4489
Sök

Vad gör dig förbannad just nu?

Hardstyle forever <3
522 Inlägg
17 februari 2010
Jag är så arg på att inte mitt jävla internät funkar just nu till min dator sad. Jag behöver värkligen internät just nu hemma hos mig wink
Senast redigerat av Forza_740 (17 februari 2010)

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).

1 534 Inlägg
17 februari 2010
En s.k motorrenoverare från norrköping får mej att se skapligt rött just nu
kan börja med och berätta historien:
Min bmw rasade för en tid sedan så jag bestämde mej för och göra en seriös renovering + sugmotortrimning, så jag beställde i princip alla delar i motorn slutnota ca: 10 000kr
Sedan fick jag tag i ett nytt topplock som vi kom överens om att han skulle fixa
Han skulle:
*Ta isär topplocket
*Slipa in ventiler/ventilsäten
*Säga om man kunde använda orginallyftarna eller om jag var tvungen och köpa nya
*Svetsa kylkanalerna + planing av toppen och sedan borra upp nya hål i dem.

Sedan skulle han ge mej toppen så skulle jag kolla på portning osv.
Sedan skulle han montera ventiltätningar/ventilstyrningar och ventilerna.

Detta var för ca:1-1,5månad sedan och jag förklarade att det var ganska bråttom, och det förstod han.
Nu när man ringer och undrar hur det går så först svarar han först inte, sen när han svarar så säger han att toppen kan vara klar imorgon och att han hade pratat med en svetsare som hade sagt att det går ABSOLUT INTE på några som helst villkor att svetsa topplocket och köra för gatbruk för då kommer bilen
att koka, så toppen var inte svetsad, fast det var det han skulle främst koncentrera sig på.

Det ger mej vääldigt dåliga signaler, alltså kan man nästan säga att han absolut inte gjort något med topplocket för en seriös/kunnig motorrenoverare borde väl kunna ta isär ett topplock på mindre än 1månad samt kunna få tag i en svetsare för att svetsa några hål.
Dessutom vad har svetsaren med och göra om det går och inte går och köra gata med bilen?
Fast i princip vartenda seriöst bmw m20 projekt har svetsat igen kylkanalerna, gatbilar såsom banbilar.
Det ända svetsaren ska ska bry sig om att göra är och svetsa topplocket och göra ett bra jobb sen ska han skita fullständigt i vad jag ska ha det till, han kan ge råd om vad han tycker är bäst och hans egna erfarenheter, men han ska ändå göra jobbet eftersom han inte vet vad jag ska ha topplocket till.

Och motorrenoveraren borde enligt mej visa lite mer entusiasm eftersom min farsa känner han och min farsa har hjälpt han med massvis med saker + att jag betalat han över 10 000kr kontant för motordelar.

Detta gör mej sjukt besviken på andra människor, det går inte lita på andra för det är verkligen fel på folk
Nu blir hela projektet försenat, ska iaf försöka göra klart karossen och allt annat så får vi se vad som händer med motorskiten.

7 100 Inlägg
17 februari 2010
att jag var till en firma och köpte en beg vinterdäck för att jag har fått punka.
så var de däcket trasigt :S
fick pengrana tillbaka iaf..........

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

825 Inlägg
17 februari 2010
Att Peterbilt Big Rig tråden tyvärr verkar vara borta från forumet . Varför kan man ju undra ? Det var en trevlig tråd tyckte jag och säkert fler också .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

skogstokig
341 Inlägg
18 februari 2010
att det snöar ute. och att snutilen utomhus och fryser:(

246 Inlägg
18 februari 2010
Att jag var så förbannat dum och tyckte att det var en bra idé att måla lådorna jag ska använda imorgon. Färghelvetet torkar ju aldrig! *panik*

Människor med smak kör bilar med flak!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
18 februari 2010
Haha, vet inte vad jag ska skriva här, men det är med blandade känslor jag ser fram emot morgondagen i alla fall. Hoppas på det bästa åtminstone. Har dock en "2way Fail" känsla i alla fall. Skrattar nu haha, men egentligen är det inte kul utan precis tvärt om.

Fucked up!!

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
18 februari 2010
att jag har suttit å letat som fan efter en låt , men den finns fan inte!!!! sad  ( Contra - Saknar dig nu )

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

945 Inlägg
18 februari 2010
-Mackan- skrev:
Haha, vet inte vad jag ska skriva här, men det är med blandade känslor jag ser fram emot morgondagen i alla fall. Hoppas på det bästa åtminstone. Har dock en "2way Fail" känsla i alla fall. Skrattar nu haha, men egentligen är det inte kul utan precis tvärt om.

Fucked up!!

Va?

Självlärd
3 083 Inlägg
18 februari 2010
Att transsportstyrelsen ansåg att det var dags o betala registerhållningen nu på 65kr

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

\m/(><)\m/
742 Inlägg
18 februari 2010
Jag blev inte så nöjd över att höger bakhjulslager på sierran halvt skar på vägen hem från jobbet typ helt utan förvarning. Tyckte att det lät lite konstigt imorse vid skarp vänstersväng men på vägen hem från jobbet så lät bilen som en jävla stenkross. Hoppas man hittar ett lager någonstans imorn för jag känner mig helt handikappad utan bil

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

4 637 Inlägg
19 februari 2010
Att Puckoflaskorna i glas har fått en ny skum design. Kan inget få vara som det alltid ha varit, borde sälja bättre utan den lilla förändring de gjort. Dessutiom rymmer de 2 cl mindre men kostar lika mkt, är väl därför de ändrat på dem de jävlarna. Sedan kunde de gett fan i att sätta på Cociologgan på samma etikett som Pucko eller åtminstone satt den på baksidan eller bara skrivit namnet där dessotm förstör Cociologgan den rena designen på etikett/flaska.

Nej, när de jävlas med min favoritdryck blir jag faan upprörd. Kör dessutom en Puckobrun bil. Bild under Galleri och Projekt.
Senast redigerat av EmilHammarlund (19 februari 2010)

Larmtekniker
307 Inlägg
19 februari 2010
Denna snön som inte vill ge sig.

/ Wången

erixon89
19 februari 2010
Trådstartare
Wangstedt skrev:
Denna snön som inte vill ge sig.

Håller med till punkt och prickar skottade hela garage taket igår och det lär ja få göra om ett par dagar igen usch.

4 637 Inlägg
19 februari 2010
Bara jag som gillar snön?

RBejbi
19 februari 2010
Trådstartare
EmilHammarlund skrev:
Bara jag som gillar snön?

+1 big_smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
19 februari 2010
Bjare skrev:
-Mackan- skrev:

Fucked up!!

Va?

Jo, men så ere......

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

409 Inlägg
19 februari 2010
att topplockspackningen på jettan som jag köpte i går paja  i dag inte ens 24 timmar hade jag bilen....

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

123 Inlägg
19 februari 2010
Falska människor som inte håller saker dom lovar...

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
19 februari 2010
Snön som bara vräker ner sad

Sök