3990
Sök

Hjälp fort instrumentbelysning saab 9000 cse!

687 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
#1
Hej!
jag ska beställa lite lampor nu och behöver snabb hjälp vilken typ av lampa som sitter i mätarhuset på saab 9000 cse årsmodell -93. Ska betställa så fort jag får svar!

Mvh
Daniel

4 299 Inlägg
3 mars 2009
#2
Dom lampor som lyser upp själva mätarna är ju vanliga glassockelampor (w5w).
Sitter det även i klockan...


1 327 Inlägg
3 mars 2009
#3
De lamporna är nog inte så dyra. Kolla instruktionsboken, där står det nog vilka lampor det ska vara.. Skulle köpa dem på närmaste mack om jag var du.


687 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
#4
Funderar på blått sken? Hur gör man då eftersom det inte sitter i lampan det som gör färgen utan i någon form av skiva? Måste man byta skiva eller kan man köpa gula lampor, grönt+gult =blått? big_smile

687 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
#5
Come on smile

4 299 Inlägg
4 mars 2009
#6
Funkiee här på gorg satte bara i blåa dioder så lös de blått o fint smile

//Jacob


Saab älskare!
4 597 Inlägg
4 mars 2009
#7
precis, kolla under galleri o projek på min sida, så ser du, har på digital klockan o i mätarhuset, en jämförelse! smile

Mvh Patrik


687 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
#8
Funkiee skrev:
precis, kolla under galleri o projek på min sida, så ser du, har på digital klockan o i mätarhuset, en jämförelse! smile

Mvh Patrik

Hur gjorde du det?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
4 mars 2009
#9
ta loss toppen av instrumentbrädan, typ locket, sen så ser du klockans baksida, klockan kan du ploppa ut, o hastighetsmätaren kommer du åt utan o skruva loss, lätt som en plätt, skruva sedan loss sokeln o sen drar du ut lampan o sätter i en w5w diodlampa, finns billigt o bra på www.stylingwebben.se

har du mer frågor så kan du lägga till mig på msn: georgekenedy@msn.com

Mvh Patrik


687 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
#10
Funkiee skrev:
ta loss toppen av instrumentbrädan, typ locket, sen så ser du klockans baksida, klockan kan du ploppa ut, o hastighetsmätaren kommer du åt utan o skruva loss, lätt som en plätt, skruva sedan loss sokeln o sen drar du ut lampan o sätter i en w5w diodlampa, finns billigt o bra på www.stylingwebben.se

har du mer frågor så kan du lägga till mig på msn: georgekenedy@msn.com

Mvh Patrik

Trodde lamporna som satt i var vita jag... och skivor som gjorde färgen, men det kanske var fel då?


Sök