3940
Sök

Vad är skillnad på ljudinställningar i en vanlig bilstero och i en DVD/Navigation/Multimedia-spelare?

4 005 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Efter att ha bränt signaljorden på min pioneer http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=124424
så är jag ute efter en ny huvudenhet.

Jag har dammsugit marknaden ganska mycket och har lite frågor.
Primärt vill jag ha Pioneer då jag har haft pioneer i många år och älskar märket, sekundärt Alpine, men jag har inte dammsugit deras segment så mycket.

Jag har kollat mycket på Pioneers AVIC-modeller m.m som är audi/multimedia-players enligt de själva.

Men det finns nästan ingen information alls om de modellerna i det segmentet hur bra inställningar man kan göra ljudmässigt. Bara att de klarar av många videoformat etc etc.

Hur bra är multimedia-spelarna egentligen på att spela upp ljud?

Ligger de i klass med de övriga vanliga cdspelarna?

Pioneer DEH-P700BT 3495:-
Pioneer DEH-P800BT 4179:-
Pioneer DEH-P88RS-II 5479:-

Ovanstående har ju väldigt många inställningar för ljudet. Samt minst 3 RCAutgångar till mina slutsteg som jag behöver, har mediaspelarna det med, bara det att de inte säger något om det?
Eller betalar man bara 10 000 extra för en skärm och en lite roligare meny?

6 Inlägg
12 mars 2009
AVIC-F900BT & 700BT har 3x RCA med filter och en Eq på 16 band, men dom kommer inte upp i ljudkvaliten som en P88II har + tidskompet.

4 005 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Petsons bror skrev:
AVIC-F900BT & 700BT har 3x RCA med filter och en Eq på 16 band, men dom kommer inte upp i ljudkvaliten som en P88II har + tidskompet.

Tack tack!

Som 800BT då?

Vad menar du med tidskompet?

Sök