4699
Sök

Fråga angående lackering av interiören

660 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
#1
Hejsan

Jag ska lacka lite detaljer inne i bilen men jag undrar hur jag ska göra, som nästan alla vet så har juh plasten ett typ av "mönster" i sig, kan man lacka på det eller hur ska jag göra?!

Det som ska lackas är mittkonsollen och handskfacket på en Golf MK2:a

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

1 581 Inlägg
18 mars 2009
#2
Det är vinyl, inte plast. SÅ det är vinylfärg som gäller och ordentlig rengöring innan med sprit.

16 197 Inlägg
18 mars 2009
#3
Fellow skrev:
Det är vinyl, inte plast. SÅ det är vinylfärg som gäller och ordentlig rengöring innan med sprit.

mittkonsollen e ABS plast som ser ut som vinyl.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

660 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
#4
evilaudio skrev:
Fellow skrev:
Det är vinyl, inte plast. SÅ det är vinylfärg som gäller och ordentlig rengöring innan med sprit.

mittkonsollen e ABS plast som ser ut som vinyl.

Ja precis, plast... Hur lackerar jag detta på bästa sätt?

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

1 581 Inlägg
18 mars 2009
#5
evilaudio skrev:
Fellow skrev:
Det är vinyl, inte plast. SÅ det är vinylfärg som gäller och ordentlig rengöring innan med sprit.

mittkonsollen e ABS plast som ser ut som vinyl.

Okej, förlåt för okunskapen:P

642 Inlägg
18 mars 2009
#6
När jag lackade inredningsdetaljer i min kärra gjorde jag såhär:

1. Slipade ner med 240 papper.
2. Rengjorde med sprit.
3. 1-2 lager plastprimer.
4. 2 lager slipgrund.
5. Slipade ner grunden lite med 600-800 papper.
6. 3 lager vanlig lack.
7. 3 lager klarlack.


Billackerare
18 Inlägg
18 mars 2009
#7
Det beror på om du vill ha det slätt eller fortsatt strukturerat, vill du ha det slätt så ska du göra som DanneJ har skrivit, bortsett från att du hellre ska ta en Scotch Brite duk att slipa med för att inte rugga upp plasten så mycket, det går åt mycket mer färg om du kör med grovt papper.

Vill du däremot ha strukturen kvar så ska du:
1. Matta av ytan med grå scotch brite
2. Rengöra med Anti-silicon eller dylik spritlösning
3. Dimma över plastprimer (räcker med härdaren när man inte ska fylla upp strukturen)
4. Måla med färg tills dess att du är nöjd med täckningen
5. Klarlacka

----------------------------------------------------------------
Anything your Chevy can do, my Ford can do better :D


Sök