Körkort osv

K1NG3N
8 mars 2009 · 557 Inlägg

Hejsan. Finns nog säkert mer som ska ta körkortet i år eller dom närmsta åren som har lite funderingar.

Vad är det viktigaste man ska tänka på vid tex; teoriprovet och uppkörningen? Förutom d.v.s ta rätt svar. Finns nog trix som ni har gjort för att komma ihåg dessa saker.

FLindgren
8 mars 2009 · 5 089 Inlägg

plugga plugga plugga... och köra köra köra..

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
K1NG3N
8 mars 2009 · 557 Inlägg

Haha, jodå. Här pluggas det och körs de för fulla muggar. Har ett program med lite kunskapsfrågor och vägmärken. Skulle de kunna vara en bra sak för att plugga?

H3dlund Med lem
8 mars 2009 · 1 127 Inlägg

Läs teoriboken ett par gånger, kör igenom bonniers körkortsprogram på datorn. Och övningskör Så mycket du kan..

K1NG3N
8 mars 2009 · 557 Inlägg

Okej. Finns det mer goda råd? smile

Evil_90 +Uppfinnare+
8 mars 2009 · 643 Inlägg

Läs den boken som heter just körkortsboken, vet inte om du har den. Men den är jättebra med både bilder och text så att man fattar bra smile

Senast redigerat av Evil_90 (8 mars 2009)

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
kimish
8 mars 2009 · 182 Inlägg

backa runt hörn tills att du kräks

K1NG3N
8 mars 2009 · 557 Inlägg

Har alla böcker färdigt.

Ranta
8 mars 2009 · 162 Inlägg

Läs boken som alla säger om du känner för det. själv läste jag max 20 sidor, och använde bonniers program på datorn o de funka kanon! Lycka till!

Mazda Rx7 "Efini" (1993)
Hamilton
8 mars 2009 · 8 864 Inlägg

Att bara läsa sig till saker är svårt, praktik är ett måste.
Ut och åk med någon lite borde du snappa upp även fast du inte får köra själv.

Fotograf på tierpidag.se
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
8 mars 2009 · 2 252 Inlägg

Känn lugnet och håll skallen kall

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Rquired Allmänt envis
8 mars 2009 · 12 512 Inlägg

Kör tills du känner dig säker bakom ratten, känner du dig 100% säker när du övningskör försvinner det fort när du sitter där med instruktörn. Så det gäller att veta hur man reagerar och vara säker i sig själv.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
sjovold Wolfman Cruisers
8 mars 2009 · 1 258 Inlägg

ja ska skriva på onsdag å köra upp på torsadg å ja har bokstavligt talat bott på körskolan tongue har nog alldrig läst så här mycke i hela mitt liv tongue å kör så mycke ja kan big_smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING
heltcp Trucker
8 mars 2009 · 30 Inlägg

Använd ditt sunda förnuft.  fundera på vad du tycker är jobbigt när du kör. öva mycke på de. har du svårt att köra rakt fram.   kör då rakt fram.  LÄS och förstå frågorna innan du svarar på teoriprovet.  skumma inte igenom dom.  dom har ofta små fula knep för sig.  orden Bör och Ska har väldigt olika betydelse på teoriprovet.

K1NG3N
8 mars 2009 · 557 Inlägg

Tackar smile

Sanizz
8 mars 2009 ·

Har en massa tips! några av dom är:

Börja först med att läsa boken.
Sen kan du göra tester hos körskolan på deras datorer. (Klarar du dom klarar du teoriprovet 110%)
Sen att övningköra mycket och variera körningen. Ta hjälp av den lilla gröna boken man får med när man köper bökerna om du har den? (står massa bra saker, samt vad du kan träna på) tex start i uppförsbacke, eco driving m.m

Mäki Långsam Perfektionist
8 mars 2009 · 4 800 Inlägg

Tänk logiskt och stressa inte så löser det sig.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
jerry885
8 mars 2009 · 77 Inlägg

TeamNorrland skrev:
Hejsan. Finns nog säkert mer som ska ta körkortet i år eller dom närmsta åren som har lite funderingar.

Vad är det viktigaste man ska tänka på vid tex; teoriprovet och uppkörningen? Förutom d.v.s ta rätt svar. Finns nog trix som ni har gjort för att komma ihåg dessa saker.

ladda ner str programmet, det är det dom har på körskolorna.
kör det tills du får alla rätt typ 4-5gånger irad. Då klarar du teoriprovet lätt smile
Sen uppkörningen, det är väl bara att köra tills du känner dig säker! Jag skakade som en galning innan min uppkörning men så fort jag satte mig i bilen så var jag hel lugn.

lycka till smile

LillRagge Med Lem
8 mars 2009 · 29 Inlägg

plugga INTE dagen innan teorin, för annars är det risk för huvudbry....provade själv det smile

MINSKA DÖDSOLYCKORNA PÅ VÅRA VÄGAR! Kör på trottoaren.
Volvo 944 GLT 16V "Sladdaren" (1991)
Volvo 744 GLE "Nafsen" (1988)
Pontiac Catalina "Cåta lina" (1966)
Janken Driver
8 mars 2009 · 2 111 Inlägg

Kör bonniers som flera sagt, samt övningskör smile!. Räckte för mig. Gjorde nån pärm på körskolan för att man var tvungen också om jag minns rätt.

Lycka till! smile

MVH Janken

Som går o söver nu.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang