13 mars 2009
Trådstartare
Trackday
Fredagen den 27:e mars 2009
Anderstorp Raceway
Nennesmovägen 20
334 24 Anderstorp
Inbjudan till trackday arrangemang på Anderstorp Raceway. Jag heter Kasper Krogh och kör i år i klassen Formel Renault 2.0 i det svenska mästerskapet. Förra året tävlade jag i Danmark i Formel Ford Zetec. Med anledning av att det är första gången vi arrangerar en trackday och den korta varslen så kommer startfältet endast att bestå av 10 bilar och ett pris av endast 250kr för 45 minuters garanterat körning! Vi kommer endast att köra på halva banan och ha funktionärer utplacerade runt om banan och i depån. Bilarna kommer att delas upp i två lag där man kör 3x15minutes pass i varje lag.
Senare på året kommer vi att arrangera större trackdays med ett startfält upp emot 30-40 bilar.
Pris (3x 15 min. + korv med bröd): 250 kr som betalas innan 20:e mars 2009.
Komplett förarutrustning (hjälm, sko, hanskar och overall) går hyra för 100 kr på plats.
Anmälan på info@kasperkrogh.com De 10 första anmälda är de 10 som kör!
Program:
15:30 Frivilig teorikurs
16:00 Anmälan öppnar
16:40 Förarmöte
17:00 Körning
19:00 Slut på körning.
Regler:
- Obligatoriskt förarmöte.
- Körning är på eget ansvar.
- Förare skal ha B-körkort eller banlicens.
- Förare som inte har kört på bana innan erbjuds gratis bankörningsteorikurs med Kasper som instruktör, med genomgång av spårval, bromsteknik och regler.
- Förare skall känna till betydelsen av grönflagga, gulflagga, rödflagga, målflagga och svartflagga.
- Bil måste godkännas av teknisk kontroll: Bilens bromssystem fungerar, bilen svänger, bilen läcker inte olja eller annan vätska. Det finns fungerande säkerhetsbälten, backväxel och ljuddämpare. Teknisk kontroll kan förbjuda bilen om den anses för farlig.
- Förare måste bära skyddsutrustning: Hjälm, hanskar och heltäckande klädsel (t. ex jeans och tjocktröja/overall).
Senast redigerat av mr2-kasper (13 mars 2009)