari 2011
Mr_Cerwin skrev:
Noen som har tips på en god drifte bil å oppsett..?? wink

M3 E46 ca 400hk
S14 ca 260hk
RX7 ca 370hk
Mustang GT ca 350hk

Testade tesla roadster med och drifta med häromdagen det var rätt kul och lite udda på något fränt sätt ;P
MVH/ Boijee

“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

21 Inlägg
15 januari 2011
Takker.. wink Tips til oppsett..?? wink

1 051 Inlägg
15 januari 2011
Någon som ahr en audi a4 eller s4? smile Vill gärna få tag på en

129 Inlägg
15 januari 2011
Vill ha något snabbt, gärna exlusivt. Tittat lite på Lamborghini Murcierlago Lp670-4 SuperVeloce. Någon som har erfaranhet av denna? Går den att Race modda? Tack på förhand!
--
RobinWatz

1 801 Inlägg
15 januari 2011
Mr_Cerwin skrev:
Takker.. wink Tips til oppsett..?? wink

Du kan drifta i princip vilken rwd bil som helst bara den har över 250 häst. Duktigt svårt annars.
Bra inställningar också är bra!

Bra med camber bak.
Kommer inte ihåg bra dämpar inställningar såhär på rak arm. Men läs på lite om vad allt gör inne i spelet så får du till rätt schysst smile

Tänk på att för dåliga däck gör saker väldigt halt och du får inte upp någe bra fart. Jag kör sports hard på min rx7a.

129 Inlägg
15 januari 2011
Bullet--- skrev:
robinwatz skrev:
Vill ha något snabbt, gärna exlusivt. Tittat lite på Lamborghini Murcierlago Lp670-4 SuperVeloce. Någon som har erfaranhet av denna? Går den att Race modda? Tack på förhand!
--
RobinWatz

har en sån i garaget, går inte att racemodda tyvärr, pigg är den dock, ligger väl på 870 hk fulltrimmad tror jag.

Okej tack för svaret! Funderar på att köpa antigen en sån eller Gallardo då jag behöver den till ett race(level17). Hur mycket kan man skrämma upp en Gallardo till? smile

129 Inlägg
15 januari 2011
Bullet--- skrev:
robinwatz skrev:
Bullet--- skrev:

har en sån i garaget, går inte att racemodda tyvärr, pigg är den dock, ligger väl på 870 hk fulltrimmad tror jag.

Okej tack för svaret! Funderar på att köpa antigen en sån eller Gallardo då jag behöver den till ett race(level17). Hur mycket kan man skrämma upp en Gallardo till? smile

ingen aning, brorsan köpte en just för gallardo-loppet men sen sålde han den tongue

Haha okej, ae en SuperVeloce får det nog bli. Eller vad skulle du annars rekomendera? Vill ha något snabbt, racemodd är ett plus men inte nödvändigt. Har drygt 750.000 att leka med smile
--
RobinWatz

97 Inlägg
15 januari 2011
Här är bilarna man kan race moda än så länge
1. Chevrolet Camaro Z28 '69
2. Chevrolet Camaro SS '10
3. Acura NSX '91
4. Lotus Elise '96
5. Lotus Elise 111R '04
6. Mitsubishi Lancer Evolution IX  GSR '05
7. Nissan SILVIA spec-R AERO (S15) '02
8. TVR Tuscan Speed 6 '00
9. Subaru IMPREZA Sedan WRX STI spec C Type RA '05
10. Suzuki Cappuccino (EA21R) '95
11. Volkswagen Golf IV GTI '01
12. Chevrolet Corvette Z06 (C6) '06
13. Chevrolet Corvette ZR1 (C6) '09
14. Dodge Challenger R/T '70
15. Honda CIVIC TYPE R (EK) '97
16. Honda INTEGRA TYPE R (DC5) '04
17. Lexus IS F '07

Är man tyst så säger man inget och säger man något, då tystnar man efter ett tag och går därifrån..

Sök