Inför: Bilträff nr 2 i Söderhamn 23/5 Nu med vägbeskrivning. Cirka 45 anmälda!

Snke Herr Klåfinger
6 maj 2009 · 214 Inlägg

Kommer jag med om jag kan, kanske har bilen inne för ljudbygge då. Men om inte så kommer jag ! smile

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
Norde fotointresserad
6 maj 2009 · 2 307 Inlägg

Kajen som plats har jag aldrig tänkt på faktiskt tongue Hur stor är den då egentligen? Nackdelen är väl att det ligger lite utanför bara wink

Ett förslag kan ju vara att lägga upp karta och vägbeskrivning i första inlägget

Martin 9-3 Fisketokig
6 maj 2009 · 2 997 Inlägg

Norde skrev:
Kajen som plats har jag aldrig tänkt på faktiskt tongue Hur stor är den då egentligen? Nackdelen är väl att det ligger lite utanför bara wink

Ett förslag kan ju vara att lägga upp karta och vägbeskrivning i första inlägget

Lätt 200-250 meter man kan utnyttja. Går ju ställa bilar åt båda hållen och hålla öppen gata i mitten samt enkelriktat för att inte proppa igen kanske?




https://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/648388_mft2sk.jpg

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Martin 9-3 Fisketokig
6 maj 2009 · 2 997 Inlägg

Kan ju nästan garantera att det är några fiskare där om vädret håller i sig. sad

Med sån varm vår det har varit så finns absolut risken att det inträffar mitt i högsäsongen för strömmingsfisket.

Om så är fallet så var beredd på att trängas och få fågelskit på bilarna sad

Normalt är högsäsongen 2 veckor efter träffen om man kollar efter kalendern. Men det är varmare nu...

Kan ju även vara helt lugnt också smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Snke Herr Klåfinger
6 maj 2009 · 214 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Kan ju nästan garantera att det är några fiskare där om vädret håller i sig. sad

Med sån varm vår det har varit så finns absolut risken att det inträffar mitt i högsäsongen för strömmingsfisket.

Om så är fallet så var beredd på att trängas och få fågelskit på bilarna sad

Normalt är högsäsongen 2 veckor efter träffen om man kollar efter kalendern. Men det är varmare nu...

Kan ju även vara helt lugnt också smile

Uscha, Fågelprupp sad

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
BMP_R32
6 maj 2009 · 8 Inlägg

CallibraV6 skrev:

Martin 9-3 skrev:
Kan ju nästan garantera att det är några fiskare där om vädret håller i sig. sad

Med sån varm vår det har varit så finns absolut risken att det inträffar mitt i högsäsongen för strömmingsfisket.

Om så är fallet så var beredd på att trängas och få fågelskit på bilarna sad

Normalt är högsäsongen 2 veckor efter träffen om man kollar efter kalendern. Men det är varmare nu...

Kan ju även vara helt lugnt också smile

Uscha, Fågelprupp sad

det är något av det värsta jag vet..skitglada fiskmåsar =/

bmx
6 maj 2009 · 7 100 Inlägg

men varför inte vara på e-center för?
även om dom stänger kl 21.00 så finns det ju fortfarande en stor parkering längst ner.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Mpgod
6 maj 2009 · 138 Inlägg

Fågel prupp går att tvätta bort wink

MrLego Volvonörd
6 maj 2009 · 1 187 Inlägg

bmx skrev:
men varför inte vara på e-center för?
även om dom stänger kl 21.00 så finns det ju fortfarande en stor parkering längst ner.

För att inte råka i luven med dem som har öppet. Vem tror du dem gnäller på då? Jo stackarn som la upp den tråden om tid och plats och jag vill inte vara den personen!!!

Men kör en träff där du nån helg så ser vi hur det går. Men nu kör vi på kajen! tongue

Vad anser du att det är för fel på kajen då?

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
bmx
6 maj 2009 · 7 100 Inlägg

MrLego skrev:

bmx skrev:
men varför inte vara på e-center för?
även om dom stänger kl 21.00 så finns det ju fortfarande en stor parkering längst ner.

För att inte råka i luven med dem som har öppet. Vem tror du dem gnäller på då? Jo stackarn som la upp den tråden om tid och plats och jag vill inte vara den personen!!!

Men kör en träff där du nån helg så ser vi hur det går. Men nu kör vi på kajen! tongue

Vad anser du att det är för fel på kajen då?

ässchh,dom behöver inte veta att det är du,tystnadplikt tongue

näe där är inge fel på kajen,kul att vara vid havet smile
tänkte på om kajen är för liten eller nåt

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
larssoon
6 maj 2009 · 71 Inlägg

dyker nog kanske upp jag med!

Snke Herr Klåfinger
7 maj 2009 · 214 Inlägg

BMP_R32 skrev:

CallibraV6 skrev:

Martin 9-3 skrev:
Kan ju nästan garantera att det är några fiskare där om vädret håller i sig. sad

Med sån varm vår det har varit så finns absolut risken att det inträffar mitt i högsäsongen för strömmingsfisket.

Om så är fallet så var beredd på att trängas och få fågelskit på bilarna sad

Normalt är högsäsongen 2 veckor efter träffen om man kollar efter kalendern. Men det är varmare nu...

Kan ju även vara helt lugnt också smile

Uscha, Fågelprupp sad

det är något av det värsta jag vet..skitglada fiskmåsar =/

Sant hmm
Menmen, inte mkt att göra åt. trasa å lite medel får gärna följa med då smile

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
Mpgod
7 maj 2009 · 138 Inlägg

Annars är ju ett alternativ att åka över kajkanten tongue Då blir ju bilen ren från skit big_smile

Men inget jag skulle göra iaf  hehe.

mixez
7 maj 2009 · 38 Inlägg

Har tänkt att försöka ha beach buggyn klar till dess, är det så kommer jag!

Skapligt
7 maj 2009 · 799 Inlägg

Kajen blir kanon.

Fågelskit går som sagt o tvätta bort.
Fast jag tror inte det blir så många fiskare där vi ska stå ändå.

Och det får plats mer folk på kajen än på Lidlparkeringen iaf. Om folk ställer sig någorlunda vettigt.

Ska bara fixa Evon nu så är jag redo :p

Ford Mondeo Titanium S "Ceracoat" (2013)
Peugeot 206 RC "Basstard" (2004)
MrLego Volvonörd
7 maj 2009 · 1 187 Inlägg

Kan inte nån göra en karta, har försökt men jag å sånt där går inte riktigt ihop wink

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Norde fotointresserad
7 maj 2009 · 2 307 Inlägg

Söderifrån:
Sväng av E4:an vid viggenplanet och ta höger i första rondellen och följ Södra tvärleden tills du kommer till nästa rondell. Där kör du rakt fram och följer vägen till den delas i en trevägskorsning där du svänger höger mot Stugsund. Sen är det bara att följa vägen tills du kommer in i ett litet samhälle där du kommer att se åtta "silosar" på vänster sida. Där svänger du av vänster och korsar järnvägen så befinner du dig på kajen. (Sjömansvägen) Karta och vägbeskrivning


Norrifrån:
Sväng av vid andra avfarten mot Söderhamn. (den där du ser McDonalds). Ta vänster över bron som korsar E4:an. Sen kommer du till en rondell där du kör rakt fram in på Södra tvärleden. Följ denna väg tills du kommer till nästa rondell. Där kör du rakt fram och följer vägen till den delas i en trevägskorsning där du svänger höger mot Stugsund. Sen är det bara att följa vägen tills du kommer in i ett litet samhälle där du kommer att se åtta "silosar" på vänster sida. Där svänger du av vänster och korsar järnvägen så befinner du dig på kajen. (Sjömansvägen) Karta och vägbeskrivning

Från stan:
Följ Södra hamngatan längs ån, kör igenom en liten rondell och fortsätta längs samma väg (som nu heter Faxeholmsgatan) tills du kommer till en korsning där du fortsätter framåt längs Stugsundsvägen. Sen är det bara att följa vägen tills du kommer in i ett litet samhälle där du kommer att se åtta "silosar" på vänster sida. Där svänger du av vänster och korsar järnvägen så befinner du dig på kajen. (Sjömansvägen) Karta och vägbeskrivning

Senast redigerat av Norde (7 maj 2009)

Martin 9-3 Fisketokig
7 maj 2009 · 2 997 Inlägg

Norde skrev:
Söderifrån:
Sväng av E4:an vid viggenplanet och ta höger i första rondellen och följ Södra tvärleden tills du kommer till nästa rondell. Där kör du rakt fram och följer vägen till den delas i en trevägskorsning där du svänger höger mot Stugsund. Sen är det bara att följa vägen tills du kommer in i ett litet samhälle där du kommer att se två "silosar" på vänster sida. Där svänger du av vänster och korsar järnvägen så befinner du dig på kajen. (Sjömansvägen) Karta och vägbeskrivning


Norrifrån:
Sväng av vid andra avfarten mot Söderhamn. (den där du ser McDonalds). Ta vänster över bron som korsar E4:an. Sen kommer du till en rondell där du kör rakt fram in på Södra tvärleden. Följ denna väg tills du kommer till nästa rondell. Där kör du rakt fram och följer vägen till den delas i en trevägskorsning där du svänger höger mot Stugsund. Sen är det bara att följa vägen tills du kommer in i ett litet samhälle där du kommer att se två "silosar" på vänster sida. Där svänger du av vänster och korsar järnvägen så befinner du dig på kajen. (Sjömansvägen) Karta och vägbeskrivning

Från stan:
Följ Södra hamngatan längs ån, kör igenom en liten rondell och fortsätta längs samma väg (som nu heter Faxeholmsgatan) tills du kommer till en korsning där du fortsätter framåt längs Stugsundsvägen. Sen är det bara att följa vägen tills du kommer in i ett litet samhälle där du kommer att se två "silosar" på vänster sida. Där svänger du av vänster och korsar järnvägen så befinner du dig på kajen. (Sjömansvägen) Karta och vägbeskrivning

2 Silosar. Nädu tongue

Vad jag minns så är det 8st stora silos och kan tillsammans med alla mellanytrymmen lagra totalt 6000+ ton spannmål smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/649198_6qw739.jpg

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Norde fotointresserad
7 maj 2009 · 2 307 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

Norde skrev:
Söderifrån:
Sväng av E4:an vid viggenplanet och ta höger i första rondellen och följ Södra tvärleden tills du kommer till nästa rondell. Där kör du rakt fram och följer vägen till den delas i en trevägskorsning där du svänger höger mot Stugsund. Sen är det bara att följa vägen tills du kommer in i ett litet samhälle där du kommer att se två "silosar" på vänster sida. Där svänger du av vänster och korsar järnvägen så befinner du dig på kajen. (Sjömansvägen) Karta och vägbeskrivning


Norrifrån:
Sväng av vid andra avfarten mot Söderhamn. (den där du ser McDonalds). Ta vänster över bron som korsar E4:an. Sen kommer du till en rondell där du kör rakt fram in på Södra tvärleden. Följ denna väg tills du kommer till nästa rondell. Där kör du rakt fram och följer vägen till den delas i en trevägskorsning där du svänger höger mot Stugsund. Sen är det bara att följa vägen tills du kommer in i ett litet samhälle där du kommer att se två "silosar" på vänster sida. Där svänger du av vänster och korsar järnvägen så befinner du dig på kajen. (Sjömansvägen) Karta och vägbeskrivning

Från stan:
Följ Södra hamngatan längs ån, kör igenom en liten rondell och fortsätta längs samma väg (som nu heter Faxeholmsgatan) tills du kommer till en korsning där du fortsätter framåt längs Stugsundsvägen. Sen är det bara att följa vägen tills du kommer in i ett litet samhälle där du kommer att se två "silosar" på vänster sida. Där svänger du av vänster och korsar järnvägen så befinner du dig på kajen. (Sjömansvägen) Karta och vägbeskrivning

2 Silosar. Nädu tongue

Vad jag minns så är det 8st stora silos och kan tillsammans med alla mellanytrymmen lagra totalt 6000+ ton spannmål smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/649198_6qw739.jpg

Haha se där! Okej då, jag får skylla på att det var länge sen man var hemma.. eller utåt Stugsund iaf wink Ska ändras tongue

Edit:

Kan ju passa på att länka en av Lego´s bilder också så att man ser de där silosarna så att man vet vad man ska ta sikte på.. och räknar man de på bilden så är det ju åtta som sagt wink
https://www1.garaget.org/archive/8/7959/122755/122755-1316160.jpg

Senast redigerat av Norde (7 maj 2009)

Mpgod
7 maj 2009 · 138 Inlägg

Norde skrev:
Söderifrån:
Sväng av E4:an vid viggenplanet och ta höger i första rondellen och följ Södra tvärleden tills du kommer till nästa rondell. Där kör du rakt fram och följer vägen till den delas i en trevägskorsning där du svänger höger mot Stugsund. Sen är det bara att följa vägen tills du kommer in i ett litet samhälle där du kommer att se åtta "silosar" på vänster sida. Där svänger du av vänster och korsar järnvägen så befinner du dig på kajen. (Sjömansvägen) Karta och vägbeskrivning


Norrifrån:
Sväng av vid andra avfarten mot Söderhamn. (den där du ser McDonalds). Ta vänster över bron som korsar E4:an. Sen kommer du till en rondell där du kör rakt fram in på Södra tvärleden. Följ denna väg tills du kommer till nästa rondell. Där kör du rakt fram och följer vägen till den delas i en trevägskorsning där du svänger höger mot Stugsund. Sen är det bara att följa vägen tills du kommer in i ett litet samhälle där du kommer att se åtta "silosar" på vänster sida. Där svänger du av vänster och korsar järnvägen så befinner du dig på kajen. (Sjömansvägen) Karta och vägbeskrivning

Från stan:
Följ Södra hamngatan längs ån, kör igenom en liten rondell och fortsätta längs samma väg (som nu heter Faxeholmsgatan) tills du kommer till en korsning där du fortsätter framåt längs Stugsundsvägen. Sen är det bara att följa vägen tills du kommer in i ett litet samhälle där du kommer att se åtta "silosar" på vänster sida. Där svänger du av vänster och korsar järnvägen så befinner du dig på kajen. (Sjömansvägen) Karta och vägbeskrivning

Tackar för den fina beskrivningen big_smile Tummen upp!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang