3671
Sök

Bilspelet Gran Turismo Tråden; Officiel trailer till GT 5 finns i tråden!!

250 Inlägg
10 februari 2011
s12 skrev:
Boijee skrev:
Jaha då sålde man nyss en Gallardo, 599, 2 st Super veloce, och mycket annat smått och gott för att köpa sig en Escudo... jätte trevlig och rolig bil men dyr att fixa iordning -_-
MVH/ Boijee

Escudo har jag sett till en gång på Gran Turismo 5 , men jag hade tyvärr inte så mycket pengar att köpa den , men den tillfälleheten kommer nån mer gång ,

Jag trimmade en Volkswagen Golf till max , fick upp den nått på lite över 300 hästar , och topp farten va på 168 , men när jag byte ut allt i växellådan , till de värsta och bästa , så gick den bara nått upp till 130 , man tappar 30 km/h när man gör nått med växellådan

Byt från miles till km wink Och köpte du fully customisable transmission så kan du ändra toppfarten i bilens "settings"

Volkswagen - Das Auto

102 Inlägg
10 februari 2011
Någon här som vet nåt om de nya Eventsen på seasonal som kommit, tjänar man bra med pengar på dom eller vad är dom till för?

“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

V-Power
1 186 Inlägg
10 februari 2011
Vafan ni snackar om level 30?? Jag är på 23 och har snart klarat allt på A-spec. B-spec har jag knappt spelat så där ligger jag på level 1.

Men hur kommer man upp i level 30, tycker det låter sjukt mycket, låser man upp fler race senare?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Crusty69
10 februari 2011
Nu är det såhär va gott folk.

En facebook grupp är skapad för roliga GT5 tävlingar. Där tanken är att var 3e dygn eller så så kommer ett nytt evenemang att skapas där ni själva väljer ifall ni vill deltaga eller ej.

Där i evenemanget som skapas kommer det helt enkelt att stå vilken bana och vilken bil som ska köras, och sen då när det evenemanget är avgjort så dyker ett nytt evenemang upp med ny bana och bil osv osv.

Bilarna kommer hållas inom ramarna att dom går att få tag i via vanliga dealerships, så att så många som möjligt kommer kunna köra ifall dom vill smile

Än sålänge så känns det lättast ifall det bara blir tävling om snabbast varvtid i timetrial läget med ett foto som bevis, sen så kan man väll kanske styra upp nåt roligt online race emellanåt också smile

Om det låter som en kul grej så leta upp gruppen GT 5 Adrenaline eller gå in här --> http://www.facebook.com/home.php?sk=gro … 1091160084

250 Inlägg
10 februari 2011
Boijee skrev:
Någon här som vet nåt om de nya Eventsen på seasonal som kommit, tjänar man bra med pengar på dom eller vad är dom till för?

Ja dom har kommit, fast nu är de inga penga eller xp bonusar.. dom är som vanliga race typ

Volkswagen - Das Auto

102 Inlägg
11 februari 2011
Puttski skrev:
Boijee skrev:

Ja dom har kommit, fast nu är de inga penga eller xp bonusar.. dom är som vanliga race typ

Mjo har märkt det. sakanr Bonus race hmm  MVH/ Boijee

“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

250 Inlägg
11 februari 2011
Man får rätt bra xp för Formel 1 racen.. Och man kan köra om dom hur mkt man vill o fortfarande få xp och pengarna

Volkswagen - Das Auto

956 Inlägg
11 februari 2011
Behöver hjälp med att få tag i bil till dessa två ligorna:

* Historic racing car cup
* German touring car championship

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
11 februari 2011
Glader9991 skrev:
Behöver hjälp med att få tag i bil till dessa två ligorna:

* Historic racing car cup
* German touring car championship

* German touring car championship * Då körde jag med Opel Astra Touring car. De gick bra jag vann alla race.

* Historic racing car cup * Den cupen har jag också problem med. De finns nån Toyota 7. Helt underbar att köra. Svår att få tag på tycker jag. Men jag körde Toyota 7 i från Gran Turismo 4. Helt underbar att köra.

Bilen första bokstav är nått på C.. Den är vit och har två jetmotorer bak. Den kostar nått på över 10 000 000 tror jag. Men jag har problem med vad jag ska ha för bil om jag ska vinna Historic racing car cup.

Nissan Silvia

956 Inlägg
11 februari 2011
Var får man tag på Astran? Finns inget o köpa nytt, och ingen hos handlarna.

V-Power
1 186 Inlägg
11 februari 2011
Glader9991 skrev:

Du ska köra Lexus IS-F Racing Concept -08, den går att köpa helt ny och du klarar racet lätt med den.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
11 februari 2011
Jag har också problem med Historic racing car cup.

Har kört med Countach LP400 -74, fulltrimmad med ALLT, jag klarar bara brons med den bilen. Behöver något snabbare..

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
11 februari 2011
Glader9991 skrev:

Jag vann den på nått ut av eventen på A-Spec. * Jag kommer tyvärr inte ihåg vilket event de va. * Jag tycker att man borde kunna köpa Astran begagnad. Jag tror att inte att man kan köpa Astran ny. Jag har kanske fel i de. Om du har kommit rätt så långt i spelet så tycker jag att du har fått Astran på något sätt.

Nissan Silvia

956 Inlägg
11 februari 2011
R1kard skrev:
Jag har också problem med Historic racing car cup.

Har kört med Countach LP400 -74, fulltrimmad med ALLT, jag klarar bara brons med den bilen. Behöver något snabbare..

Har provat samma. Men den är ju så j*vla lätt i fronten. Lyfter fram på flera ställen.
Behöver med nåt snabbare.

250 Inlägg
11 februari 2011
Jag körde med Ferrari 330 P4 Race Car '67.. inga problem alls.

På historic race car cup på b-spec vinner man dessutom Toyota 7 Race Car. Annars ett tips är att köra Indy 500 endurance racet på b-spec för då vinner man en Ford Gt40 Race Car från 69 som man kan använda i historic race car cup.

Volkswagen - Das Auto

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
12 februari 2011
Puttski skrev:

På historic race car cup på b-spec vinner man dessutom Toyota 7 Race Car. Annars ett tips är att köra Indy 500 endurance racet på b-spec för då vinner man en Ford Gt40 Race Car från 69 som man kan använda i historic race car cup.

Om jag får välja. så skulle jag nog föredra Toyota 7 Race Car istället för Ford Gt40 Race Car. Man får tjärna och vinna race så att man har råd att köpa Ford GT40 och köra på Historic race car cup i A-Spce. Så att man kan vinna Toyota 7 Race Car. Så de gäller att köra Indy 500 endurance racet på A-Spec

Nissan Silvia

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
12 februari 2011
Bullet--- : Jo de va Chaparall race car som jag menade. De va grymt längesen som jag körde den bilen. Jag kommer väl ihåg när jag möter Chaparall race car i Armenkanska eventet. När man kör på Indy banan på A-Spec.

Nissan Silvia

V-Power
1 186 Inlägg
12 februari 2011
Puttski skrev:

Tack för tipset! Har börjat köra lite B-spec nu så man ska komma upp i level och komma fram till Indy 500 endurance racet, är det på extreme races det finns?

Föresten kan man inte spola hela racet i B-spec som man kunde på gran turismo 4?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

1 298 Inlägg
13 februari 2011
Puttski skrev:

Köpte du Ferrarin för 20 000 000 eller hur fick du tag på den? smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

250 Inlägg
13 februari 2011
Vann den på en sån där 1000 ticket eller va dom heter

Volkswagen - Das Auto

Sök