Förlovningsringar?

D_MAN ?
15 mars 2009 · 1 038 Inlägg

Sanizz skrev:

Danne-M3 skrev:

Gilgamesh skrev:
köpte denna ring till min brud smile gav ungefär 2000:- inkl frakt (bara frakten gick på ungefär 500kr men då fick jag hem den (hemleverans) på ungefär 2-3 dagar från Los Angeles) och JA det är en ÄKTA diamant 100%, kollade upp det så fort jag fick den smile och värdet på ringen ligger på ungefär 15000:- ^^ man får med ett certifikat där allt står ^^

http://cgi.ebay.com/ROUND-CUT-14K-GOLD- … 1|294%3A50

Sälj ringen, köp en ny för 3lax å du har tjänat 12lax big_smile

Finns väl nått som kallas för andrahandsvärde också tongue

Lyckas zigenarna lura på folk kattguld för fler tusen är det nog inga problem att kränga den ringen för 15, får ju till och med ett certifikat där allt står big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Sanizz
15 mars 2009 ·

Danne-M3 skrev:

Sanizz skrev:

Danne-M3 skrev:

Sälj ringen, köp en ny för 3lax å du har tjänat 12lax big_smile

Finns väl nått som kallas för andrahandsvärde också tongue

Lyckas zigenarna lura på folk kattguld för fler tusen är det nog inga problem att kränga den ringen för 15, får ju till och med ett certifikat där allt står big_smile

Haha, jorå det hade nog gått big_smile. Fast tror inte trådskaparen har syftet att göra tjäna pengar på ringen.

Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
17 mars 2009 · 224 Inlägg

hehe alltså ringen e ju helt ny osv, tanken slog mig att köpa ett par sedan sälja för ett par tusen mer, ringen kostar ju 2000 inkl frakt ^^ så jo visst skulle det kunna gå men pallar inte ^^

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
lingua
17 mars 2009 · 2 271 Inlägg

Det här va en bra tråd!
Har själv vart förlovad i 5 år (pinsamt jag vet men barn kom i mellan bla bla bla) men
har nu tillslut skickat in hindersprövningen, med andra ord dags för nya ringar igen snart.
Så mer förslag på sidor/ställen osv.

Förövrigt köpte vi förlovningsringarna på guldfynd.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Murvald Knegare
17 mars 2009 · 718 Inlägg

lingua skrev:
Det här va en bra tråd!
Har själv vart förlovad i 5 år (pinsamt jag vet men barn kom i mellan bla bla bla) men
har nu tillslut skickat in hindersprövningen, med andra ord dags för nya ringar igen snart.
Så mer förslag på sidor/ställen osv.

Förövrigt köpte vi förlovningsringarna på guldfynd.

Man får väl säga grattis i förskott smile

William 2009-02-20
Martin 9-3 Fisketokig
17 mars 2009 · 2 997 Inlägg

lingua skrev:
Det här va en bra tråd!
Har själv vart förlovad i 5 år (pinsamt jag vet men barn kom i mellan bla bla bla) men
har nu tillslut skickat in hindersprövningen, med andra ord dags för nya ringar igen snart.
Så mer förslag på sidor/ställen osv.

Förövrigt köpte vi förlovningsringarna på guldfynd.

5år är väl inget att skämmas över.

Förlovning görs av kärlek och äktenskap görs av ekonomiska och juridiska skäl.

2 ringar på tjejens finger innebär inte mer lycka, bara att halva Bilen, MC:n och TVn plötsligt fick en delägare i ens livs levande firma.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
FireTraXX DFFL
18 mars 2009 · 9 020 Inlägg

Gilgamesh skrev:
hehe alltså ringen e ju helt ny osv, tanken slog mig att köpa ett par sedan sälja för ett par tusen mer, ringen kostar ju 2000 inkl frakt ^^ så jo visst skulle det kunna gå men pallar inte ^^

Hade du inte snackat skit så hade du köpt flera.
Annars är du pantad, varför annars avstå 12000kr (Per ring) för att du "inte pallar"?

Därför tror jag INTE att du fått ringen värderad utan litar blint på en papperslapp du fick med din lilla kopparring.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Team-Adolfsson Gödseldräng
18 mars 2009 · 4 529 Inlägg

FireTraXX skrev:

Gilgamesh skrev:
hehe alltså ringen e ju helt ny osv, tanken slog mig att köpa ett par sedan sälja för ett par tusen mer, ringen kostar ju 2000 inkl frakt ^^ så jo visst skulle det kunna gå men pallar inte ^^

Hade du inte snackat skit så hade du köpt flera.
Annars är du pantad, varför annars avstå 12000kr (Per ring) för att du "inte pallar"?

Därför tror jag INTE att du fått ringen värderad utan litar blint på en papperslapp du fick med din lilla kopparring.

lol

caromania Forummoderator
18 mars 2009 · 9 296 Inlägg

Ringar:
http://www.mekit.se/images/import/DSC_0018.JPG

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
18 mars 2009 · 224 Inlägg

FireTraXX skrev:

Gilgamesh skrev:
hehe alltså ringen e ju helt ny osv, tanken slog mig att köpa ett par sedan sälja för ett par tusen mer, ringen kostar ju 2000 inkl frakt ^^ så jo visst skulle det kunna gå men pallar inte ^^

Hade du inte snackat skit så hade du köpt flera.
Annars är du pantad, varför annars avstå 12000kr (Per ring) för att du "inte pallar"?

Därför tror jag INTE att du fått ringen värderad utan litar blint på en papperslapp du fick med din lilla kopparring.

jag skiter väl i vad du tror, drog direkt till en guld affär och dom kollade in ringen osv , ÄKTA diamant osv, annars hade jag aldrig gett den till bruden, bara för att den är värd 15000:- så betyder det inte att jag får det,  men som sagt tanken slog mig, har bara varit lite lat...  och en papperslapp var det bara inte, det var proffsigt skit...

btw, nån som vet vart man kan sälja ringar, till butiker lr nåt, inte privat...?

Senast redigerat av Gilgamesh (18 mars 2009)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
smurfelina
18 mars 2009 · 6 Inlägg

Håller med Sanhoj, om det är kvinnan i ditt liv så spend the cash smile

BMW M3 (2002)
Murvald Knegare
18 mars 2009 · 718 Inlägg

smurfelina skrev:
Håller med Sanhoj, om det är kvinnan i ditt liv så spend the cash smile

Jo absolut, saken är bara den att vi sitter i "en fattig månad" tongue

Dock blir det att beställa efter i slutet av denna månad, när hon börjar få föräldrapenning också. känns bättre att ha lite mer inkomst, istället för bara min ,b

Har ju relativt mycket cash som går till lilleman..smile

får tacka för alla tips och kommentarer.
/M

William 2009-02-20
Magda
18 mars 2009 · 331 Inlägg

www.24karat.se
Billigt, mycket att välja på och dom kan göra special om man vill.

Murvald Knegare
18 mars 2009 · 718 Inlägg

960_Girl skrev:
www.24karat.se
Billigt, mycket att välja på och dom kan göra special om man vill.

Tackar! "Frugan" hittade ett par ringar hon helt älskade. Så det blir nog att beställa där.. :b Väntar på deras "tumstock" bara.

William 2009-02-20
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
19 mars 2009 · 4 418 Inlägg

Murvald skrev:
Hej!

Jag och gumman har talat väldigt länge om att förlova oss och hon hade hittat en sida där det fanns snygga och relativt billiga ringar, men den sidan är borta..

Så har någon tips på en bra sida med fina ringar till "rätt pris"?
Vore tacksam för hjälp.
/Marius

Framåt april/maj kör Guldfynd alltid med att man få ena ringen på köpet...

Passa er för "billiga" internet sidor som blåser er bara...

lingua
19 mars 2009 · 2 271 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

lingua skrev:
Det här va en bra tråd!
Har själv vart förlovad i 5 år (pinsamt jag vet men barn kom i mellan bla bla bla) men
har nu tillslut skickat in hindersprövningen, med andra ord dags för nya ringar igen snart.
Så mer förslag på sidor/ställen osv.

Förövrigt köpte vi förlovningsringarna på guldfynd.

5år är väl inget att skämmas över.

Förlovning görs av kärlek och äktenskap görs av ekonomiska och juridiska skäl.

2 ringar på tjejens finger innebär inte mer lycka, bara att halva Bilen, MC:n och TVn plötsligt fick en delägare i ens livs levande firma.

Haha!big_smile ja det är väl så antar jag.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
lingua
19 mars 2009 · 2 271 Inlägg

Jill skrev:

Murvald skrev:
Hej!

Jag och gumman har talat väldigt länge om att förlova oss och hon hade hittat en sida där det fanns snygga och relativt billiga ringar, men den sidan är borta..

Så har någon tips på en bra sida med fina ringar till "rätt pris"?
Vore tacksam för hjälp.
/Marius

Framåt april/maj kör Guldfynd alltid med att man få ena ringen på köpet...

Passa er för "billiga" internet sidor som blåser er bara...

Om jag inte minns fel så var det en sån drive när vi förlovade oss.
Nu gäller det bara att också hitta nåt bra alt för statshuset eller rådhuset, närmsta tid fanns i september!mad

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang