3877
Sök

Bilspelet Gran Turismo Tråden; Officiel trailer till GT 5 finns i tråden!!

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
29 januari 2011
FoXoN skrev:
Bytte till mig en Ferrari f2007 F1 bil. Helt värdelös. Går inte att köra vanliga race med den eller spela online. Tråkigt som tusan. Kostar ju ändå 15miljoner. Sen kan man inte köra något med den. Förutom free race eller vad det heter. Så det är ett tips för er som vart sugna på den bilen. Köp gran turismo F1 bilen istället. Både snabbare och så kan du köra alla race med den. smile

Vilken tur att du inte köpte dig Ferrari F2007 , jag fick den varingen jag med om de för några sidor bakåt på den här Gran Turismo tråden , 15 miljoner är väldigt mycket pengar , tycker jag , man kan bättre lägga pengar andra bilar istället ,  så jag köpte mig Gran Turismo F1 , men jag kan säga att de va nära , om att jag skulle ha köpt mig fel F1 bil smile

Nissan Silvia

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
29 januari 2011
Puttski skrev:
Red Bull X1 Sebastian Vettel Livery vinner man om man får brons på alla 3 banor på Sebastian Vettel Challenge som man låser upp vid lvl 30 (oavsett a-spec eller b-spec) Du får den också vid lvl 35 på b-spec. Så du kan få två st sammanlagt.

Red Bull X1 Prototype kan endast fås genom att fixa guld på alla tre banorna på Sebastian Vettel Challenge.

När man har kommit till lvl 30 på a eller b-spec så låser man upp Red Bull X1 i New Car Dealership men den kan inte köpas därifrån förrän lvl 40 i a eller b-spec och kostar då 20 miljoner cr.

En sån Red Bull X1 i olika färger vinner man också om man får silver på alla 3 banor i Sebastian Vettel Challenge.

Hoppas det klarnade lite nu smile

Tack så mycket. Nu vet jag lite mer på när och hur jag kan få Redbull X1. Mycket bra svar jag fick.
Vad tycker du personligen om Red bull X1 ? Är den bra eller dårlig ? Vad anser du ? wink

Nissan Silvia

250 Inlägg
29 januari 2011
Den går ju utav bara helskotta tongue 440 på rakorna bl.a tongue

Men jag föredrar att köra riktiga bilar, helst trimmade gatbilar smile

Efter ett par race med X1an så känns alla andra bilar helt förslöade och tråkiga

Volkswagen - Das Auto

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
29 januari 2011
Puttski skrev:

Efter ett par race med X1an så känns alla andra bilar helt förslöade och tråkiga

Jag kan tänka mig de att X1 går fort lol
Jo jag tänkte på de med. Att X1 gör att själva Gran Turismo 5 spelet blir tråkigt. * Avis vill ha X1 lol *
Jag skrev om ett tidigare inlägg här om mellan orginal och trimmat om bilarna på GT 5. Jag tar nog tillbaks lite vad jag skrev om de. roll

Okej jag älskar att trimma på bilar på GT 5 tongue Men orignal motorer har sin charm med. Jämföra mellan två bilar som har nästan jämt med hästar mot varandra. big_smile

Nissan Silvia

57 Inlägg
30 januari 2011
Puttski skrev:
Byta F2007an mot en redbull x1? smile

Det är ett byte jag kan tänka mig. Jag har en helt ny F2007 att byta bort...

250 Inlägg
30 januari 2011
s12 skrev:
Puttski skrev:

Jag kan tänka mig de att X1 går fort lol
Jo jag tänkte på de med. Att X1 gör att själva Gran Turismo 5 spelet blir tråkigt. * Avis vill ha X1 lol *
Jag skrev om ett tidigare inlägg här om mellan orginal och trimmat om bilarna på GT 5. Jag tar nog tillbaks lite vad jag skrev om de. roll

Okej jag älskar att trimma på bilar på GT 5 tongue Men orignal motorer har sin charm med. Jämföra mellan två bilar som har nästan jämt med hästar mot varandra. big_smile

Jo det blir ju ingen utmaning med X1an.. Jag gillar att köpa bilar, o sen trimma dom lite eller mkt beroende på vilka race de ska användas i och sen pilla lite med inställningarna till stötdämparna o växellådan o allt sånt smile Det e charmen med gt5 smile Med X1an behöver man inget sånt, man behöver inte kämpa för att vinna race som man måste göra med en bil som har 100 hk mindre än dom man tävlar med osv tongue

Nu när jag kört alla race som går i a-spec (med undantag för de 3 sista endurancetävlingarna) så brukar jag bara sitta o handla bilar, trimma, ställa in o sen provköra, o sen inte göra så mkt mer tongue bara samla dom typ ^^

-Sudde- skrev:
Puttski skrev:
Byta F2007an mot en redbull x1? smile

Det är ett byte jag kan tänka mig. Jag har en helt ny F2007 att byta bort...

Lägg till VilligBlondin14 på PSN så löser vi det smile
Senast redigerat av Puttski (30 januari 2011)

Volkswagen - Das Auto

502 Inlägg
30 januari 2011
s12 skrev:
FoXoN skrev:
Bytte till mig en Ferrari f2007 F1 bil. Helt värdelös. Går inte att köra vanliga race med den eller spela online. Tråkigt som tusan. Kostar ju ändå 15miljoner. Sen kan man inte köra något med den. Förutom free race eller vad det heter. Så det är ett tips för er som vart sugna på den bilen. Köp gran turismo F1 bilen istället. Både snabbare och så kan du köra alla race med den. smile

Vilken tur att du inte köpte dig Ferrari F2007 , jag fick den varingen jag med om de för några sidor bakåt på den här Gran Turismo tråden , 15 miljoner är väldigt mycket pengar , tycker jag , man kan bättre lägga pengar andra bilar istället ,  så jag köpte mig Gran Turismo F1 , men jag kan säga att de va nära , om att jag skulle ha köpt mig fel F1 bil smile

Jodu, man måste tänka efter ordentligt innan man köper fina bilar. Köpte ju Zondan också. Sjukt värdelös. Visst man kan köra alla race med den. Men den spinner för mycket och kastar med bakdelen... Så det är en konst att köra med den bilen. Jag är väll uppe i ca 130-140 bilar nu. Bygger mest drifting bilar. smile

250 Inlägg
30 januari 2011
Jag har ca 100 bilar, varav två drifting bara.. En Toyota Sprinter Trueno AE86 S.Shigeno Version och en Supra RZ med 725 hk ^^

Jag vann Zondan på en b-spec tävling tongue Håller med dig om att den e sjukt svårkörd

Volkswagen - Das Auto

102 Inlägg
30 januari 2011
Puttski skrev:
Jag har ca 100 bilar, varav två drifting bara.. En Toyota Sprinter Trueno AE86 S.Shigeno Version och en Supra RZ med 725 hk ^^

Jag vann Zondan på en b-spec tävling tongue Håller med dig om att den e sjukt svårkörd

Supra är skoj att ha och grilla däck med wink

“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

102 Inlägg
30 januari 2011
Hur tror ni föresten,  kommer att komma uppdateringar med nya bilar. Sådana dom inte han göra innan det lanserades? MVH/ Boijee

“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

250 Inlägg
30 januari 2011
Tror inte att dom kommer med mer bilar men vad jag har hört så kommer dom uppdatera med standardbilar omgjorda till premium

Volkswagen - Das Auto

747 Inlägg
30 januari 2011
Nu kanske denna inställning finns men har inte hittat det iaf. Kan man ändra så man ser vridmomentet i Nm istället för det som visas som standard? Går  ju förvisso o räkna om men skulle vara kul att ha det som används dagligen.

/ Toni Larsson

102 Inlägg
30 januari 2011
Puttski skrev:
Tror inte att dom kommer med mer bilar men vad jag har hört så kommer dom uppdatera med standardbilar omgjorda till premium

Okej skulle vara kul om dom släppte nya bilar med som släppts nyligen MVH/ Boijee

250 Inlägg
30 januari 2011
tonimakaroni skrev:
Nu kanske denna inställning finns men har inte hittat det iaf. Kan man ändra så man ser vridmomentet i Nm istället för det som visas som standard? Går  ju förvisso o räkna om men skulle vara kul att ha det som används dagligen.

Näe de gör de inte.. men jag brukar gångra siffran som står med 10 så får man ut det ungefärliga vridmomentet i nm.. egentligen ska man väl gångra med 9,8 men whatever tongue

Volkswagen - Das Auto

1 298 Inlägg
30 januari 2011
Puttski skrev:
tonimakaroni skrev:

Näe de gör de inte.. men jag brukar gångra siffran som står med 10 så får man ut det ungefärliga vridmomentet i nm.. egentligen ska man väl gångra med 9,8 men whatever tongue

De är synd, för i GT4 kunde man ju ändra till Nm. hmm

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
31 januari 2011
Puttski : När du skrever om att du samlar in pengar och köper bilar. smile Har du några shyssta bilar bland dina favoriter ? wink Som du inte vill göra av dig med i första taget ? tongue

Nissan Silvia

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
31 januari 2011
FoXoN : Jag har bara prov kört Zondan på Arecard. * vet inte hur de stavas * Jag har inget minne hur den va å köra. Jag kan tänka mig att Zondan lättar mycket där bak om man gasar för mycket lol Jag får nog köra lite med den å se om jag blir mad på Zondan

Nissan Silvia

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
31 januari 2011
Boijee skrev:
Puttski skrev:

Jag har tänkt många gånger om jag ska köpa Toyota Supra RZ. cool Men de har aldrig blivit av , jag får nog göra de wink

Nissan Silvia

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
31 januari 2011
Pendulum : När du nämnde om Gran Turismo 4. Så har man så god lust att köra Gran Turismo 4. Och komma vidare när de gäller att race modeifera en Audi TT. Göra den lättare m.m Så att man kan vinna Audi TT eventet cool

Nissan Silvia

58 Inlägg
31 januari 2011
s12 skrev:
Boijee skrev:
Puttski skrev:

Jag har tänkt många gånger om jag ska köpa Toyota Supra RZ. cool Men de har aldrig blivit av , jag får nog göra de wink

Helt klart värd att köpa! så jävla skön bil big_smile

Sök