Inför:VSCM GrandOpening2009/SpringbreakEVENT på lördag över 100 bilar,grill,utställning,DBtävling,tipsrunda,fina priser!

Eberlund VW Ägare
10 mars 2009 · 1 011 Inlägg

Anmäld Ses där. smile

btw. Hur motiverar ni att det är dyrare att komma in som utställare än besökare? Tycker det borde vara tvärt om. Ska man inte gynna utställarna eftersom vad är en utställning utan bilar?

Senast redigerat av Eberlund (10 mars 2009)

Henrik Eberlund
DeFlo
10 mars 2009 · 514 Inlägg

Måste man ha en riktigt ombyggd bil eller räcker min smile

BMW = Bil Med Wasakredit
RichiB
10 mars 2009 · 1 866 Inlägg

Eberlund skrev:
Anmäld Ses där. smile

btw. Hur motiverar ni att det är dyrare att komma in som utställare än besökare? Tycker det borde vara tvärt om. Ska man inte gynna utställarna eftersom vad är en utställning utan bilar?

1: Det är endast jag och min polare som ordnar allt gällande vscm, på vår fritid! Vi får inte 1 krona för detta av någon annars! Vi gör detta för att vi tycker det e kul. Men det är mindre kul att behöva punga ut med massa pengar för alla andras skull! Det e inte gratis o driva VSCM o inte heller gratis att ha ett event! Massor med utgifter, pokaler, tält, material, hyra av plats, utrustning, crew, kläder, reklam, plakat, flyers...... o massa annat!
Utställaren betalar lite mer eftersom han har chans att komma från eventet med ett pris, det har inte besökaren. Och priset måste vi bekosta ur egen ficka.
Om VSCM finns kvar om några år så kanske det blir annorlunda eftersom då blir vi mer etablerade och en del företag kanske skjuter till pengar så vi kan ha dessa events! :-)
Men just nu tar vi pengar ur egen ficka o det e inte alls kul! Men vi gör det för att vi älskar bilar o motorer :-)
Min målsättning är såklart att kunna släppa in alla gratis i framtiden. Men tyvärr går inte det just nu!!!
Inte minst hemsidan är en kostnat på en bra bit över 10000:-!! ;-)


Hoppas du förstår ;-)
FIck din anmälan o har svarat!
Du e varmt välkommen! :-)

RichiB
10 mars 2009 · 1 866 Inlägg

DeFlo skrev:
Måste man ha en riktigt ombyggd bil eller räcker min smile

Man ska ha en ganska ombyggd bil tycker jag! Inte bara en vinge o snygga fälgar eller något liknande hehe
Men du får gärna anmäla dig så kan jag ha dig som reserv om du vill :-)
Anmäla sig kan man ju alltid göra! :-)

Lycka till med din bil :-)

Eberlund VW Ägare
10 mars 2009 · 1 011 Inlägg

RichiB skrev:

Eberlund skrev:
Anmäld Ses där. smile

btw. Hur motiverar ni att det är dyrare att komma in som utställare än besökare? Tycker det borde vara tvärt om. Ska man inte gynna utställarna eftersom vad är en utställning utan bilar?

1: Det är endast jag och min polare som ordnar allt gällande vscm, på vår fritid! Vi får inte 1 krona för detta av någon annars! Vi gör detta för att vi tycker det e kul. Men det är mindre kul att behöva punga ut med massa pengar för alla andras skull! Det e inte gratis o driva VSCM o inte heller gratis att ha ett event! Massor med utgifter, pokaler, tält, material, hyra av plats, utrustning, crew, kläder, reklam, plakat, flyers...... o massa annat!
Utställaren betalar lite mer eftersom han har chans att komma från eventet med ett pris, det har inte besökaren. Och priset måste vi bekosta ur egen ficka.
Om VSCM finns kvar om några år så kanske det blir annorlunda eftersom då blir vi mer etablerade och en del företag kanske skjuter till pengar så vi kan ha dessa events! :-)
Men just nu tar vi pengar ur egen ficka o det e inte alls kul! Men vi gör det för att vi älskar bilar o motorer :-)
Min målsättning är såklart att kunna släppa in alla gratis i framtiden. Men tyvärr går inte det just nu!!!
Inte minst hemsidan är en kostnat på en bra bit över 10000:-!! ;-)


Hoppas du förstår ;-)
FIck din anmälan o har svarat!
Du e varmt välkommen! :-)

Okey! Jag köper det svaret. Tycker inte att 50kr är någon att tjata om men var bara nyfiken varför det var uställarna som betala mest. Men det tycker jag att du besvara bra. Tack för ett bra svar.

Ses den 2:e Maj. smile

Henrik Eberlund
Stefan Elg Saab Viggen MC Yellow
10 mars 2009 · 329 Inlägg

Trevligt. Kommer och kollar till er!! 
Mvh

RichiB
10 mars 2009 · 1 866 Inlägg

Eberlund skrev:

RichiB skrev:

Eberlund skrev:
Anmäld Ses där. smile

btw. Hur motiverar ni att det är dyrare att komma in som utställare än besökare? Tycker det borde vara tvärt om. Ska man inte gynna utställarna eftersom vad är en utställning utan bilar?

1: Det är endast jag och min polare som ordnar allt gällande vscm, på vår fritid! Vi får inte 1 krona för detta av någon annars! Vi gör detta för att vi tycker det e kul. Men det är mindre kul att behöva punga ut med massa pengar för alla andras skull! Det e inte gratis o driva VSCM o inte heller gratis att ha ett event! Massor med utgifter, pokaler, tält, material, hyra av plats, utrustning, crew, kläder, reklam, plakat, flyers...... o massa annat!
Utställaren betalar lite mer eftersom han har chans att komma från eventet med ett pris, det har inte besökaren. Och priset måste vi bekosta ur egen ficka.
Om VSCM finns kvar om några år så kanske det blir annorlunda eftersom då blir vi mer etablerade och en del företag kanske skjuter till pengar så vi kan ha dessa events! :-)
Men just nu tar vi pengar ur egen ficka o det e inte alls kul! Men vi gör det för att vi älskar bilar o motorer :-)
Min målsättning är såklart att kunna släppa in alla gratis i framtiden. Men tyvärr går inte det just nu!!!
Inte minst hemsidan är en kostnat på en bra bit över 10000:-!! ;-)


Hoppas du förstår ;-)
FIck din anmälan o har svarat!
Du e varmt välkommen! :-)

Okey! Jag köper det svaret. Tycker inte att 50kr är någon att tjata om men var bara nyfiken varför det var uställarna som betala mest. Men det tycker jag att du besvara bra. Tack för ett bra svar.

Ses den 2:e Maj. smile

Gött!
Sen kan jag tillägga att hade vi tagit 50:- för besökarna istället så hade det nog inte kommit lika många .... Detta eftersom eventet inte är tillräckligt känt/etablerat....
Men förhoppningsvis så blir det, det i framtiden :-)
Ju mer pengar vi får in ju bättre blir eventen! :-)

RichiB
10 mars 2009 · 1 866 Inlägg

Stefan Elg skrev:
Trevligt. Kommer och kollar till er!! 
Mvh

Ja det hoppas jag! :-)
Tycker du ska försöka fixa lite reklamblad/lappar som vi kan dela ut på eventet! Kanske en lapp där det står att ni har öppet o lite extraerbjudanden just den dagen kanske! Kommer ju nog röra sig en del folk i trakterna hehe..
Fixar du lappar så hjälper jag dig med utdelning o så... :-)

ha de gött!
lycka till med bilen!

RichiB
10 mars 2009 · 1 866 Inlägg

kan även meddela att ni som e nyfikna på vem som anmält sig o blivit uttagen kan kolla på följande sida!
http://www.vscm.se/event_registration.php

Jezzzz Bilintresserad
11 mars 2009 · 20 Inlägg

Börjar ploppa in fler o fler anmälningar ser jag :-)
Riktigt nice!!!

daajvid Elektriker
11 mars 2009 · 1 138 Inlägg

ser bra ut:D kommer nog bli riktigt trevlig idag.. mitt projekt fortlöper allt mer för att bli klar tills de e dax;)

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
Spinnix Photographer
12 mars 2009 · 102 Inlägg

Hmm har inte sebbe anmält sig? (Static35)
Man betalar på plats som besökare va?

Mvh

RichiB
13 mars 2009 · 1 866 Inlägg

Spinnix skrev:
Hmm har inte sebbe anmält sig? (Static35)
Man betalar på plats som besökare va?

Mvh

japp självklart på plats! :-)
Sebbe lär mog inte ställa ut... har för mig han sa att hans bil inte är i utställningsskick just nu!
Synd för den är riktigt grym :-)

peterholm
13 mars 2009 · 216 Inlägg

ok då kommer jag med å spelar lite för er

Volvo V70 r-design "R-design" (2011)
RichiB
13 mars 2009 · 1 866 Inlägg

peterholm skrev:
ok då kommer jag med å spelar lite för er

nice nice...
glöm inte anmäla dig till Tony ljudbyggaren i god tid! www.ljudbyggaren.se

busfabror www.ljudbyggaren.se
14 mars 2009 · 504 Inlägg

Hell YEAAHHH !!!!......Vi ses där.....verkar som det kan bli GALET !!!

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
RichiB
15 mars 2009 · 1 866 Inlägg

Nu är snart 50% av platserna tagna! :-)

_paulsson_
15 mars 2009 · 35 Inlägg

kan ju räkna in lilla mig oxå... HÄR SKA SPELAS!!!!!!!   håll i hatten holmis...

Chrysler 300C "bruksbilen." (2005)
apoteket00 trucken
15 mars 2009 · 563 Inlägg

_paulsson_ skrev:
kan ju räkna in lilla mig oxå... HÄR SKA SPELAS!!!!!!!   håll i hatten holmis...

då säger jag att ni kan ta av er hatten, det är inte lönt att ha den på

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
peterholm
15 mars 2009 · 216 Inlägg

apoteket00 skrev:

_paulsson_ skrev:
kan ju räkna in lilla mig oxå... HÄR SKA SPELAS!!!!!!!   håll i hatten holmis...

då säger jag att ni kan ta av er hatten, det är inte lönt att ha den på

jaså ska du spela från åss då eheheh

Volvo V70 r-design "R-design" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang