3704
Sök

Polisen skjuter laser frågor.

205 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Hej!

Igår när jag skulle slå ett nummer på min mobil samtidigt som jag kör iväg från min utfart ser jag polisen stå och skjuter på mig.
Frågan är då, får dom skjuta på fel sida av vägen?

Och jag körde ju för fort. Men fick ingen stoppskylt eller dylikt, och jag bromsade in och kollade ifall dom kände för att åka efter mig, så jag kunde stanna direkt. Men det gjorde dom inte, så jag körde självklart vidare.

Kan det komma en bot på posten, eller måste dom ha bevis på vem som kör?

Hur funkar detta? Har sök lite, men hittar inte riktigt den informationen jag söker.

Tack på förhand!

Random Hero
4 047 Inlägg
11 mars 2009
du hade tur i oturen, håll tummarna så klarar du dig !

Dog food lid. Backwards

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 mars 2009
Janosch skrev:
Hej!

Igår när jag skulle slå ett nummer på min mobil samtidigt som jag kör iväg från min utfart ser jag polisen stå och skjuter på mig.
Frågan är då, får dom skjuta på fel sida av vägen?

Och jag körde ju för fort. Men fick ingen stoppskylt eller dylikt, och jag bromsade in och kollade ifall dom kände för att åka efter mig, så jag kunde stanna direkt. Men det gjorde dom inte, så jag körde självklart vidare.

Kan det komma en bot på posten, eller måste dom ha bevis på vem som kör?

Hur funkar detta? Har sök lite, men hittar inte riktigt den informationen jag söker.

Tack på förhand!

kvittar vart de står nånstans mäter de upp dig för fort stoppar de dig och ger dig böter
så stoppade de inte dig så varför äns bry sig?
är ju inte direkt som att åka dit i en fart kamera när de står och leker med laser

har ju hänt att de kan stå mäta hastigheter utan att göra nått för och kolla statistiken tex vid skolzoner hur många som tex verkligen håller de där 30 där

så skulle jag vart du skulle jag inte brytt mig

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 mars 2009
Nej du behöver knappast oroa dig, tror nog också de kan ha varit så att de kollade några bilar innan de drog igång kontrollen, bliru inte stoppad e de ju lugnt. Har inte hört talas om någon som fått en bot hemskickad genom laserkontroll iaf :S

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 mars 2009
Inatt kan du sova gott! wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

821 Inlägg
11 mars 2009
När det gäller sådär i fartkontroller så kan du inte få en bot på posten hemskickad, Det får du endast utav dessa "djävulsskåp" efter vägarna. Du får bötern rakt i handen om du blir stoppad vid fartkontroll..

Sen kan dom stå på vilken sida dom vill och vinka in folk det finns ingen regel hos dom som säger något om detta. Sen nu förtiden så fylls det alltid i ett protokoll vilka som kört för fort, För att när du sen blir stoppad ha någon form av bevis att just den bilen du körde kört för fort. Sen får man skriva på ett papper att man antingen godkänner detta eller så skriver man inte på och då går det vidare till domstol.

Lätt som en plätt

132 Inlägg
11 mars 2009
Stanna och köp en trisslott på vägen hem! smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 mars 2009
Mortalis skrev:
Har inte hört talas om någon som fått en bot hemskickad genom laserkontroll iaf :S

Här kommer den första smile

Ungefär detdär hände min vän. Polisen står och har laserkontroll och äter muffins, vinkar in en bil som inte stannar och fortsätter.   Polisen har alltså inte lyckats stoppa en bil, de tar regnummer och kollar upp ägaren och drar in min kompis körkort utan att ens ha pratat med honom.

Historien är lång, men de tog hans körkort utan att ens ha stoppat bilen i fråga. Utan att ens veta vem som körde. (bilen står i ett gemensamt garage med nycklarna på en spik fall nån behöver flytta den för att köra in/ut i garaget.

Nu har det gått prestige i det hela och polisen har gett sig tusan på att sätta dit min kompis till varje pris, platsprotokoll ändras, rapporter och PM skrivs månadsvis i efterhand osv...

kontentan, låna inte ut din bil för du kan åka på precis vad som polisen behagar hitta på utan att de ens vet att det var du.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

205 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
okej, då ska jag alltså köpa en trisslott och sova gott inatt ;D Härligt smile

Haha tack för infon iaf smile

Teddan
2 495 Inlägg
11 mars 2009
torpis skrev:
Mortalis skrev:
Har inte hört talas om någon som fått en bot hemskickad genom laserkontroll iaf :S

Ungefär detdär hände min vän. Polisen står och har laserkontroll och äter muffins, vinkar in en bil som inte stannar och fortsätter.   Polisen har alltså inte lyckats stoppa en bil, de tar regnummer och kollar upp ägaren och drar in min kompis körkort utan att ens ha pratat med honom.

Historien är lång, men de tog hans körkort utan att ens ha stoppat bilen i fråga. Utan att ens veta vem som körde. (bilen står i ett gemensamt garage med nycklarna på en spik fall nån behöver flytta den för att köra in/ut i garaget.

Nu har det gått prestige i det hela och polisen har gett sig tusan på att sätta dit min kompis till varje pris, platsprotokoll ändras, rapporter och PM skrivs månadsvis i efterhand osv...

kontentan, låna inte ut din bil för du kan åka på precis vad som polisen behagar hitta på utan att de ens vet att det var du.

fy fan det lät långsökt ....... men som vi alla vet så finns det rötägg i alla yrkesgrupper.
Men vad säger länsstyrelsen ? har han godkänt straffföreläggandet ?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

979 Inlägg
11 mars 2009
Polisens nya regler är sjuka. Dom får ligga inne i skogen i svarta kläder mitt i natten å skjuta på dig, sen kan dom stanna dig så får du skriva på böterna:) tyävr e de så illa idag. Styvfars kompis blev skjuten mitt i natten, polisen låg på busshållplatses tak i svarta kläder & skjöt laser. Hade visade papper & hele baletten så allting va helt ok de han gjorde, va bara till att skriva på böterna. Men i ditt fall e de nog lugnt=)

Hpc

379 Inlägg
11 mars 2009
a precis kör en trisslott du slapp böter dom stoppa dej inte ens:D oro dej inte ett dugg mvh

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

fotointresserad
2 307 Inlägg
11 mars 2009
Hur lyckas man köra för fort när man kör ut från en utfart? =P

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 mars 2009
r-ted skrev:
torpis skrev:
Mortalis skrev:

fy fan det lät långsökt ....... men som vi alla vet så finns det rötägg i alla yrkesgrupper.
Men vad säger länsstyrelsen ? har han godkänt straffföreläggandet ?

Javisst, det är en typisk historia som låter som en vandringssägen.  Han vart utan körtkort i ungefär två månader innan papper hit och dit var klart och han fick köra igen. Men det är ju inte klart än så jag har ingen slutlig lösning på historien.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

205 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
Norde skrev:
Hur lyckas man köra för fort när man kör ut från en utfart? =P

Vet inte ens varför jag nämnde att jag körde ut från en utfart. Men det gjorde jag..
Sen var det väl ett par meters åkande innan jag såg polisen smile

Sök