3492
Sök

Nyörjar-renovering av 245 tic

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
1 april 2009
Pinnbultar kan du köpa på Volvo eller hos din närmaste bildelssäljare. Köp en ny turbo istället, skulle bli bättre på denna container.

Lev livet, det kan ta slut fort

87 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/43107/641269_9s3zbp.jpg
Rensad smile ser rätt rå ut..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43107/641271_35zmg7.jpg
B21ET

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43107/641289_6djqfa.jpg
Ventilputs på g

got stance?
546 Inlägg
29 april 2009
nice projekt kommer nog bli bra!!

夢の力

908 Inlägg
29 april 2009
mycket rolig läsning, kommer följas smile

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
29 april 2009
det var ingen b23 som tidigare ägare påstått eller?

tänkte på detta du skrev:

ägaren innan mig sa att ett volvofreak hade haft bilen innan honom o satt i en b23et o renoverat motorn men de här ser inte ut att vara renoverat någonsin tongue
Senast redigerat av SoL (29 april 2009)

214 Inlägg
1 maj 2009
Tycker att du gör ett kanonjobb smile bra att du går igenom motorn! Tycker dock inte att du ska sänka den så mycket som du gjort i photoshopen. Den får lätt en "sletstämpel" då enligt mig, och det vore tråkigt med det jobbet du lägger ner!

Lycka till smile Mvh Calmestrand

Forummoderator
26 471 Inlägg
1 maj 2009
calmestrand skrev:
Tycker att du gör ett kanonjobb smile bra att du går igenom motorn! Tycker dock inte att du ska sänka den så mycket som du gjort i photoshopen. Den får lätt en "sletstämpel" då enligt mig, och det vore tråkigt med det jobbet du lägger ner!

Angående sänkningen så lägger jag en röst här jag också. Sänk inte så mycket. Lagomt är perfekt smile
Förresten..är det 214-3-lacken du har? tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 163 Inlägg
2 maj 2009
En till röst på att den inte ska klapp sänkas.

Med tanke på motorjobbet så lägg pengar på en fin sänknings sats istället, tänk på att du oftast får ta ett halvt varv extra fram på sänkningssatser då dom annars lätt får lite pilsner stuk.

Mvh

2 122 Inlägg
2 maj 2009
_HRC_ skrev:
Dag 2

Började kolla lite kablage ida, började med att dra bort 2 kablar som gick till bagaget från batteriet , som inte var inkopplade i något :S sen blev de lite annat med smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/43107/587180_6404mi.jpg
Okej.. 1 = Säkringsbox, går in en röd sladd från kabelhärvan som går in i Hella-boxen ( första bilden) sladden som går ut "uppåt" går till "3" . kan de vara ständig + ?
2 = kan vara relä,syresensor men har ingen aning direkt,Någon som vet?
3 = Verkar bara vara en + förgrening, går några röda kablar in i den.
4 = ?????? NO IDÉ ?
5 = lyckades läsa till mig att det är tändningsmodulen
6 = läste att den skulle vara ett impulsrelä till turbon? ?? relä till vad? är det ett relä till magnet/solenoidventilen? som ökar laddet vid 4500rpm?

Allt för idag smile hoppas någon har svar på mina luddiga frågor tongue Hade gött!

tror att nummer 4 är hel/halv ljus relät

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

87 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
SoL skrev:
det var ingen b23 som tidigare ägare påstått eller?

tänkte på detta du skrev:

ägaren innan mig sa att ett volvofreak hade haft bilen innan honom o satt i en b23et o renoverat motorn men de här ser inte ut att vara renoverat någonsin tongue

Nae det var ju inte de sen.. så han myttade rätt rejält. men det gör inte mig så mkt smile

87 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
calmestrand skrev:

Tackar så mycket ! smile Nae jag har också fått andra tankar om det.. så jag köpte lite billigare sänkningssats från racimex som jag tänkte sätta på sen smile men jag lyfte upp dammskyddet som sitter på dämparen häromdan o fy F*N va feta dämpare de är på tongue tjocka som bara den tongue ska lägga upp bild på de så småningom : )

Tack för svaret : )

87 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
AirOne skrev:
calmestrand skrev:

Angående sänkningen så lägger jag en röst här jag också. Sänk inte så mycket. Lagomt är perfekt smile

Eeehm... tongue vet inte alls vad lacken heter? har inte kollat tongue men det är typ samma färg som biltemas mörkgråmetallic ;D hehe. det enda jag vet att den heter antricitgrå : )

Forummoderator
26 471 Inlägg
4 maj 2009
_HRC_ skrev:
AirOne skrev:
calmestrand skrev:

Eeehm... tongue vet inte alls vad lacken heter? har inte kollat tongue men det är typ samma färg som biltemas mörkgråmetallic ;D hehe. det enda jag vet att den heter antricitgrå : )

Ah okej..skrämmande lik min i alla fall smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
4 maj 2009
Najs projekt! inte många 245 tic som finns kvar.. wink

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

87 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/43107/646895_tkbs1x.jpg
nya ringar smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43107/646903_ibswdp.jpg
nya lager big_smile ^^

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43107/646946_lea7rd.jpg
stakar o kolvar på väg i smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43107/646956_2rqi6a.jpg
Specialverktyg big_smile

87 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
AirOne skrev:
_HRC_ skrev:
AirOne skrev:

Ah okej..skrämmande lik min i alla fall smile

Aha okej, men det är möjligt att det är samma färg. står färgkoden i motorrummet? : )

87 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Nichlas_H skrev:
Najs projekt! inte många 245 tic som finns kvar.. wink

Tack tack! ne synd de.. wink

97 Inlägg
5 maj 2009
jag röstar nog för att du inte ska sänka den. jag sänkte min gamla 245 turbo och när man gasar på så slår kardanen i golvet om det är för låg. inget jag gärna gör om. riktigt najs projekt lycka till i fortsättningen

lever mitt liv i bredställ omgiven av däckrök

Försöker iaf
1 998 Inlägg
5 maj 2009
_rockabilly86_ skrev:
jag röstar nog för att du inte ska sänka den. jag sänkte min gamla 245 turbo och när man gasar på så slår kardanen i golvet om det är för låg. inget jag gärna gör om. riktigt najs projekt lycka till i fortsättningen

Håller med sänk inte för mycket. Kommer ta i om du har grova kardanen.

Annars ser allt riktigt bra ut. Tummen upp smile

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Jackass
802 Inlägg
5 maj 2009
Bra jobbat! Tummen upp hela vägen!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

Sök