5217
Sök

När Ni Tar Bilder På Bilen !?

451 Inlägg
26 mars 2006
Trådstartare
ja undrar en sak bara när ni tar bilder på era bilar , tar ni bilderna flashen På eller Av , använder ni flashen ?

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

dARKiE
5 031 Inlägg
26 mars 2006
Jadu, jag brukar ta ett kort med flash och ett utan sen tar jag det som blev bäst..
kolla gärna in mina bilder.  när det är mörkt måste jag dock stå under någon välbelyst väg och använda flash annars syns inte bilen alls.. kameran funkar bara bra i dagsljus..
Senast redigerat av Darkie (26 mars 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

451 Inlägg
26 mars 2006
Trådstartare
när jag kollar på andras bilder så ser man xenon ljuset , när ja tar bild på mina xenon så ser man inte :S

9 108 Inlägg
26 mars 2006
Blixt suger! Man ska ha stativ och längre slutartid istället.. Se på t.ex. bilderna i mörkret på min bil, dom är tagna i KOLSVART mörker med bara neonet tänt, och typ 30 sekunders slutartid och bilderna får mycket bättre färger och grymt ljus.. Blixt bara förstör..

http://www.garaget.org/?car=776&image=77337

1 436 Inlägg
26 mars 2006
Stativ, trådutlösare, ISO 100, Bländare 8, Så mycket vidvinkel som möjligt, INGEN BLIXT. Är väl rätt standard har jag fått för mig.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Administratör
11 968 Inlägg
26 mars 2006
Caffe skrev:
Stativ, trådutlösare, ISO 100, Bländare 8, Så mycket vidvinkel som möjligt, INGEN BLIXT. Är väl rätt standard har jag fått för mig.

Är det så? smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

451 Inlägg
26 mars 2006
Trådstartare
hehe big_smile

1 453 Inlägg
26 mars 2006
Caffe skrev:

ISO 100? Beror väl på ljusförhållandet...
Stativ till min Ixus 750? HA!

Sök