En s.k motorrenoverare från norrköping får mej att se skapligt rött just nu
kan börja med och berätta historien:
Min bmw rasade för en tid sedan så jag bestämde mej för och göra en seriös renovering + sugmotortrimning, så jag beställde i princip alla delar i motorn slutnota ca: 10 000kr
Sedan fick jag tag i ett nytt topplock som vi kom överens om att han skulle fixa
Han skulle:
*Ta isär topplocket
*Slipa in ventiler/ventilsäten
*Säga om man kunde använda orginallyftarna eller om jag var tvungen och köpa nya
*Svetsa kylkanalerna + planing av toppen och sedan borra upp nya hål i dem.
Sedan skulle han ge mej toppen så skulle jag kolla på portning osv.
Sedan skulle han montera ventiltätningar/ventilstyrningar och ventilerna.
Detta var för ca:1-1,5månad sedan och jag förklarade att det var ganska bråttom, och det förstod han.
Nu när man ringer och undrar hur det går så först svarar han först inte, sen när han svarar så säger han att toppen kan vara klar imorgon och att han hade pratat med en svetsare som hade sagt att det går ABSOLUT INTE på några som helst villkor att svetsa topplocket och köra för gatbruk för då kommer bilen
att koka, så toppen var inte svetsad, fast det var det han skulle främst koncentrera sig på.
Det ger mej vääldigt dåliga signaler, alltså kan man nästan säga att han absolut inte gjort något med topplocket för en seriös/kunnig motorrenoverare borde väl kunna ta isär ett topplock på mindre än 1månad samt kunna få tag i en svetsare för att svetsa några hål.
Dessutom vad har svetsaren med och göra om det går och inte går och köra gata med bilen?
Fast i princip vartenda seriöst bmw m20 projekt har svetsat igen kylkanalerna, gatbilar såsom banbilar.
Det ända svetsaren ska ska bry sig om att göra är och svetsa topplocket och göra ett bra jobb sen ska han skita fullständigt i vad jag ska ha det till, han kan ge råd om vad han tycker är bäst och hans egna erfarenheter, men han ska ändå göra jobbet eftersom han inte vet vad jag ska ha topplocket till.
Och motorrenoveraren borde enligt mej visa lite mer entusiasm eftersom min farsa känner han och min farsa har hjälpt han med massvis med saker + att jag betalat han över 10 000kr kontant för motordelar.
Detta gör mej sjukt besviken på andra människor, det går inte lita på andra för det är verkligen fel på folk
Nu blir hela projektet försenat, ska iaf försöka göra klart karossen och allt annat så får vi se vad som händer med motorskiten.