6463
Sök

Stora Problem :/

557 Inlägg
24 mars 2006
Trådstartare
Hej, nått har hänt med min bil. Problemet är det att den inte går.. Den startar men när man lägger i en växel så går det inte att ta sig fram.. man står bara helt stilla.. bilen jag har är en Volvo S40 2,0 Turbo.. Man kmr helt enkelt inte fram på nån växel... jag hör bara ett ljud konstigt ljud, som om det är nått som har gått av och står och slår i nånting..

Nån som vet vad som kan vara fel?

//Jerry

24 mars 2006
Hej har du kollat koplingen kan va att den e slut eller nån  driv knut som gått av bäst o lämna in på verkstad elle om du har nån kompis som mekar som kan kolla vad det e !
Eller urtrampningslager som e slut kan de vara  med  !
Mvh !

557 Inlägg
24 mars 2006
Trådstartare
Jag har frågat en kompis som är utbildad fordonmekaniker. Och han sa att det troligtvis är en drivknut som har gått sönder.

//Jerry

24 mars 2006
Fimpha skrev:
Jag har frågat en kompis som är utbildad fordonmekaniker. Och han sa att det troligtvis är en drivknut som har gått sönder.

Ok bättre om det e drivknut än koplingen lättare o byta ! Om de skulle va koplingen så måste motorn lyftas ur ! Men då vet du vad som e fel nu e de bara kolla noga så att de e drivknut o börja med byte !
Mvh ! Lycka till !   smile

557 Inlägg
24 mars 2006
Trådstartare
Ja, jag får värkligen hoppas på att det är drivknuten. smile

//Jerry

25 mars 2006
Fimpha skrev:
Ja, jag får värkligen hoppas på att det är drivknuten. smile

Ja hoppas att det e den ! Om de va koplingen så måste motorn släppas ner går inte lyfta ur om man byter kopling på de s40 de mycket jobb ! Be din kompis kolla på det så vet du säkert meddella sen hur det gick ! Mvh !

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
25 mars 2006
provat släppa upp kopplingen? tongue nej då.. tråkigt när grejjer går isönder.. sad

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

346 Inlägg
25 mars 2006
så där "funkade" min bil oxå men då var det ett stor hål i växellådan och en del olja på backen så jag visste vad probbet var då..men lycka till iaf

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

Sök