Vill komma i kontakt med någon 200sx ägare som kör med skyline motor!

NightblizZ
17 mars 2009 · 284 Inlägg

Som topicen lyder , Vill komma i kontakt med någon 200sx ägare som kör med skyline motor! för lite tips och råd.

mvh linus strand

qazse
17 mars 2009 · 178 Inlägg

berna här på garaget bör nog kunna hjälpa dig


mitt tips är att du köper http://www.blocket.se/vi/19823561.htm?ca=5_s&last=1 så blir allt mycket lättare vid bes:)


sen skulle ju jag kunna vara snäll och köpa den sunkiga orginalmotorn billigt av dig:P

Senast redigerat av qazse (17 mars 2009)

_fillan_ med lem
17 mars 2009 · 1 925 Inlägg

NightblizZ skrev:
Som topicen lyder , Vill komma i kontakt med någon 200sx ägare som kör med skyline motor! för lite tips och råd.

mvh linus strand

hehe, precis läst bilsport eller ? smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
NightblizZ
17 mars 2009 · 284 Inlägg

qazse skrev:
berna här på garaget bör nog kunna hjälpa dig


mitt tips är att du köper http://www.blocket.se/vi/19823561.htm?ca=5_s&last=1 så blir allt mycket lättare vid bes:)


sen skulle ju jag kunna vara snäll och köpa den sunkiga orginalmotorn billigt av dig:P

Hehe , tackar . hur mkt vill du ge för den?

NightblizZ
17 mars 2009 · 284 Inlägg

_fillan_ skrev:

NightblizZ skrev:
Som topicen lyder , Vill komma i kontakt med någon 200sx ägare som kör med skyline motor! för lite tips och råd.

mvh linus strand

hehe, precis läst bilsport eller ? smile

Nej faktist inte smile

NightblizZ
17 mars 2009 · 284 Inlägg

qazse skrev:
berna här på garaget bör nog kunna hjälpa dig


mitt tips är att du köper http://www.blocket.se/vi/19823561.htm?ca=5_s&last=1 så blir allt mycket lättare vid bes:)


sen skulle ju jag kunna vara snäll och köpa den sunkiga orginalmotorn billigt av dig:P

Förresten varför ska jag köpa en extra 200sx? haha

qazse
17 mars 2009 · 178 Inlägg

så billigt som möjligt:)

för att det inte är en 200sx utan en 240sx

240sx såldes inte i sverge, alltså är den antagligen intagen som flyttgods vilket innebär att et typ inte finns några avgaskrav och att det inte står så noga om vilken motor som sitter i den orginal osv
alltså ruskigt bra om du vill ha en laglig 200sx med skyline motor : )

NightblizZ
17 mars 2009 · 284 Inlägg

jaha du menar så , men om man har en importbil själv då?

camaro67 Meister
17 mars 2009 · 6 763 Inlägg

qazse skrev:
så billigt som möjligt:)

för att det inte är en 200sx utan en 240sx

240sx såldes inte i sverge, alltså är den antagligen intagen som flyttgods vilket innebär att et typ inte finns några avgaskrav och att det inte står så noga om vilken motor som sitter i den orginal osv
alltså ruskigt bra om du vill ha en laglig 200sx med skyline motor : )

Men en standard skyline-maskin borde klara avgaskraven utan problem. Men ska de börja vässas så kan de ju vara bra.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
qazse
17 mars 2009 · 178 Inlägg

är inte nå insatt i alla regler och lagar men jag har för mig att det är skillnad på inport och flyttgods.

jo en RB??DET/DETT borde ju klara just avgaskraven men då har vi ju problemet med effekten och att det inte är en CA18DET
vad jag vet är det ganska svårt att lagligt besikta en nyare bil me annat än orginalmotor (finns antagligen en massa trådar om sånt om man söker lite)

men som jag sa så är jag inte så insatt i alla regler så det jag säger ska inte räknas som fakta

camaro67 Meister
17 mars 2009 · 6 763 Inlägg

qazse skrev:
är inte nå insatt i alla regler och lagar men jag har för mig att det är skillnad på inport och flyttgods.

jo en RB??DET/DETT borde ju klara just avgaskraven men då har vi ju problemet med effekten och att det inte är en CA18DET
vad jag vet är det ganska svårt att lagligt besikta en nyare bil me annat än orginalmotor (finns antagligen en massa trådar om sånt om man söker lite)

men som jag sa så är jag inte så insatt i alla regler så det jag säger ska inte räknas som fakta

Om du tar in bilen som flyttgods så kan du "köpa dig fri" och få 4,5(promille?) på något av värdena(kommer inte ihåg vilket) istället för de som man normalt har. Det går inte att göra med en vanlig importbil.

Att de är fel motor ska inte vara några problem. Men de är frågan om hur mycket pulver 200:an är godkännd för. Men är 200:an godkännd för 250hk t.ex så ska de inte vara jätte omöjligt att bessa med rb25det. Men sen är den maskinen lite tyngre och det ställer givetvis krav på hjulupphängningar och bromsar m.m.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
qazse
18 mars 2009 · 178 Inlägg

som jag sa så är jag inte insatt i reglerna. men jag antar att det finns en anledning till att folk väljer att göra motorbyten i bilar som är intagna som flyttgods istället för i vanliga bilar.

bästa är nog att någon som VET hur det är med alla regler uttalar sig i frågan istället för att någon/några ska sitta och anta:)


eller så slänger man bara i den och kör ändåbig_smile
än så länge har jag aldrig haft några problem på någon besiktning med någon av dom bilarna som jag har sparkat ner annat än orginalmotor i tongue

NightblizZ
18 mars 2009 · 284 Inlägg

hehe tänkte nästan göra det , bara slänga i en skyline motor och hoppas på det bästa att dom inte bryr sig på besiktningen , och om dom bryr sig och säger att det där inte är orginal motorn då blir det bara "jahaa... jasså? jaa men då avbryter jag den här besiktningen nu..."

Marlboroman
18 mars 2009 · 8 234 Inlägg

NightblizZ skrev:
hehe tänkte nästan göra det , bara slänga i en skyline motor och hoppas på det bästa att dom inte bryr sig på besiktningen , och om dom bryr sig och säger att det där inte är orginal motorn då blir det bara "jahaa... jasså? jaa men då avbryter jag den här besiktningen nu..."

De har gjort om så man inte får avbryta besiktningen längre. Om du inte har tur och det är nån som inte har koll på det som besiktar åt dig då.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
NightblizZ
18 mars 2009 · 284 Inlägg

Marlboroman skrev:

NightblizZ skrev:
hehe tänkte nästan göra det , bara slänga i en skyline motor och hoppas på det bästa att dom inte bryr sig på besiktningen , och om dom bryr sig och säger att det där inte är orginal motorn då blir det bara "jahaa... jasså? jaa men då avbryter jag den här besiktningen nu..."

De har gjort om så man inte får avbryta besiktningen längre. Om du inte har tur och det är nån som inte har koll på det som besiktar åt dig då.

jasså är det så nu? fasen..

NightblizZ
18 mars 2009 · 284 Inlägg

ja men det enda som skiljer är ju att motorn är lite större smile

Thorssa
18 mars 2009 ·

En kompis håller på att lägga i en Skylinemotor i sin 200: http://www.garaget.org/?car=16070

Hee-Maan
18 mars 2009 · 3 113 Inlägg

hör med Texon här på garaget.. smile han lägger in en RB25'a i sin..

http://www.garaget.org/?car=70515

Semper Fi
NightblizZ
18 mars 2009 · 284 Inlägg

Tack så mycket smile

s12 Nissan Gazelle
21 mars 2009 · 1 460 Inlägg

NightblizZ : tjena jag skulle vilja sätta i en RB25a i min s12a , om jag hade dom pengarna så skulle jag göra de he he he

Nissan Silvia
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang