Elfel? i golf 3 GTi [elhiss]

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
4 mars 2009 · 1 948 Inlägg

Tjena! har en Golf 3 Gti -94. Som jag har lite problem med.. med just elhissarna, när man ska veva ner rutan höger fram så går den bara ner en liten bit sen stannar den, så får man trycka på knappen en gång till så går den en bit till sen stannar den igen, så får man göra för att både veva ner och upp rutan, och nu har även förardörrens elhiss börjat göra likadant, fast bara ibland?

Kan tillägga att bilen är utrustad med original larm, och fjärrstyrning till låset, med en funktion som gör att om man låser upp bilen snabbt efter att man låst den så vevas rutorna ner ca 2 cm, i ett "vädringsläge" typ, ifall man har barn/djur i bilen.

obs!!!!! rutorna går hela vägen ner och upp, fast man får trycka flera gånger.

Är det någon som har en idé om vad det kan vara för fel? Rutorna fram ska ju gå hela vägen ner automatiskt om man trycker "en gång", åtminstånne på förarsidan fram...

tack på förhand// aceshigh

Senast redigerat av AcesHigh666 (4 mars 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
4 mars 2009 · 1 948 Inlägg

ingen som har någon idé?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
decib3L Körv
4 mars 2009 · 3 535 Inlägg

Tyvärr är det ett vanligt fel på Golf 3.. Var helt enkelt glad för att det bara är en elhiss än sålänge tongue

Men det jag kan komma på är säkringar, knappen och framförallt el-motorn.

Truckdriving Man
ts85
4 mars 2009 · 729 Inlägg

Har faktiskt liknande problem med mina elhissar! Fast för mej är det så att rutan inte går att köra upp igen efter att man kört ner den... (Hände en gång när det störtregnade!) Sedan om man väntar ca 10 min kan man köra upp den...

AcesHigh: Du kan ju höra av dej om du finner någon lösning på problemet! wink

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
5 mars 2009 · 1 948 Inlägg

decib3L skrev:
Tyvärr är det ett vanligt fel på Golf 3.. Var helt enkelt glad för att det bara är en elhiss än sålänge tongue

Men det jag kan komma på är säkringar, knappen och framförallt el-motorn.

Jag utesluter motorn eftersom att den gör samma med den gammla motorn också(jag har bytt för den gamla wiren gick av) , säkringar? då borde dem väl lägga av helt?

en knapp kan ju inte vara så dyr, bägge rutorna fram sitter ju i en o samma "enhet" så den kanske spökar eftersom att även förarutan gör så ibland.

ingen som vet om det är något relä som går till elhissarna? eller sitter det inbyggt i kretskortet vid motorn?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
11 mars 2009 · 1 948 Inlägg

Bumpar tråden med förhoppningen att någon som vet, ser tråden.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Oxygen
12 mars 2009 · 629 Inlägg

Kanske behöver en kalibrering? Brukar vara hissa ner rutan helt och fortsätt hålla in knappen 10-20 sekunder, hissa upp rutan och fortsätt hålla in knappen 10-20 sekunder.

Kanske finns beskrivet i manualen?

DusanMandick Random Hero
12 mars 2009 · 4 047 Inlägg

kika kontakten mellan dörr o sjävla bilen, väldigt vanligt att den blir skadad

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
13 mars 2009 · 1 948 Inlägg

Oxygen skrev:
Kanske behöver en kalibrering? Brukar vara hissa ner rutan helt och fortsätt hålla in knappen 10-20 sekunder, hissa upp rutan och fortsätt hålla in knappen 10-20 sekunder.

Kanske finns beskrivet i manualen?

Tyvärr på tyska så jag hänger inte med, tror inte det står något om det i haynes heller, bytte elhiss bak o där funkar det som det ska, men tror ni att sladdarna blivigt skadade pga. många dörr-öppningar?

det liksom stannar inte som man kan tänka sig att det gör, när man skulle bryta strömmen... utan det klickar till ungefär som att det slår ifrån... ska testa kalibrerings idén, kan ju vara värt att testa även om det låter lite långsökt...

tackar för svaren!

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
chevelleoid
13 mars 2009 · 1 Inlägg

Det är inte så att det finns lite behov av smörjning och ev justering av fönsterhissmekanismen, skit i listen eller skadad löp-list. Känns iof som ett fel du redan kollat, men för mig känns det som att nått går tungt, värmeskyddet på fönsterhissmotorn löser ut, ev klämskyddet. Eftersom den går bit för bit lixom...

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
13 mars 2009 · 1 948 Inlägg

chevelleoid skrev:
Det är inte så att det finns lite behov av smörjning och ev justering av fönsterhissmekanismen, skit i listen eller skadad löp-list. Känns iof som ett fel du redan kollat, men för mig känns det som att nått går tungt, värmeskyddet på fönsterhissmotorn löser ut, ev klämskyddet. Eftersom den går bit för bit lixom...

Jo PRECIS! nått sånt verkar det som... men har bytt HELA paketet på dörren fram och testat med olika kretskort, och resulatet blir detsamma. tror den gjorde likadant även när jag hade den löst monterad i dörren, skulle kanske vara om det klämmer i spåren? men motorn låter inte som att den går trögt alls. utan det bara klickar till sen.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
amaxkombi
9 mars 2013 · 14 Inlägg

Bumpar trånsmile
Jag har xakt samma problem och har sökt förbrilt på nätet men hittar inget vettigt.
Vet att tråden är gammalt men gör ett försök.
Löste problemet sig och vad var felet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang