3196
Sök

Bilspelet Gran Turismo Tråden; Officiel trailer till GT 5 finns i tråden!!

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
15 mars 2011
Masquerade skrev:
s12 skrev:
Masquerade : 2700 kronor för en ratt som man : bara får trycka på knapparna på ratten , och inte att man får ratta ? nä nu får jag sluta å skriva dårliga saker om G27 ratten sad Jag måste prova å känna hur den är å köra cool

Vad menar du med "bara får trycka knapparna"?

att man bara : styr , bromsar , svänger på knapparna på ratten , jag tänkte lite fel där bara big_smile

Nissan Silvia

Aldrig nöjd
804 Inlägg
15 mars 2011
Bullet--- skrev:
Masquerade skrev:
Bullet--- skrev:

dem är inte 100% anpassade till gt5, dvs det finns inga inställningar i gt5 meny som hänvisar till just logitec g25/27. Men det funkar absolut att köra med, bara att alla knappar på ratten är "just show".

Det behövs inga inställningar, ratten går direkt till standardinställningar där allt fungerar. I princip det enda man behöver justera är force-feedbacken och det går utmärkt med G27.

allt fungerar ju inte, det går ju som sagt inte att organisera och flytta runt funtioner på knapparna. Men allt annat funkar tongue

G27 har fler knappat än vad det finns funktioner i GT5. Detta beror på att ratten inte är utvecklad specifikt för konsol, utan även för PC. Man kan inte ändra vilka knappar som gör vad, men alla funktioner är tilldelade knappar.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
15 mars 2011
Masquerade : Går de bra för dig på Gran Turismo 5 ?

Nissan Silvia

Aldrig nöjd
804 Inlägg
15 mars 2011
s12 skrev:
Masquerade : Går de bra för dig på Gran Turismo 5 ?

Nja, jag sitter mer eller mindre fast. Jag nöter ett och samma race som ger en massa pengar, pengarna slösar jag sedan på att köpa precis alla bilar utom de jag behöver för andra race. tongue

Nu kommer jag att kasta sten i glashus, men faktum är att jag har roligare i Need For Speed: Shift till PC. Där är pengar aldrig ett problem och jag slipper lägga tid på trist nötande för att ha råd med bilarna jag vill ha. smile

Bullet--- skrev:
Masquerade skrev:
Bullet--- skrev:

allt fungerar ju inte, det går ju som sagt inte att organisera och flytta runt funtioner på knapparna. Men allt annat funkar tongue

G27 har fler knappat än vad det finns funktioner i GT5. Detta beror på att ratten inte är utvecklad specifikt för konsol, utan även för PC. Man kan inte ändra vilka knappar som gör vad, men alla funktioner är tilldelade knappar.

inte alla, inte för att jag använder det men vindrutetorkare och helljus fattas. tongue

Vad jag vet så slås helljusen på automatiskt, fast där kan jag såklart ha fel. Vindrutetorkarna vet jag slås på automatiskt och att de har en egen knapp i GT-Force-ratten är ju mer en gimmick. tongue
Senast redigerat av Masquerade (15 mars 2011)

251 Inlägg
15 mars 2011
Kan lova dig s12 att GT5 blir som ett nytt spel med G27.
Mycket lättare att köra snabbt med en bra ratt än med handkontrollen. Går mycket mjukare och finare, mer exakthet ini kurvorna, lättare att ligga på rätt gas osv. STOR skillnad.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
15 mars 2011
Bullet--- : har du kommit nått långt på Gran Turismo 5 ?

Nissan Silvia

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
15 mars 2011
Crille77 skrev:
Mycket lättare att köra snabbt med en bra ratt än med handkontrollen. Går mycket mjukare och finare, mer exakthet ini kurvorna, lättare att ligga på rätt gas osv. STOR skillnad.

jag tror på dina ord mate tongue vad tyckte du om Youtube klippet som jag länkade till din gästbok ? wink

Nissan Silvia

251 Inlägg
15 mars 2011
s12 skrev:
Crille77 skrev:

jag tror på dina ord mate tongue vad tyckte du om Youtube klippet som jag länkade till din gästbok ? wink

GALET säker, finns inget annat att säga hehe.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
15 mars 2011
Masquerade : Vilken level är du på ut av A spec och B spec ?

Nissan Silvia

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
15 mars 2011
Crille77 : Vilken jävel de e på att Drifta säger jag bara ! roll , Drifting har jag kört en del , men inte så att man är helt säker på de lol istället så kör man på B spec  tongue

Nissan Silvia

1 801 Inlägg
15 mars 2011
s12 skrev:
Crille77 : Vilken jävel de e på att Drifta säger jag bara ! roll , Drifting har jag kört en del , men inte så att man är helt säker på de lol istället så kör man på B spec  tongue

Om det är samma video som du skicka till mig så är det HELT SJUKT! :o

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
15 mars 2011
Bullet--- skrev:
s12 skrev:
Bullet--- : har du kommit nått långt på Gran Turismo 5 ?

tag sen jag spelade, mestadels lirat Fallout senaste tiden tongue
Men gt5 ligger jag på level 32 a-spec och 33 b-spec.

Jag är på 30 på A spec och 29 på B spec , men nästa gång när jag kör på B spec så blir de level 30 på B spec  smile

Nissan Silvia

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
15 mars 2011
BlauMes skrev:
s12 skrev:

Om det är samma video som du skicka till mig så är det HELT SJUKT! :o

Jo de stämmer att jag har skickat samma film klipp till dig med tongue håller med HELT SJUKT ! roll

Nissan Silvia

Aldrig nöjd
804 Inlägg
15 mars 2011
s12 skrev:

Level 10 i B-spec och 16 eller 17 i A-spec, inte högre än så. När jag spelar så jagar jag hundradelar i practice-mode och där finns det inte så mycket xp att hämta. tongue
Senast redigerat av Masquerade (15 mars 2011)

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
15 mars 2011
Masquerade skrev:
s12 skrev:

Level 10 i B-spec och 16 eller 17 i A-spec, inte högre än så. När jag spelar så jagar jag hundradelar i practice-mode och där finns det inte så mycket xp att hämta. tongue

nice big_smile köra på varv på varv så blir man väldigt bra å köra , man blir ju bättre å bättre mer man kör på en å samma bana , så brukar jag också göra , man vet hur hårt man ska svänga i kruvor och hur tidigt man ska bromsa inann kurvor tongue

Nissan Silvia

1 801 Inlägg
15 mars 2011
s12 skrev:
Masquerade skrev:
s12 skrev:

nice big_smile köra på varv på varv så blir man väldigt bra å köra , man blir ju bättre å bättre mer man kör på en å samma bana , så brukar jag också göra , man vet hur hårt man ska svänga i kruvor och hur tidigt man ska bromsa inann kurvor tongue

Kan du nordslingan exakt? wink

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
16 mars 2011
BlauMes skrev:
s12 skrev:
Masquerade skrev:

nej absolut inte att jag kan Nurburgring exakt eller bra , vi får köra ett race på Nurburgring mot varandra på online big_smile

Nissan Silvia

1 801 Inlägg
16 mars 2011
s12 skrev:
BlauMes skrev:
s12 skrev:

nej absolut inte att jag kan Nurburgring exakt eller bra , vi får köra ett race på Nurburgring mot varandra på online big_smile

Ja ska bara orka sätta upp ratten och vrida tvn tongue

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
16 mars 2011
BlauMes skrev:
s12 skrev:
BlauMes skrev:

PM:a mig vilken tid du vill när vi ska spela på dan bara wink

Nissan Silvia

1 801 Inlägg
16 mars 2011
s12 skrev:
BlauMes skrev:
s12 skrev:

PM:a mig vilken tid du vill när vi ska spela på dan bara wink

Haha du spelar jämt eller? tongue

Sök