Elda skrev:
RBejbi skrev:
Ras_J skrev:
Vad jag menade var att jag inte förstår varför det skulle vara mer noga med hundar/katter än med kor, grisar, kycklingar osv?
Till exempel åker
hälften av alla miljarder kycklingar som kläcks direkt i avfallskvarnen
levande, för att bli till en gegga man bl.a. ger som foder åt minkar, som lever i 2 x 2 x 3dm stora burar...
All djurhållning borde förbättras, hårdare regler å framförallt krav från oss konsumenter.. Men allt ska vara så jäkla billigt å företagarna är inte sena med att fuska..
Ja om alla kunde sluta köpa billigt dansk/brasilianskt osv kött och köpa svenskt närproducerat så kanske bönderna skulle ha råd att leva upp till högre krav. Som det är nu är det inte ekonomiskt gångbart att leva upp till alla krav då köttet blir så dyrt att ingen köper det. Mycket snack, men om inte bönderna stöds av konsumenterna, varför ska bönderna bry sig om att stödja konsumenterna?
mycket av den danska/brasilianska djurhållningen har samma eller t.o.m hårdare regler än vad vi har här i Sverige, i Brasilien går djuren ute året om och det är ovanligt med utfodring med kraftfoder
Varför skulle Sveriges regler vara hårdare än t.ex Danmarks?
sök lite information så kommer ni se att världen ser lite annorlunda ut...
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må