Rquired skrev:
RedQueen skrev:
Ja sånt här får inte hända och tyvärr måste man oftast avliva dessa hundar, MEN det är fanimej inte hundens fel från början för om alla puckon som skaffar djur och i detta fallet då hundar hade skaffat fakta innan de bara skaffa för de e "sött och coolt". Så avrättning på alla idioter därute!!! :@
Nu är jag lite rädd för hur en del kommer tolka det här, men läs två gånger och tänk på att jag inte menar något illa:
1. Bet en hund din son oprovocerat=avrätta hunden som precis som ovanstående sagt inte fått rätt uppfostran.
2. Gick din son (säger definitivt inte att han gjorde så) fram till en hund och tex drog i öron, slog, tog tag i nosen och tittade i ögonen och andra, ur hundars ögon, provocerade saker lägger jag allt skuld på föräldern som inte höll reda på vad dennes unge höll på med.
Ungens fel är det definitivt inte, den kan och bör inte förstå bättre. Och hundens fel är det heller inte, den kan inte heller den förstå bättre. Och den bör inte göra så heller, det är bara en hund för gud skull.
Det är i mina ögon, och jag vet att många inte håller med, inte fel på hunden i sådana här fall. Den kanske kan klassas om olämplig som familjehund i värsta fall. Men att anse att en hund skall kunna stå ut med att någon går fram (hunden
förstår inte att barnet inte begriper bättre) och drar, griper tag eller slår.
Om jag skulle gå fram och ta tag i, slå etc en okänd person på stan, skulle denna ge tillbaka "försvara sig". Sedan skulle jag bli polisanmäld, och förmodligen satt i fängelse. Det våld motparten brukat skulle anses som försvar.
Om någon gör detsamma mot en hund, och hunden ger tillbaka. Då är det inte längre försvar, i dagens samhälle anses då den hunden vara tokig, agyressiv och avlivas. Men personen som blev biten skulle anses vara ett offer.
Så när en människa blir attackerad och slår tillbaka är det försvar, när en hund gör detsamma är den tokig. Och det är helfel anser jag, och för att knyta tillbaka till topic är det något som gör mig förbannad