4063
Sök

Klä in fjäderbensstag?

811 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#1
Har fixat ett fjäderbenstag från en Skoda Felicia men det är fyrkantigt "rör" så det är ju inte så snyggt kan man klä det med något så det blir snyggare? eller skall jag kapa det och svetsa dit ett vanlig rör?

Skall sitta på chevan

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
5 mars 2009
#2
Rosa ludd? Klart du kan klä det.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

811 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#3
-Mackan- skrev:
Rosa ludd? Klart du kan klä det.

det är ingen epa yikes

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Med.lem
3 759 Inlägg
5 mars 2009
#4
rough_boy skrev:
-Mackan- skrev:
Rosa ludd? Klart du kan klä det.

det är ingen epa yikes

Haha feta dissen! big_smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Meister
6 763 Inlägg
5 mars 2009
#5
rough_boy skrev:
-Mackan- skrev:
Rosa ludd? Klart du kan klä det.

det är ingen epa yikes

berretan är väll ingen bil man öppnar huven på ändå så de kan lika gärna vara en 4kantigt rör


517 Inlägg
5 mars 2009
#6
klä in det i fjädrar ?? big_smile big_smile big_smile haha

(ursäkta min taskiga humor..)


517 Inlägg
5 mars 2009
#8
sir_daniel skrev:
drapera i kolfiber? lacka?

Kolfiber är sällan fult  big_smile


811 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#9
camaro67 skrev:
rough_boy skrev:
-Mackan- skrev:
Rosa ludd? Klart du kan klä det.

det är ingen epa yikes

berretan är väll ingen bil man öppnar huven på ändå så de kan lika gärna vara en 4kantigt rör

Beror sig väl på hur motorutrymmet ser ut i övrigt, e väl ingen fan som vill glo på en volvomotor frivilligt heller

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

627 Inlägg
5 mars 2009
#10
rough_boy skrev:
camaro67 skrev:
rough_boy skrev:

det är ingen epa yikes

berretan är väll ingen bil man öppnar huven på ändå så de kan lika gärna vara en 4kantigt rör

Beror sig väl på hur motorutrymmet ser ut i övrigt, e väl ingen fan som vill glo på en volvomotor frivilligt heller

lol

We Ride Togheter, We Die Togheter!

1 675 Inlägg
5 mars 2009
#11
rough_boy skrev:
camaro67 skrev:
rough_boy skrev:

det är ingen epa yikes

berretan är väll ingen bil man öppnar huven på ändå så de kan lika gärna vara en 4kantigt rör

Beror sig väl på hur motorutrymmet ser ut i övrigt, e väl ingen fan som vill glo på en volvomotor frivilligt heller

finns där kolfiber går det att titta big_smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
5 mars 2009
#12
Frågan är inte "Kan man klä in det?" Utan den egentliga frågan är "Varför skulle man inte kunna klä in det?"
Senast redigerat av -Mackan- (5 mars 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

811 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#13
-Mackan- skrev:
Frågan är inte "Kan man klä in det?" Utan den egentliga frågan är "Varför skulle man inte kunna klä in det?"

frågan är "Vad man skall klä in det med"

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

3 059 Inlägg
5 mars 2009
#14
Lägg upp en bild på ditt stag så vi får se hur de ser ut då !

Finns många snygga som har lite fyrkantsprofil.. Omöjligt att avgöra läget för ditt utan bild.

Hade jag haft som dig så hade jag polerat upp det bara och slängt på klarlack.
Eller det kanske inte är av alu? Eller kanske tillomed himmasnickrat?
Senast redigerat av Smajly (5 mars 2009)


Fire And Silk
2 254 Inlägg
5 mars 2009
#15
Smajly skrev:
Lägg upp en bild på ditt stag så vi får se hur de ser ut då !

Finns många snygga som har lite fyrkantsprofil.. Omöjligt att avgöra läget för ditt utan bild.

Hade jag haft som dig så hade jag polerat upp det bara och slängt på klarlack.
Eller det kanske inte är av alu? Eller kanske tillomed himmasnickrat?

Nej, det sitter där original och är ett svart fyrkantsrör precis som han säger.


Kolfiber.
Högglanspolera.
Bilens färg.
Krom.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.


Sök