3467
Sök

Bilspelet Gran Turismo Tråden; Officiel trailer till GT 5 finns i tråden!!

1 051 Inlägg
26 januari 2011
Jag frågar som norstrom, fast jag letar efter en logitech driving force gt tongue har hört mycket bra om den

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
27 januari 2011
habomaster skrev:
Kan tillägga att jag också hade mycket problem med nascar eventen. Knepet för mig var att på den plattare banan köra lite lugnar och hålla mig långt borta från eventuella moståndare, utan abs kan man köra betydligt fortare i kurvorna då traction control inte fungerar när abs är avstängt. på riktiga ovalbanan var knepet att inte köra om för tidigt, då slipstreamade de mig och kom ifatt/körde på mig..

När man kör Nascar och när man ska svänga och ge gas efter kruvan så spinner de hela tiden. Man tappar fart. Man måste konsentera sig mer på att * rätta upp * bilen. I stället å se hur man ska köra på banan. Utan att man åker av igen. Så motståndarna hinner i kapp en när man vill unvika hjulspinn. Jag kan knappast tro att man tjärnar på att sladda genom en kruva. Alla fall när de gäller när man kör Nascar.

Nissan Silvia

463 Inlägg
27 januari 2011
Grejen är att traction control bromsar bilen så fort man hör lite gnäll från däcken, det är alldeles för tidigt. Om man stänger av ABS så att traction control inaktiveras går det hålla 10-20km/h mer i kurvorna på den platta banan. Man måste självklart bromsa innan kurvorna som vanligt för att inte åka in i sargen. Vem sa något om att sladda?

251 Inlägg
27 januari 2011
Eleanor-Mannen skrev:
Jag frågar som norstrom, fast jag letar efter en logitech driving force gt tongue har hört mycket bra om den

DFGT är riktigt prisvärd ratt. Hade jag inte haft en snäll dam som lät mig köpa G25 förut så hade jag defenetivt valt en DFGT.
Smidigt att man kan sköta inställningar på hjulvinlar, downforce, utväxling osv osv samtidigt som man kör och inte som nu att man måste gå ur spelet.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!

1 801 Inlägg
27 januari 2011
Crille77 skrev:
Eleanor-Mannen skrev:

DFGT är riktigt prisvärd ratt. Hade jag inte haft en snäll dam som lät mig köpa G25 förut så hade jag defenetivt valt en DFGT.
Smidigt att man kan sköta inställningar på hjulvinlar, downforce, utväxling osv osv samtidigt som man kör och inte som nu att man måste gå ur spelet.

Man kan inte ställa in sådana saker. Traction control, abs och liknande kan man ställa in.

Mycket bra ratt för under tusingen! Lite svampiga pedaler Kanske men annars väldigt. FF är grymt bra.

1 051 Inlägg
27 januari 2011
BlauMes skrev:
Crille77 skrev:
Eleanor-Mannen skrev:

Man kan inte ställa in sådana saker. Traction control, abs och liknande kan man ställa in.

Mycket bra ratt för under tusingen! Lite svampiga pedaler Kanske men annars väldigt. FF är grymt bra.

Men på pedalerna finns ju litet "bonnameck" trick att man tar typ sån fjädrig lina som spänner upp lite smile

956 Inlägg
27 januari 2011
Se upp med Driving Force GT bara med bromspedalen. Den kan glappa så bromsen ligger an hela tin.
Var inte så kul direkt...

1 051 Inlägg
27 januari 2011
Jaså, de var bra att veta, tack, så man e lite försiktig.

251 Inlägg
27 januari 2011
Ang broms som ligger på hela tiden så fick jag smaka på det när jag testade ratten på Media Markt.
Hoppas verkligen dom kommer på nå sätt att förhindra dessa små skitfel.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!

168 Inlägg
27 januari 2011
Fanatec Porsche 911 turbo gt2 ratt! kolla in klippet. släpptes idag!

http://www.youtube.com/watch?v=S4PZAAHR … ture=feedu

956 Inlägg
27 januari 2011
Crille77 skrev:
Ang broms som ligger på hela tiden så fick jag smaka på det när jag testade ratten på Media Markt.
Hoppas verkligen dom kommer på nå sätt att förhindra dessa små skitfel.

Har fått min utbytt till en ny som sagt.
Så får väl se om de gjort något åt det.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
28 januari 2011
habomaster skrev:
Grejen är att traction control bromsar bilen så fort man hör lite gnäll från däcken, det är alldeles för tidigt. Om man stänger av ABS så att traction control inaktiveras går det hålla 10-20km/h mer i kurvorna på den platta banan. Man måste självklart bromsa innan kurvorna som vanligt för att inte åka in i sargen. Vem sa något om att sladda?

När jag kör med för mycket med gaspådrag i kruvor så får jag sladd på bilen. Jag ska kolla lite närmare på ABS och traction control. Man vill ju komma vidare och vinna mer tävlingar på Gran Turismo 5.

Nissan Silvia

250 Inlägg
28 januari 2011
Traction control kan man ha utan problem på nascar tävlingarna. Det är ASM:en som stängs av om man stänger av absen och man måste göra det för att ens ha en chans på daytonabanan

Edit:

Någon som vill köra några race, eller byta lite bilar tongue Har några X1:or om nån e sugen tongue

Isåfall, lägg till VilligBlondin14 på PSN..

Lvl 32 A-spec och 27 B-spec nu
Senast redigerat av Puttski (28 januari 2011)

Volkswagen - Das Auto

1 051 Inlägg
28 januari 2011
Puttski skrev:
Traction control kan man ha utan problem på nascar tävlingarna. Det är ASM:en som stängs av om man stänger av absen och man måste göra det för att ens ha en chans på daytonabanan

Edit:

Någon som vill köra några race, eller byta lite bilar tongue Har några X1:or om nån e sugen tongue

Har lagt till dig, heter: bladetinty, är hemskt intresserad av en X1. smile

168 Inlägg
28 januari 2011
Puttski skrev:

Edit:

Hur många red bull bilar har du?

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
28 januari 2011
Puttski skrev:

Edit:

* Några * är de fem X1 eller mer eller mindre du har av X1 ? big_smile
Helt galen i den modellen tongue

Nissan Silvia

250 Inlägg
28 januari 2011
Har några stycken tongue Har vanliga S.Vettel versionen o Prototypen bl.a smile

Volkswagen - Das Auto

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
28 januari 2011
Puttski skrev:
Har några stycken tongue Har vanliga S.Vettel versionen o Prototypen bl.a smile

*  S.Vettel versionen o Prototypen *

Dom känner jag inte till roll   cool

Nissan Silvia

250 Inlägg
28 januari 2011
http://www.motorward.com/wp-content/images/2010/10/red-bull-x1-1.jpg

Det där är S.Vettel versionen.. alltså den vanliga Red Bull X1.

http://farm6.static.flickr.com/5122/5309858100_1851b5e986_b.jpg

Det där är Red Bull X1 Prototype.. Likadan i allt utom att den är gjord i kolfiber

Volkswagen - Das Auto

1 051 Inlägg
28 januari 2011
Tack så hemskt mycket för red bullen, fy fan vad den går smile

Sök