4118
Sök

Zachry 2x12" Baslåda vs. GAS Subbas 2x12"

Amatör
320 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder, vilken baslåda är bäst, GAS Subbas 2x12", eller Zachry 2x12" ?

2 911 Inlägg
10 mars 2009
I vilken tillämpning?
Liten lada niva eller en 82 platsers långfärdsbuss?
Fet techno eller björnes magasins signaturmelodi?
Fett steg eller biltemas 400kr steg ?

Du får nog bjuda på lite mer info innan man kan utesluta den ena eller den andra

Amatör
320 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Okej. Har ett GAS 4 kanaligt steg, dock vet jag inte effekten på det. 12"orna ligger på 600W vardera. Kör mycket blandad musik, dock mest trance/dance/ techno. I en Mitsubishi Galant 93a.
Senast redigerat av aturai88 (10 mars 2009)

247 Inlägg
10 mars 2009
aturai88 skrev:
Okej. Har ett GAS 4 kanaligt steg, dock vet jag inte effekten på det. 12"orna ligger på 600W vardera. Kör mycket blandad musik, dock mest trance/dance/ techno. I en Mitsubishi Galant 93a.

har haft en gas tia en gån och även zachry 2*12 tum och gastian spelade väre en zachry lådan och zachrylådan köpte jag färdig i plexi mm neon och saker gasen slängde ja bara ihop en låda till:)

:):) 740:):)

Amatör
320 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Så du menar att GAS lirar bättre än Zachry ?

317 Inlägg
11 mars 2009
Ja hade en GAS Alpha 2x12" i min e30. Spelade väldigt mkt för pengarna. Kan inte utala mej om Zachry då ja ej lyssnat på de eller ens vet vad de e´.. Kan iaf gott rekomendera Gas basen.
/GW

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud

Garaget Video Crew
842 Inlägg
11 mars 2009
Gustav skrev:
Ja hade en GAS Alpha 2x12" i min e30. Spelade väldigt mkt för pengarna. Kan inte utala mej om Zachry då ja ej lyssnat på de eller ens vet vad de e´.. Kan iaf gott rekomendera Gas basen.
/GW

Måste hålla med där hade samma och den spelade förvånansvärt bra för pengarna!

247 Inlägg
12 mars 2009
aturai88 skrev:
Så du menar att GAS lirar bättre än Zachry ?

ja zachry håller jag inte högt:)

1 435 Inlägg
12 mars 2009
Vilka Zachry-basar rör de sig om? Zachry BX-P12 spelar skiten ur allt som heter GAS..
Senast redigerat av Alpinabiturbo (12 mars 2009)

1 785 Inlägg
13 mars 2009
aturai88 skrev:
Som rubriken lyder, vilken baslåda är bäst, GAS Subbas 2x12", eller Zachry 2x12" ?

Vad är bäst? Den som håller längst eller den som spelar djupast bas eller vad är definitionen av bäst?

Står ju inte ens någon modellbeteckning på basarna så vi vet inte vad vi jämför

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

247 Inlägg
14 mars 2009
Alpinabiturbo skrev:
Vilka Zachry-basar rör de sig om? Zachry BX-P12 spelar skiten ur allt som heter GAS..

haha har haft både deras s 12er och deras plexilåda och bx-t10 basar och de är skit allt ihop bx-t10 va när ja köpte zachrys värsta tior och de är skit helt enkelt byggde låder till min 740 för 4 sånna och min gs tia ja hade spöa alla 4 hahahahaha och den lådan ja byggde till zachryna den ena räkna ljudia i mariestad ut och den andra den butiken som fans i linköping ut och ingen funkade  bra och byggde och byggde om ytligare men zachry är samma skit som mds:) billigt från kina

247 Inlägg
14 mars 2009
740Glt16valve skrev:
Alpinabiturbo skrev:

haha har haft både deras s 12er och deras plexilåda och bx-t10 basar och de är skit allt ihop bx-t10 va när ja köpte zachrys värsta tior och de är skit helt enkelt byggde låder till min 740 för 4 sånna och min gs tia ja hade spöa alla 4 hahahahaha och den lådan ja byggde till zachryna den ena räkna ljudia i mariestad ut och den andra den butiken som fans i linköping ut och ingen funkade  bra och byggde och byggde om ytligare men zachry är samma skit som mds:) billigt från kina

plexilådan b-212 och den är inte bra

247 Inlägg
14 mars 2009
vet inte därimott hur gas 2*12 färdiga låda låter för hade bara en tia som ja köpte löst och byggde ihop en låda till

1 435 Inlägg
14 mars 2009
740Glt16valve skrev:
Alpinabiturbo skrev:

Vilka 12"? Lät BX-T10 basarna skit så byggde du antingen fel, hade för klent steg eller för lite ström. Provade du lådan i en annan bil?

Plexilådan kan ja förstå att den lät dåligt i en volvo 740 då det är en bandpasslåda. För att få det låta bra måste du dra upp rören genom hatthyllan.

Iaf, faktum är att det vunnits flera billjudstävlingar med just BX-P12erna.

Så Zachry är inte skit om man vet vad man sysslar med.

21 761 Inlägg
14 mars 2009
Enligt min åsikt så ska man inte använda fabriksbyggda bandpasslådor till bilar med sedankupé, av den enkla anledningen att ljudet inte kommer in i kupén på rätt sätt (som Alpinabiturbo skriver).

Bandpasslådans rör ska spela in i själva kupén för att komma till sin rätt, därför är det bättre att bygga en sån själv så att den blir anpassad. I kombibilar däremot, då kan det säkert gå betydligt bättre att använda fabriksbyggda bandpasslådor. smile
Senast redigerat av Drönirettab (14 mars 2009)

247 Inlägg
14 mars 2009
Drönirettab skrev:
Enligt min åsikt så ska man inte använda fabriksbyggda bandpasslådor till bilar med sedankupé, av den enkla anledningen att ljudet inte kommer in i kupén på rätt sätt (som Alpinabiturbo skriver).

Bandpasslådans rör ska spela in i själva kupén för att komma till sin rätt, därför är det bättre att bygga en sån själv så att den blir anpassad. I kombibilar däremot, då kan det säkert gå betydligt bättre att använda fabriksbyggda bandpasslådor. smile

har inte använt bandpassen i min 740 den spela vi med i en audi kombi och kan inte påstå att de blev tryck i den heller och även testad i en 745a och den spela inte bra i den heller hade den på mitt rum men testa bara i dom två bilarna... jag köper hellre gas en zachry men jag tittar inte ens åt dom längre för inget av dom är specielt bra grejer billigt skit är det men visst går få tryck med många gas tior tillexempel men köpa en låda med 2*12er i så skulle jag inte köpa varken gas eller zachry för finns mkt bättre grejer en dom märkena

21 761 Inlägg
14 mars 2009
Jo, visst finns det bättre grejor, helt klart. Men om bandpasslådan byggs rätt så kan den spela med bra tryck den också, dock är en sån låda lite knepig att få till ibland. smile

1 435 Inlägg
14 mars 2009
740Glt16valve skrev:
Drönirettab skrev:

har inte använt bandpassen i min 740 den spela vi med i en audi kombi och kan inte påstå att de blev tryck i den heller och även testad i en 745a och den spela inte bra i den heller hade den på mitt rum men testa bara i dom två bilarna... jag köper hellre gas en zachry men jag tittar inte ens åt dom längre för inget av dom är specielt bra grejer billigt skit är det men visst går få tryck med många gas tior tillexempel men köpa en låda med 2*12er i så skulle jag inte köpa varken gas eller zachry för finns mkt bättre grejer en dom märkena

Faktum kvarstår dock att Zachry spöar skiten i allt som heter GAS..

Med ett par BX-P12 i rätt konstruerad låda och med mycket effekt spelar du över 145DB. Värt att nämna är att dessa basar bara kostar 1000 spänn styck.

Det gör man inte med GAS.

Så kom inte och påstå att Zachry är skit.
Senast redigerat av Alpinabiturbo (14 mars 2009)

247 Inlägg
15 mars 2009
Alpinabiturbo skrev:
740Glt16valve skrev:
Drönirettab skrev:

Faktum kvarstår dock att Zachry spöar skiten i allt som heter GAS..

Med ett par BX-P12 i rätt konstruerad låda och med mycket effekt spelar du över 145DB. Värt att nämna är att dessa basar bara kostar 1000 spänn styck.

Det gör man inte med GAS.

Så kom inte och påstå att Zachry är skit.

skit samma man spelar sönder dom med en gång iallafall har plågat gas tian så den slog max och pumpa bränd luft inte fan gick den sönder men zachryna varken tål effekt eller spelar nått vidare då har ja nog fått måndags ex i så fall alla jag haft + att bandpasslådan jag hade från zachry spelade någe bättre när jag fick göra iordning alla läckor som att fixa nya fästen till plexit och skicka tillbaka ena basen för att det var hål i upphängningen när ja fick den  men men alla vill vi ju ha olika kvalíte och gasen är mkt billigare i pris gav 399 tror jag för min och den är jävligt bra för de priset kan varit 299 med visst skulle ja skicka på de mono steget jag har nu skulle även gasen titta efter han i himmlen men men:) då hade jag inte detta steget

Sök