Jag krocka min bil idag i en garage tänkte kolla om det var mitt fel

volvo-s60-t5
4 mars 2009 · 508 Inlägg

_______         man kan också åka rakt fram jag är a.
          B
       _______ 

|    |               jag är a jag ska svänga åt vänster jag kör i 10 km/h i 10 väg hel plötsligt dyger bilen upp
| A |   
|    |               tvär bromsar hade tvättat bilen blöta däck han bara ta ner farten ungefär mellan 6 8 km/h
|    |               slira iväg och krock inte så farligt i min bil iallfall vem fel är det?

Catling Old School Ford
4 mars 2009 · 600 Inlägg

Alltså en 90 graders kurva? eller T-korsning?

Låter iallfall som högerregeln.

på beskrivningen är det ditt fel.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!
Ford Capri "ELD" (1981)
Ford Capri "Mk3 3.0l Essex" (1978)
decib3L Körv
4 mars 2009 · 3 535 Inlägg

Felet är ditt. Högerregel gäller i detta fallet.

Truckdriving Man
FugitivE BMW Power
4 mars 2009 · 2 362 Inlägg

Förstår inte riktigt bilden.. men är högerregeln på parkeringar etc.

BMW, bogsering med wire :/
TeedasT 100% ninja
4 mars 2009 · 342 Inlägg

gjorde samma sak en gång, jag fick skulden. om du körde 10 kmh så dyker bilar inte bara upp, då borde du kunna se den. du var nog ovaktsam också, men det borde du inte erkänna på papper.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
_GhostDriver_
5 mars 2009 · 107 Inlägg

Hur jag tolkar bilden så vill jag få det till högerregeln. alltså att det är ditt fel. Shit happens.

Mr_EmCom Med.lem
5 mars 2009 · 3 759 Inlägg

Fan va tråkit, typ samma grej hämde mig, fast jag krockade med en tegelvägg (den överlevde)

Jag trodde volvo-s60-t5 hade ABS.. 10-0 borde du kunnat stanna på bara nån meter.
Jag misstänker att du körde fortare.

En bild på skadorna vore intressant.

(Utgår från att du har en sån bil eftersom du har de som användarnamn...)

Senast redigerat av Mr_EmCom (5 mars 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
alain www.bimmerpower.org
5 mars 2009 · 3 995 Inlägg

man får beklaga det tyvär, det är du som får står för det.
Även om du befiner dig i en parkering med korsningar, det är höger regler som gäller.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
volvo-s60-t5
5 mars 2009 · 508 Inlägg

Catling skrev:
Alltså en 90 graders kurva? eller T-korsning?

Låter iallfall som högerregeln.

på beskrivningen är det ditt fel.

det såg ut som en korsniong och 90 graders svängning tror jag men bilen dök upp helt plötsligt den syndes inte och bilen sladda är det fortfarande mitt fel?

Mr_EmCom Med.lem
5 mars 2009 · 3 759 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:

Catling skrev:
Alltså en 90 graders kurva? eller T-korsning?

Låter iallfall som högerregeln.

på beskrivningen är det ditt fel.

det såg ut som en korsniong och 90 graders svängning tror jag men bilen dök upp helt plötsligt den syndes inte och bilen sladda är det fortfarande mitt fel?

Sladdade bilen du krockade med?
Hur fort körde han?

Spelar egentligen ingen roll då det var du som bröt mot högerregeln.

Skriv tydligare så vi förstår!

Senast redigerat av Mr_EmCom (5 mars 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
volvo-s60-t5
5 mars 2009 · 508 Inlägg

TeedasT skrev:
gjorde samma sak en gång, jag fick skulden. om du körde 10 kmh så dyker bilar inte bara upp, då borde du kunna se den. du var nog ovaktsam också, men det borde du inte erkänna på papper.

nej nej det gjorde jag inte det var en bil som stog parkerad vid vägen så jag såk inte sen när den dök upp helt plötsligt så tvär bromsade jag då sladdade det så tror du jag får skulden? om det är så jag blir vållande betalar jag min självrisk bara eller betalar jag min och den personens eller hur blir det men jag har 0 kr i tafikförsäkring självrisk

volvo-s60-t5
5 mars 2009 · 508 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Fan va tråkit, typ samma grej hämde mig, fast jag krockade med en tegelvägg (den överlevde)

Jag trodde volvo-s60-t5 hade ABS.. 10-0 borde du kunnat stanna på bara nån meter.
Jag misstänker att du körde fortare.

En bild på skadorna vore intressant.

(Utgår från att du har en sån bil eftersom du har de som användarnamn...)

den är inlämnad på plåt verkstad  aa det är en volvo s60 t5 nej men jag tvär bromsa när helt plötsligt bilen dök upp från den bilen som stog parkerat på sidan av vägen då tvär bromsa jag och bilen var ny tvättad blöta däck och dubbade då sladdade det jag tror den personen var på hög hastighet och jag krockade mellan 6-8 km/h

båge montör och hobby mekaniker
5 mars 2009 · 2 672 Inlägg

egentligen helt onödigt att vi sitter här och spekulerar å tror å tycker om du har orsakat eller den andra.. ta det med försäkringsbolaget eller med varandra!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
volvo-s60-t5
5 mars 2009 · 508 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

volvo-s60-t5 skrev:

Catling skrev:
Alltså en 90 graders kurva? eller T-korsning?

Låter iallfall som högerregeln.

på beskrivningen är det ditt fel.

det såg ut som en korsniong och 90 graders svängning tror jag men bilen dök upp helt plötsligt den syndes inte och bilen sladda är det fortfarande mitt fel?

Sladdade bilen du krockade med?
Hur fort körde han?

Spelar egentligen ingen roll då det var du som bröt mot högerregeln.

Skriv tydligare så vi förstår!

han kanske var uppe i 20 25 km/h min bil sladdade  efter som den dök helt plötsligt så tvär bromsa slirrade kanske halv meter o smash

Prolac
5 mars 2009 · 123 Inlägg

skicka in skadeanmällan till ditt försäkringsbolag o där får du beskriva felet även så e det de som bedömmer ifall du e vållande eller ej.lycka till

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
Prolac
5 mars 2009 · 123 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:

Catling skrev:
Alltså en 90 graders kurva? eller T-korsning?

Låter iallfall som högerregeln.

på beskrivningen är det ditt fel.

det såg ut som en korsniong och 90 graders svängning tror jag men bilen dök upp helt plötsligt den syndes inte och bilen sladda är det fortfarande mitt fel?

hur kan du bedömma hans hastighet då du ej såg han?hmm

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
volvo-s60-t5
5 mars 2009 · 508 Inlägg

i såfall  om det är mitt fel jag pröjsar bara mitt själv risk va om jag har 0kr i trafik fösäkring men om det är mitt fel så betalar jag ändå slant va?

DaAddez Volvofreak
5 mars 2009 · 356 Inlägg

Vad har du för försäkring på din bil?

// Andreas
S40N T5-04
MarcusL #2573
5 mars 2009 · 1 489 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Skriv tydligare så vi förstår!

Tydligare? Han krockade ju i en garage, det är la tydligt nog wink

Ang att du inte kunde stanna från 10km/h för att du tvättat bilen låter rent löjligt. Körde du bara i 10-15km/h så spelar det ingen roll att du tvättat bilen, sålänge du inte smorde in däcken i olja?!

Senast redigerat av MarcusL (5 mars 2009)

• Även den starka måste ta i när han skiter
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
5 mars 2009 · 2 252 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:

TeedasT skrev:
gjorde samma sak en gång, jag fick skulden. om du körde 10 kmh så dyker bilar inte bara upp, då borde du kunna se den. du var nog ovaktsam också, men det borde du inte erkänna på papper.

nej nej det gjorde jag inte det var en bil som stog parkerad vid vägen så jag såk inte sen när den dök upp helt plötsligt så tvär bromsade jag då sladdade det så tror du jag får skulden? om det är så jag blir vållande betalar jag min självrisk bara eller betalar jag min och den personens eller hur blir det men jag har 0 kr i tafikförsäkring självrisk

alltid ditt fel oavsett  om man kom tvärsan för de var du som bröt mot högerregel, DU skulle ha varit MER uppmärksam och sen körde du snabbare än 10km/h för hade du kört 10km/h hade du kunnat stanna på ca 2meter?! kanske mer, för de är tänkt att man ska ha grepp även med blöta däck om du nu inte kör med rally slicks roll

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang