fortkörning

enberg_187 Snabb =)
27 mars 2006 · 247 Inlägg

Råkade förra veckan köra om en civil bil på 90väg och jag lega på 125-130km/h och då tog dom bara och följde efter mig hem och sen när jag stannade hoppa dom ur bilen och han skrev rapport och undrade om jag efkände att jag kört för fort och jag sa nej, och då undrar jag visst måste dom ha ett mätinstument i bilen för att kunna avgöra hastigheten och så ska dom kunna skriva ut papper på när jag körde för fort för annars kan jag väl inte åka dit för fortkörning?

mvh markus

Just real power no turbo shit =)
stoota
27 mars 2006 · 68 Inlägg

Dom kan ju mäta tiden mellan två punkter o räkna ut hastigeten på det.
Kanske var så dom gjorde, ring eller gå till polisstationen o kolla, så vet du säkert.
Helt rätt att neka iaf. det ska man alltid göra fast man är skyldig.

Lone Star
27 mars 2006 · 1 231 Inlägg

Om dom följer efter dig i 125 på 90 väg räcker väl det som bevis?

Mitt projekt: Evo III
Scratch
27 mars 2006 · 719 Inlägg

har dom inte bil och hastighet på bild så är det bara att neka. Att ta tid mellan två punkter är inget som håller som bevis du kan lika gärna hittat på det. Sen finns det inget som säger att deras hastighetsmätare är exakt vilket ingen bil är. Och då kan man inte få en exakt hastighet.

om dom har dig på laser så är det bara att fråga om den är kalibrerad samma dag annars är den inte häller giltig. 

Neka och se om dom orkar dra det vidare.

live free, die young.
GTIClubsport
27 mars 2006 · 451 Inlägg

fortsätt å neka tilslut kommer de inte kunna bevisa ..

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Mr Lemon Satans Kung
27 mars 2006 · 467 Inlägg

Om jag har fattat det rätt så har de bevis så måste de väll visa dem direkt..Tex laser så måste de visa instrumentet + vilken hastigehet..Annars så ska de visa på videokamera o då ska det matrialet finnas att visa upp!!Vilket tydligen har en tendens att försvinna enligt insider.
Antagligen kommer det bli en ord mot ord historia..


Så neka faan in i döden..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
Koch
27 mars 2006 · 9 Inlägg

Jag har en nu ganska rolig historia om när jag blev av med körkortet.

Jag och en kompis var på väg in till stan med våra kära flickvänner och skulle gå på bio,
klockan var runt 7 tiden på kvällen och de hade blivit riktigt mörkt så som det blir på hösten

Ivilket fall så hade jag lånat tjejens pappas Volvo V70 T5 och min kompis hade sin Volvo S40 T4 och vi började köra hemifrån och kom ut på leden,

Så som så ofta kan ju inte vi killar hålla oss, utan börjar rejsa lite "lätt" in mot City. Det gick fortare och fortare och jag såg i backspegeln att min kompis kom närmare och närmare mig, (till min förvåning)

så plötsligt dyker min kompis upp jämsides och jag pekar fingret åt han utan att kolla ..

Men tjena, De var ju inte min kompis.. De var en SAAB 9000 civil trafikpolis.. då var man inte så kaxig när dom lade sig framför en och satte upp ett lite blått d*vla blinkljus på taket och bromsar in mig.. fick stannat och och se min kompis glida förbi i lagliga 70km/h.. de var en dyr kväll!
2000kr i böter och indraget körkort på plats,
hade ju bara haft kortet i lite mer än i ett år! plus att jag inte fick börja ta om de på 3månader

Men man lärde ju sig en läxa..  Dom mätte upp min hastighet  på 800 meter och den var medelhastihet 110km/h!!!
TAKE IT EASY..

Senast redigerat av Koch (27 mars 2006)

enberg_187 Snabb =)
28 mars 2006 · 247 Inlägg

okej då vet jag tack så mkt för svaren smile

mvh markus

Just real power no turbo shit =)
BoraV6
28 mars 2006 · 677 Inlägg

Är det ord mot ord och dom var 2 poliser och du var ensam, gäller inte deras ord då?

Ingen aning, men har hört nått sånt.
Vet iof inte hur det går i rättssak om man blånekar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang