Hej! jag ska beställa lite lampor nu och behöver snabb hjälp vilken typ av lampa som sitter i mätarhuset på saab 9000 cse årsmodell -93. Ska betställa så fort jag får svar!
Funderar på blått sken? Hur gör man då eftersom det inte sitter i lampan det som gör färgen utan i någon form av skiva? Måste man byta skiva eller kan man köpa gula lampor, grönt+gult =blått?
ta loss toppen av instrumentbrädan, typ locket, sen så ser du klockans baksida, klockan kan du ploppa ut, o hastighetsmätaren kommer du åt utan o skruva loss, lätt som en plätt, skruva sedan loss sokeln o sen drar du ut lampan o sätter i en w5w diodlampa, finns billigt o bra på www.stylingwebben.se
har du mer frågor så kan du lägga till mig på msn: georgekenedy@msn.com
ta loss toppen av instrumentbrädan, typ locket, sen så ser du klockans baksida, klockan kan du ploppa ut, o hastighetsmätaren kommer du åt utan o skruva loss, lätt som en plätt, skruva sedan loss sokeln o sen drar du ut lampan o sätter i en w5w diodlampa, finns billigt o bra på www.stylingwebben.se
har du mer frågor så kan du lägga till mig på msn: georgekenedy@msn.com
Mvh Patrik
Trodde lamporna som satt i var vita jag... och skivor som gjorde färgen, men det kanske var fel då?