Tonade rutor besiktning

kirrez
8 mars 2009 · 15 Inlägg

Har tonade sidorutorfram och undrar om det är bara att dra ner rutorna och dra ut säkringen på besiktningen ? går det hem eller är det bara att åka till skoten och köpa nya sidorutor fram för besiktningen??

Mvh Daniel

Eberlund VW Ägare
8 mars 2009 · 1 011 Inlägg

Snälla. Använd sökfunktionen. Sökfunktionen finns till för att vi ska slippa samma fråga varje dag....

Henrik Eberlund
Fetazde Kombi-Nation
8 mars 2009 · 289 Inlägg

Eberlund skrev:
Snälla. Använd sökfunktionen. Sökfunktionen finns till för att vi ska slippa samma fråga varje dag....

Säger samma sak... men för att vara lite snällare...

Skaffa nya rutor för dina var lite väl mörka... annars kan du ju alltid testa o se om besiktningsmannen märker skillnad på det tongue

lycka till

Rspeter Audi A5 quattro driver.
8 mars 2009 · 2 203 Inlägg

kirrez skrev:
okej läs inte det då så slipper du se det? sök sj så ser du inte allt skit.. jag har gjort det med

Hade du sökt så hade du inte startat denna onödiga tråd. Din fråga kommer ju varje vecka.

bollen1986
9 mars 2009 · 3 714 Inlägg
"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
kirrez
9 mars 2009 · 15 Inlägg

orka störa sig så på det..

mastrovious
9 mars 2009 · 627 Inlägg

bollen1986 skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=35214
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104752

Testade sökfunktionen som fungerar utmärkt smile

Bra gjort, VISA vart dom andra trådarna finns.

We Ride Togheter, We Die Togheter!
Mr_EmCom Med.lem
9 mars 2009 · 3 759 Inlägg

kirrez skrev:
orka störa sig så på det..

Ja, varför ska du slippa undan bara för du är lat?

Eller tycker du din frånga om tonade rutor var mycket viktigare än de andra 40 som frågat?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
azid Det som inte dödar gör ont
9 mars 2009 · 2 668 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

kirrez skrev:
orka störa sig så på det..

Ja, varför ska du slippa undan bara för du är lat?

Eller tycker du din frånga om tonade rutor var mycket viktigare än de andra 40 som frågat?

klart han gör... så får han ju chansen att visa upp bilen  lite... vet man inte att man inte får ha tonade sidoframrutor ska man inte ha körkort. det ska införas i teorin tycker jag lol

2slow
Doctor
9 mars 2009 · 90 Inlägg

kommer tyvärr inte funka att dra ut säkringen, finns bara två alternativ, antingen dra av toningen eller byta rutor..

Janosch
9 mars 2009 · 205 Inlägg

Argy skrev:
kommer tyvärr inte funka att dra ut säkringen, finns bara två alternativ, antingen dra av toningen eller byta rutor..

Han har säkert handvev ändån wink


Nej men, tror du att säkringsknepet funkar? Det blir ju bara ombesiktning.....
Jag har många polare som köpt billiga rutor på skroten, just för besiktningen. Det är det enda rätta.

Doctor
9 mars 2009 · 90 Inlägg

Janosch skrev:

Argy skrev:
kommer tyvärr inte funka att dra ut säkringen, finns bara två alternativ, antingen dra av toningen eller byta rutor..

Han har säkert handvev ändån wink


Nej men, tror du att säkringsknepet funkar? Det blir ju bara ombesiktning.....
Jag har många polare som köpt billiga rutor på skroten, just för besiktningen. Det är det enda rätta.

Det ända rätta är att plocka bort toningen, för där ska inte finnas någon toning överhuvudtaget..

kirrez
9 mars 2009 · 15 Inlägg

jag vet att det är olagligt att ha som jag har.. jag är inte dum i huvudet.. men frågan var om det går hem att dra ner rutorna och dra ut säkringen eller inte.. är det konstigt att fråga eller ? och jag är jävligt lat är det något problem med det? olagligt det med eller?

Mvh Daniel

Mr_EmCom Med.lem
9 mars 2009 · 3 759 Inlägg

kirrez skrev:
jag vet att det är olagligt att ha som jag har.. jag är inte dum i huvudet.. men frågan var om det går hem att dra ner rutorna och dra ut säkringen eller inte.. är det konstigt att fråga eller ? och jag är jävligt lat är det något problem med det? olagligt det med eller?

Mvh Daniel

Hoppas ingen svarar...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Industry Alfa Romeo 166
9 mars 2009 · 310 Inlägg

funkar inte att dra ner rutorna och dra ur säkring, har testat de fick 2a på det då .

Ford Focus (2015)
kirrez
9 mars 2009 · 15 Inlägg

tack volvo_460  för svaret! en som förstod vad jag ville ha för svar

Mvh Daniel

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
9 mars 2009 · 1 781 Inlägg

eller så plockar man bort rutorna helt och kör utan?tongue

Team Insane Racing
kirrez
9 mars 2009 · 15 Inlägg

jag funderar på det med.. för läste att man inte är tvungen att ha sido rutor.. men ville kolla om man kunde det enklaste för man är lat;)
Mvh Daniel

gamlingen
9 mars 2009 · 5 198 Inlägg

Dom är inte dumma på sbp

soyd
9 mars 2009 · 1 853 Inlägg

Det är väll ganska dryga böter endå på tonade främre sidorutor utan intyg... i bästa fall bara en ombesiktning...

Sedan har jag "hört" att man kan köpa mörka rutor från Afrika eller liknande och montera in. Då får dom stå och skrapa på rutan hur länge dom vill för att få bort sol filmen smile

/mvh soyd

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang