3942
Sök

Drar stereon ström när bilen är avstängd ?

mulle mek
679 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
tja har en stereo från biltema den för 799:- och när man  plockar bort displayen  så lyser en eject knappen den man ska trycka  på för att få ut cd:n.

den röda o gula kabeln sitter ihop så den får ström.  jag försökte koppla gul för sig o röd för sig men då starta inte stereon. den kabeln som röd o gul sitter på är grön/röd. sen finns två gröna till en som är grön/grå och en till grön/röd samt en svart kabel tror det är jord.

så jag undrar om steréon drar nå ström under natten ?

och kan man koppla så stereon bara går igång medans  tändningen är på ?

det är en volvo 740 -88  tack på förhand

Gasar tills det Rasar !!!

660 Inlägg
13 mars 2009
Stereon borde dra ström hela tiden men då ytterst lite för minnet drar inte mycket,

Så du koppla alltså 12+ på både röd och gul? Gul = minne så den ska ha 12+ hela tiden och röd kan du koppla på något som slås igång när du vrider om tändningen tillexempel ciggtändaren

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

mulle mek
679 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
Soderqvist skrev:
Stereon borde dra ström hela tiden men då ytterst lite för minnet drar inte mycket,

Så du koppla alltså 12+ på både röd och gul? Gul = minne så den ska ha 12+ hela tiden och röd kan du koppla på något som slås igång när du vrider om tändningen tillexempel ciggtändaren

//Soderqvist

asså jag har inte koppla in kablarna dem va så när jag köpte bilen, den gula o röda är ihop rullade sen går den till en kabel. vill separera på dem om det går . för jag vill inte att bilen drar ström i onödan.

men undrar om den drar ström när lampan lyser . eller är det bara minnes kaneln som drar lite ström ?

mulle mek
679 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
så kopplat som du sa funkar wink tackar  smile

4 005 Inlägg
13 mars 2009
r3zz1 skrev:
tja har en stereo från biltema den för 799:- och när man  plockar bort displayen  så lyser en eject knappen den man ska trycka  på för att få ut cd:n.

den röda o gula kabeln sitter ihop så den får ström.  jag försökte koppla gul för sig o röd för sig men då starta inte stereon. den kabeln som röd o gul sitter på är grön/röd. sen finns två gröna till en som är grön/grå och en till grön/röd samt en svart kabel tror det är jord.

så jag undrar om steréon drar nå ström under natten ?

och kan man koppla så stereon bara går igång medans  tändningen är på ?

det är en volvo 740 -88  tack på förhand

Om du har stereon på under natten så drar den ström wink

Sök